Blog

Hola! En aquest espai trobaràs totes les novetats, les reflexions i les propostes que et fem des de la plataforma d'Educació Demà

Esperem que t'agradi i que hi trobis el que busques. Deixa'ns el teu comentari!

Escola El Rocal - Oh, Benvinguts, passeu, passeu!!!
Per #ReunióFamílies | dilluns, 27 novembre, 2017 | 0 comentaris

L'Escola el Rocal ens fa arribar un article molt interessant sobre com han viscut el procés de redisseny de les reunions de famílies. No us el perdeu!

 

Oh, Benvinguts, passeu, passeu!!!

Aquest va ser el lema de la primera reunió amb famílies que faríem el curs 17/18. La cançó de “Jaume Sisa”, que convida tothom i on no hi falta ningú ens va semblar un bon lema per engrescar-los a “passar” i veure què fem a l'escola.

Per això, sempre procurem tenir-los presents en el dia a dia del centre, perquè tenim molt clar que ho hem de fer plegats.

Som una escola propera, i les famílies tenen sempre la porta oberta a suggeriments a les mestres i a la direcció. Som una escola petita amb 91 alumnes, equivalent a 72 famílies.

El curs 16/17, ja vàrem intentar donar un tomb a les reunions d'inici de curs, i fer arribar els aspectes més informatius i organitzatius via paper i correu electrònic, per dedicar la reunió a més aspectes pedagògics. Vàrem organitzar la reunió en dos grups, famílies d'E.Infantil i d'E.Primària. I vàrem preparar un power point on explicàvem com treballàvem els projectes, amb quines metodologies, els recursos amb què comptàvem..... A més , a demanda de les famílies es varen preparar xerrades trimestrals de temes relacionats amb educació.

Aquest canvi de format de reunió va agradar, i per aquest motiu vàrem proposar-nos anar més enllà. Quan ens va arribar la informació de la Fundació Bofill sobre “Com dissenyar les reunions amb les famílies” no ens hi vàrem pensar, i tres mestres del claustre vàrem participar en la formació, amb el compromís de traspassar les informacions a la resta de companys.

El claustre de l'escola El Rocal -que formem part de la Zer els Castells- , sempre hem comptat amb una bona col.laboració de les famílies i de l'Ajuntament de Montes – quiu , i ens demostren confiança en la nostra tasca.

 

Què vàrem fer?

En diferents reunions de claustre vàrem debatre sobre el format i els aspectes a tractar amb les famílies i vàrem acordar:

1.Es faria el 18 d'octubre, amb el curs ja iniciat i amb dinàmiques de treball engegades.

2.Es convocaria les famílies amb un vídeo on els nens de cada curs eren els que convidaven, perquè aquest nou format de convocatòria engresqués els pares i mares a venir i ja fes preveure un canvi més dinàmic.Es crearien quatre ambients diferents, un per cada cicle, on les famílies podrien participar i així conèixer què treballem i com:

NINUS a E.Infantil: (Innovació a l'escola) És un programari amb el qual els docents podem crear activitats diverses, les quals es fan projectades al terre amb un canó. Els nens i nenes esdevénen el ratolí del l'ordinador i es mouen per damunt de la projecció. En aquest cas, qui hauria de fer l'activitat serien els pares i mares.

SNAPPET a C.Inicial: (Innovació al centre) .El treball sistemàtic que es fa a C.Inicial i C.Mitjà ho fem amb tablets. La mestra prepara les tasques adequades a cada nen/a. El treball és autònom i autocorrectiu i la mestra veu des de l'ordinador en quin nivell està cada alumne, el seu progrés i quan s'equivoca.

EL TREBALL PER PROJECTES a C.Mitjà:L'escola ja fa tres cursos que implementa el treball per projectes. Per això, volíem que els pares i mares coneguessin la seva metodologia i implementació.

EL CLASSROOM a C.superior: (Innovació al centre). Els nens i nenes de C.superior s'introdueixen en diferents eines TIC per aplicar-les al treball curricular. Seran els nens qui expliquin els pares com ho fan a l'aula. Els pares i les mares podrien visitar els quatre ambients, on s'hauria programat una activitat. Serien sessions d'1/4 d'hora. Un tastet! Amb 1 hora s'hauria d'acabar aquesta part de la reunió.

3.-Per cicles, acabades les sessions pràctiques, les mestres acollirien les famílies per comentar i valorar els ambients i per debatre sobre altres aspectes relacionats amb les edats dels nens i de les rutines diàries de cada cicle.

4.-Es va acordar posar una bústia de suggeriments a l'entrada de l'escola, per si les famílies hi volien deixar preguntes o suggeriments, amb el compromís de recollir-les, respondre-les i fer-les arribar a tothom.

Si voleu llegir l'artcile sencer, podeu trobar aquesta i altres històries a l'apartat de recursos.

I a continuació podeu veure el pòster que de la seva proposta:

Enviar un comentari