Sobre el projecte

Les propostes educatives d’aprenentatge servei, en contextos de treball amb nois i noies amb discapacitat, ofereixen un marc immillorable per promoure la seva formació com a persones i com a ciutadans, i per deixar enrere la visió més assistencial o passiva que es té d’ells (assumits com a persones “no vàlides” o com a individus exclosos de la comunitat). L'ApS és una eina valuosa per potenciar per a l’alumnat, l’obertura a l’entorn i esdevenir una veritable oportunitat d’inclusió.

Estàs interessat en l'experiència? Contacta amb els promotors:

Destinataris
Activistes i divulgadors educatius / Mestres - Docents / Actors socioeducatius
Àmbit
Educació Formal
Fase
Rèplica

El repte

Fer un canvi de mirada cap a les persones amb discapacitat i promoure'n la inclusió social. Una nova mirada d’ells mateixos i de la societat que els envolta. Millorar l'autoestima, facilitant així els processos d'inserció social i laboral.

La solució

L’aprenentatge servei com a factor de canvi en la manera de veure i de tractar les persones amb discapacitat, com a eina metodològica facilitadora de l’aprenentatge (potenciador i promotor de competències bàsiques) i com a estimulador de l’autoestima

La innovació

Perquè esdevé una eina transformadora i equitativa, que forma persones conscients al màxim de la seva realitat, orgulloses de les seves possibilitats i socialment actives; tot això adequat a les capacitats de cadascú, fugint de visions assistencials.

L'impacte

L'alumnat ha conegut la seva potencialitat real per fer accions per als altres i les seves ajudes han estat considerades valuoses i dignes de merèixer un reconeixement. Han fet caure les parets de les aules, fomentant la participació exterior.

Per saber-ne més

Els projectes educatius d’aprenentatge servei ajuden a augmentar l’autonomia, reforcen els processos vitals d’independència i d’autoregulació, faciliten l’accés als llocs comunitaris i animen a formar part activa en associacions, a participar en actes socials, etc. De fet són alguns dels elements que conformen el que podríem anomenar l’assoliment d’una inclusió social activa. En aquest camí cap a l’assoliment de la inclusió social activa de les persones amb discapacitat intel·lectual, la metodologia de l’aprenentatge servei ens ofereix un marc idoni de relacions d’ensenyament/aprenentatge que faciliten, en bona part, les finalitats educatives que pretenem: - Oferir suports en el procés d’acceptació de les pròpies limitacions i capacitats, per no tancar-se en el pou de la resignació. -Fomentar, en els mateixos afectats, en les seves famílies i en tots els ciutadans, la necessitat de convertir-se en un actiu dins la societat per tal de gaudir-la i ajudar a construir-la.

Vídeos

Altres innovadors, organitzacions i experiències

Contacta amb el talent innovador

Connecta amb els protagonistes del canvi educatiu

Descobreix, inspira't i aprèn amb les noves pràctiques educatives