Blog

Hola! En aquest espai trobaràs totes les novetats, les reflexions i les propostes que et fem des de la plataforma d'Educació Demà

Esperem que t'agradi i que hi trobis el que busques. Deixa'ns el teu comentari!

I sense més dilació...
Per #ReunióFamílies | dilluns, 17 juliol, 2017 | 0 comentaris

Per James Fester, professor de primària a Bay Area, Califòrnia, EUA

El gran problema de les reunions amb les famílies és que només inclouen a dos actors, els pares i els professors, i deixen completament fora d’escena els alumnes.

La proposta en aquest cas és girar completament la truita i posar els alumnes al centre d’aquestes reunions. Serien ells qui portarien a terme una reflexió sobre l’aprenentatge durant tot l’any. Explicarem el procediment amb quatre passes molt senzilles:

En primer lloc els alumnes hauran d’analitzar periòdicament els projectes o tasques que porten a terme a l’aula, cosa que els servirà com a base per a reflexionar sobre el seu creixement i la seva evolució durant el curs. Es poden plantejar una sèrie de preguntes genèriques per ajudar-los a modular aquestes reflexions.

El segon pas seria utilitzar les reunions d’aquells pares que demanen una trobada més tradicional amb els professors per veure els progressos dels seus fills com a base per estructurar la conversa a final de curs sobre el creixement de l’alumne.

Durant el tercer pas, els alumnes hauran d’escollir un projecte o una tasca per elaborar la seva presentació. No cal que sigui el projecte on han tingut la millor nota sinó aquell que considerin que reflecteix millor la seva evolució durant aquell curs. També, si es considera adient, es podrà organitzar una presentació prèvia en pòsters per tal que els pares puguin fer comentaris o donar el feedback pertinent.

Finalment, el dia de la reunió cada alumne presentarà la seva reflexió sobre els progressos de l’any de peu i davant dels pares. Els pares poden interactuar utilitzant la tecnologia com “TodaysMeet”, així el professor tindrà l’oportunitat de plantejar preguntes que guiïn l’alumne si s’ha deixat alguna element important en la seva presentació.

*Proposta seleccionada a la crida internacional How might we redesign parent-teacher night? de The Teachers Guild, impulsada per IDEO i RSA. Podeu trobar la presentació original en anglès aquí i un breu vídeo de suport aquí.

Enviar un comentari