Blog
Hola! En aquest espai trobaràs totes les novetats, les reflexions i les propostes que et fem des de la plataforma d'Educació Demà.
Esperem que t'agradi i que hi trobis el que busques. Deixa'ns el teu comentari!
*Podeu descarregar la versió en pdf del document sencer, clicant aquí.
L’Escola Salarich és una escola de doble línia situada al sud de la ciutat de Vic amb una diversitat cultural del 50%. Davant d’això, fa anys que l’escola realitza actuacions per millorar la participació, la implicació i la comunicació de totes les famílies de l’escola. Per tant, ha estat un objectiu de l’escola dins el Projecte Educatiu de Centre la millora de l’equitat i la cohesió social.
- Potenciar el treball educatiu en xarxa. No entendre l’escola com una institució aïllada ja que les diferents maneres de fer i entendre l’educació aportades per diferents agents és enriquidor i ajuda a establir una dinàmica de treball compartida.
- Millorar la cohesió social entre tots els membres de la Comunitat Educativa trobant espais de participació que permetin compartir experiències, coneixement i generar pràctiques comunes.
- Millorar la participació de TOTES les famílies. L’escola creu que avançar en la inclusió comporta augmentar la qualitat educativa de la nostra escola.
En aquesta línia, veiem imprescindible la col·laboració i implicació de tota la Comunitat Educativa, així com la utilització d’estratègies i recursos diversos de suport.
1. Participació en activitats d’aula i de suport a la tasca escolar
- Reunions de pares d’inici de curs. Totes les reunions de curs són amb suport digital per tal de millorar la comprensió a les famílies que tenen dificultats amb la llengua, i en ocasions, són els propis alumnes qui, mitjançant un vídeo, expliquen la programació anual del curs.
- Infant protagonista a P3. La família de cada alumne ve a l’escola a passar la tarda dins l’aula i a participar d’una activitat.
- Fem un te, fem un cafè. El més d’octubre es fa una trobada amb totes les famílies de P3 per parlar de l’adaptació i explicar anècdotes de l’aula i visualitzar fotos i/o vídeos de l’aula. Després poden acabar de passar la tarda a l’aula amb els seus fills.
- Tallers de plàstica. Es proposa a les famílies, sempre que el mestre ho requereix, la seva participació en l’aula.
- Castanyada intercultural.
- Mercat de la joguina de 2a mà.
- Carnestoltes del barri.
- Diada de Sant Jordi.
- L’hora del conte.
- Festa de benvinguda a les famílies de P3.
- Jornada “Bob el Manetes"
- Crear un nou canal de comunicació entre mares i mestres que incrementa la confiança i seguretat de les famílies a l’escola.
- Millora la relació entre els membres de la Comunitat Educativa, trencant distàncies i fomentant un sentiment de pertinença al centre.
- Adquisició de nous valors de convivència ressaltant la tolerància, el respecte i l’acceptació a la diferencia.
- Increment del diàleg per resoldre situacions educatives del dia a dia.
- Formar a les famílies.
Enviar un comentari