Sobre el projecte

El nostre projecte va tenir lloc el curs 2015 - 2016 a 4t d'ESO i tenia com a objectius: Objectius específics 1- Saber situar geogràficament els Casals Catalans a l’exterior. 2- Conèixer la realitat actual dels Casals Catalans: objectius, estructura i activitats. 3- Conèixer les lleis de Catalunya que regulen els Casals i les seves estructures de coordinació . 3- Saber valorar la tasca dels Casals Catalans a l’exterior. 4- Descobrir la relació entre els Casals catalans i l’exili.

Estàs interessat en l'experiència? Contacta amb els promotors:

Destinataris
Estudiants
Àmbit
Educació Formal
Fase
Consolidació

El repte

Volíem conèixer “de primera mà” la problemàtica actual dels casals catalans i descobrir la relació de la seva fundació amb l’exili polític.

La solució

Proposàvem una metodologia activa a través del contacte directe amb representants dels casals de tot el món.

La innovació

Ho considerem una innovació perquè vam ser capaços d’apropar-nos a una realitat complexa, analitzar-la i treure’n unes conclusions a partir de l’experiència viscuda. Vam crear coneixement.

L'impacte

Vam donar a conèixer el nostre treball a la comunitat escolar, a la nostra ciutat a través dels mitjans locals i als representants dels casals que ens van ajudar a realitzar el treball. El projecte va ser reconegut amb un premi Baldiri Reixac.

Per saber-ne més

El treball, realitzat per un grup d’alumnes de l’escola Cor de Maria d’Olot, va consistir en una aproximació als casals catalans d’arreu del món, tot estudiant el seu origen, la relació amb l’exili polític, les seves activitats, les seves dificultats i inquietuds. Els estudiants es van posar en contacte amb representants dels casals de cada país per obtenir informació de primera mà, van fer servir la comunicació digital en diversos formats, la geolocalització i la realització de diverses webs per donar a conèixer la seva tasca. La xerrada de l'Antoni Montserrat, Secretari General de la FIEC, a l´inici del treball, la sortida al Museu Memorial de l’Exili de la Jonquera, així com l’ajuda de David Jimeno, cap d’àrea de les comunitats catalanes a l’exterior, i l’entrevista a la Generalitat amb Carles Capdevila i Andreu Pros, responsables de casals argentins, van ser elements molt important per emmarcar i motivar el treball.

Fotos

Altres innovadors, organitzacions i experiències

Contacta amb el talent innovador

Connecta amb els protagonistes del canvi educatiu

Descobreix, inspira't i aprèn amb les noves pràctiques educatives