Sobre el projecte

Play The Game és una unitat didàctica col·laborativa dissenyada entre 4 centres educatius: INS Vall d'Hebron,Escola Virolai, Escola Pérez Iborra i Escola Mare del Diví Pastor. L'experiència utilitza la gamificació com estratègia d’aprenentatge per al desenvolupament dels hàbits de vida saludables de l’alumnat, en concret l’aplicació de la freqüència cardíaca saludable en tasques de resistència aeròbica. Autoria: Meritxell Monguillot,Lluís Almirall,Carles Zurita,Carles González i Montse Guitert

Estàs interessat en l'experiència? Contacta amb els promotors:

Destinataris
Mestres - Docents
Àmbit
Educació Formal
Fase
Consolidació

El repte

Com treballar l'aplicació de la freqüència cardíaca saludable en tasques de resistència aeròbica de forma útil i divertida a classe d'Educació Física?

La solució

Utilitzar la gamificació com a estratègia d'aprenentatge de la freqüència cardíaca saludable, mitjançant gomes de cabell de colors com a insígnies.

La innovació

S'ha dissenyat, implementat i avaluat mitjançant el treball col·laboratiu virtual docent, i s'ha aplicat sobre l'alumnat de 2n d'ESO de 4 centres educatius de Barcelona ciutat.

L'impacte

L'experiència ha estat publicada en una revista científica i ha estat presentada en diferents concursos i cursos de formació docent. S'espera que sigui útil per al professorat i generi idees per aplicar la gamificació a classe d'Educació Física.

Per saber-ne més

Play The Game es va presentar al Concurs de Bones Pràctiques TIC IV s'adjunta la memòria del projecte.

Altres innovadors, organitzacions i experiències

Contacta amb el talent innovador

Connecta amb els protagonistes del canvi educatiu

Descobreix, inspira't i aprèn amb les noves pràctiques educatives