Blog

Hola! En aquest espai trobaràs totes les novetats, les reflexions i les propostes que et fem des de la plataforma d'Educació Demà

Esperem que t'agradi i que hi trobis el que busques. Deixa'ns el teu comentari!

Multiples moments de trobada
Per #ReunióFamílies | dilluns, 17 juliol, 2017 | 0 comentaris

Per Raquel Coelho (professora de primària a Fujairah, Emirats Àrabs Units)

Tots sabem que les reunions formals pares-professors provoquen certa ansietat i estrès, d’una banda com de l’altra. Els pares van angoixats per les possibles queixes sobre el comportament dels seus fills i els professors per intentar no deixar-se res en els pocs minuts de reunió.

La idea és trobar diferents moments de trobada, més informals, que puguin adir-se als diferents estils de pares: els més esportistes, que s’apuntarien sense pensar-s’ho a una cursa o una passejada, els més gurmets, que són molt més assertius davant un bon plat, els tecnòfils… Aquestes trobades fomentaran una relació més estreta entre l’escola, els pares i els alumnes, i facilitaran en certa manera una fluïditat entre el temps a l’escola i el temps a casa. A més permetrà mostrar els punts forts de cada infant, cosa que de retruc motivarà més els pares a participar, i no suposarà una càrrega excessiva per al professorat, ja que cada escola escollirà les trobades que s’adaptin millor a la seva realitat.

S’ha creat un gràfic per indicar les activitats més adients per a primària i secundària, o per a les escoles més o menys obertes. Òbviament, hi ha activitats que serien transversals.

Les activitats podrien ser un cine-fòrum, un fun run, un "passeja i parla", un pícnic saludable al parc, una exhibició d’activitats a l’escola i a casa, contes explicats pels pares...

Caldria en primer lloc parlar amb la direcció de l’escola per acordar quines activitats es podrien fer i com, sondejar els pares per veure quins són els seus interessos, implicar l’alumnat i nomenar un equip dinamitzador entre el professorat per executar-les.

A tall d’exemple, podríem agafar el "Passeja i Parla". Caldria en primer lloc repartir fulls d’inscripció perquè tothom pogués apuntar-se, no només per caminar, sinó per fer d’equip d’avituallament repartint aigües, per exemple, i escollir el lloc de la trobada. Al llarg del camí es poden posar cartells amb preguntes tipus per inspirar el diàleg sobre els alumnes.

Un altre exemple seria l’Exhibició d’Activitats. En aquest cas, els alumnes escollirien una activitat de la qual estiguin especialment orgullosos i farien una foto o agafarien un objecte per portar-ho a casa. A més, haurien de fer una foto d’un “moment” de casa, com ara cuinar, jugar, etc. i portar-la a l’escola. Es prepararia una Exposició que s’aniria desenvolupant durant tot el curs. Caldria facilitar un full informatiu als pares per tal que poguessin veure tota l’exposició i no només les obres del seu fill/a.

Finalment, podem parlar del Cine-fòrum. Aquí caldria seleccionar les pel·lícules que podrien veure els adults i les que podrien veure els alumnes. S’informaria als alumnes i als pares sobre les pel·lícules i els debats proposats. Durant el debat, una possibilitat és repartir targetes amb preguntes; si no es fa així, és important que el moderador en tingui alguna sota la màniga per poder trencar el gel si cal. És important que tothom pugui participar amb preguntes i comentaris... D’altra banda, un piscolabis sempre ajuda a relaxar l’ambient i animar el debat!

*Proposta seleccionada a la crida internacional How might we redesign parent-teacher night? de The Teachers Guild, impulsada per IDEO i RSA. Podeu trobar la presentació original en anglès aquí.

Enviar un comentari