Educació primària

INNOVADORS

  • La meva formació és psicologia educativa i en resolució de conflictes i mediació. Des de 1979 he treballat a cada un dels nivells educatius no-universitaris, com a mestre i com a psicòleg. Actualment treballo com a assessor a l'Institut per a la convivència de la Conselleria d'Educació de...
  • Al meu perfil de Twitter diu: "Professor enfurismat de Tecnologia educativa a la Universitat Jaume I de Castelló. L'educació deuria ser una activitat revolucionària. Futur iaioflauta". És una bona descripció. Al llarg de la meva trajectòria professional, entre d’altres, he dirigit el...
  • Llicenciat en Filosofia, Director gerent de l’Escola Pia de Mataró, Màster en Educació en valors per la UB i Màster en Educació i TIC per la Universitat Oberta de Catalunya. Participo com a formador en cursos de formació continua i Màsters, sempre en relació a l’educació en valors, l’educació...
  • Docent 3.0: Mestra gamificadora, TICnologica i Especialista en gestió i comunicació educativa. Amb habilitats de direcció, gestió i organització d’institucions educatives i inquietuds per la innovació educativa. Crec en la gamificació com a estratègia per a integrar i afavorir el treball...
  • Sóc analista de l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), especialment interessat en l’avaluació de polítiques i programes amb voluntat d’incidir en l’àmbit educatiu. Els projectes innovadors tenen sentit si parteixen d'una bona teoria del canvi i si són després...
  • Sóc un mestre inquiet apassionat per aprendre. Qualsevol dedicació i ocupació actual requereix innovar, és quasi una premissa. I és per això que cal aprendre i desaprendre permanentment. Professionalment, m'he dedicat a treballar en diferents sectors i en diferents institucions, el que m'...
  • Sóc professor de matemàtiques (a punt de jubilar-me), expert en el programa GeoGebra de Matemàtiques dinàmiques. La innovació és bàsica per tornar a aconseguir que els nostres alumnes observin, experimentin i reflexionin. He acabat la meva trajectòria professional pensant que ara plantejaria la...
  • Sóc un pedagog, nascut a Barcelona, especialitzat en noves tecnologies aplicades a l'educació. Durant la meva trajectòria professional he treballat dissenyant i realitzant projectes i propostes formatives, de comunicació i dinamització integrant els avantatges de les noves tecnologies i...
  • Porto 8 anys en el món de l'educació. Aquests dos últims anys, he pogut comprovar que el sistema està canviant de manera considerable. i és per això, que el meu grau d'exigència ha canviat per complet. Necessito formar-me per a què el canvi sigui possible. Tinc la sort que des de l...
  • Sóc una persona inquieta, intuïtiva, perseverant. Actualment porto la direcció pedagògica de l’Escola Pia d’Olot. Sempre he pensat que l’educació és la clau per fer un món millor. És cert que el món canvia, però penso que aquest canvi el podem provocar i per això és clau la innovació. Considero que...
  • Com et defineixes? Lectora compulsiva de literatura infantil, tinc la casa envaïda de llibres, albums il·lustrats i dibuixos dels meus fills. Defensora de la creativitat infantil, m'apassiona escoltar les seves històries i acompanyar-los en el procés creatiu deixant sempre espai perquè facin...
  • Sóc mestre de l’escola Nostra Llar (Sabadell), professor associat a la UAB on faig classes a la Facultat d’Educació i Eduhacker. Màster de recerca en educació a la UAB i actualment en faig un altre sobre les TAC i els entorns d’ensenyament-aprenentatge a la UB. M'encanta la tecnologia...
  • Sóc curador cultural, educador social de formació i artista de professió, treballo fent recerca pedagògica en el món de l’art i el moviment. Crec en la innovació com element clau dins la dimensió creativa. La creativitat en el món educatiu és un valor intangible que es nodreix a través de les...
  • La meva formació és científico-tecnològica (Matemàtiques i Informàtica) i he estat docent a secundària més de 21 anys en diferents Instituts. La meva gran preocupació al llarg d'aquests anys ha estat aconseguir que l'Institut no fos una campana aïllada del que passa en el món, que l'...
  • Doctor en pedagogia. Professor de la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya. Director del Màster de Formació del Professorat d'Educació Secundària i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes. Investigador de l'eLearn...
  • Pedagoga-creadora (PhD, University of Warwick) especialitzada en disseny de processos i experiències relacionades amb la creativitat i la innovació. Aspiro a transformar l'educació a través de l'establiment d'estratègies i disseny d'experiències interdisciplinars centrades en la...
  • Sóc una persona que creu que sempre podem millorar les propostes que fem als alumnes per ajudar-los a aprendre. Actualment sóc cap del Dept. d'Ed. Infantil de Jesuïtes-Bellvitge. La meva visió de la innovació és que una cosa només és “IMPOSSIBLE” fins que algú troba la manera de fer-la “...
  • Enginyer i màster de direcció d’empreses de formació, em defineixo com una persona emprenedora amb una visió pràctica. Per mi, innovar és fer les coses de manera diferent perquè siguin més fàcils i accessibles per a la gent. En aquest sentit, la tecnologia és una eina que ens ha d’ajudar dins d’...
  • Em dic Nati Bergadà, sóc mestra d'educació especial, psicopedagoga i màster en Innovació en Didàctiques Específiques per la UVic. Fa 13 anys que treballo al departament d'ensenyament on he pogut treballar en escoles per projectes, escoles rurals, escoles ordinàries, escoles d'...
  • Sóc una persona essencialment creativa i amb una visió polièdrica del món de l’educació. Independent, lliure, compromesa, crítica i reflexiva. Treballo per propiciar canvis i millores educatives, convençuda que és possible fer-ho. M’importen les persones, i intento contribuir a fer emergir el...
  • Sóc un pedagog que ha centrat la seva activitat en la direcció de centres, amb vocació per la innovació organitzativa i didàctica al servei de l'alumne i l'educador amb la voluntat de fer créixer persones que actuïn en el món a favor de la justícia i la pau. En diferents etapes he actuat...
  • Sóc mestra des de l'any 1982 a la xarxa d'escoles públiques i mestra de l'escola Riera de Ribes. Actualment sóc mestra de primària i vinculada a l'ICE de l'UAB. He ocupat càrrecs de gestió i directius. Sóc una persona apassionada per la descoberta del com aprenem les...
  • Em considero una persona amb moltes ganes d'aprendre i de reflexionar sobre tot allò que fem quotidianament, per millorar processos a cada pas. Aquell vers que diu "tot està per fer i tot és possible" em sembla que ens defineix bé a mi i, sobretot, a Clickedu. Crec en les grans...
  • Sóc una persona apassionada per l'educació i pels nois i noies que omplen les aules cada curs a les escoles. Si bé es cert que en els darrers anys he tingut responsabilitats més directives i de treball participatiu en xarxa dins del projecte de "Horitzó 2020" de Jesuïtes Educació,...
  • Diuen que sóc de cul inquiet i molt curiós. Un entusiasta de l'educació i de la tecnologia, tenint molt clar que el docent és la peça clau a l’hora d'implicar els alumnes com a veritables protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Més amic dels docents que de la rigidesa del...
  • Sóc mestre per la UAB amb l’especialitat de ciències i tècnic en educació emocional. He dedicat tota la meva vida a l’educació convençut que és la millor manera de transformar la societat en la qual vivim. La meva vocació i la meva passió és l’educació. Actualment faig de Secretari General de les...
  • Aprenc constantment i ajudo a aprendre tant com puc. M'interessen les persones; processos i mecanismes que ens fan aprendre i superar-nos; l'educació com a estratègia transformadora de persones i societats; les tecnologies i les xarxes socials com a mecanismes impulsors de millora; els...
  • Mestre fins el 1994. Professor de Didàctica de les Matemàtiques a l'UdG des de 1987. Coordinador de Mestres 68 i dels grups de treball "a+a+" de Rosa Sensat en Innovació Matemàtica. Membre del Consell de Redacció de Perspectiva Escolar. Ideologicament freirià aplico la innovació...
  • Sóc mestra i psicopedagoga. Gaudeixo de la meva feina. Crec que hem de canviar la mirada al món educatiu. Sé que és difícil fer innovacions de fons a les escoles, cal molta feina de sensibilització als claustres i de treball en equip. Cal tenir il·lusió per a generar el canvi. A l'escola...
  • Pedagoga especialista en creació de continguts didàctics, disseny de metodologies educatives i gestió de projectes formatius. Em trobareu a la xarxa com @acanelma. També formo part d’All VR Education (@all_VR_edu), projecte centrat en la Realitat Virtual immersiva d'ús educatiu. Em defineixo...
  • Faig de mestre des de fa temps i he tingut la sort de trobar en el meu camí grans mestres que m'han fet qui sóc. Inquiet, compromès, convençut que cal fer la feina que fem i que sovint cal anar a la contra Innovar per a què?, innovar per a qui? amb quina intenció? al servei de què?La...
  • Mestra en constant formació. Crec en la necessitat d'innovació educativa, de cerca de les eines per a ajudar als nostres alumnes en el seu procés d'aprenentatge. M'interessen especialment les noves tecnologies aplicades a l'educació. Sóc avaluadora Toolbox d'Aplicacions...
  • Docent reflexiva, inquieta, curiosa, motivada, disposada a sortir de la zona de confort i a investigar, aprenent permanent al llarg de la vida, amb ganes de co-crear... In+nova+acció = Un repte constant d'adaptar la pràctica educativa i l'educació a l'entorn glocal, de manera que...
  • Sóc una persona apassionada, perseverant i m'agrada la meva feina. Fa 35 anys que faig de mestre en escoles que han estat innovadores i pensades per i per als alumnes. He format part de la ja desapareguda escola Lumen, Súnion i Garbí Pere Vergés d’Esplugues, de la que avui sóc director....
  • Sempre he necessitat buscar les respostes menys evidents al màxim nombre de preguntes possibles, i ja quan començava a estudiar Enginyeria Multimèdia vaig començar a investigar sobre noves maneres d'interactuar, sobre la manera d'integrar el món digital amb el món real, i buscar-ne...
  • Sóc mare, arquitecta i presidenta de l'AMPA de l'Escola Josep Maria Jujol. Dins l'AMPA estem intentant crear una entitat el més coral possible mitjançant diverses accions de mobilització de la comunitat educativa, entre elles les de millora de l'equipament del centre educatiu i...
  • Mestre, llicenciat en Història de l'Art i formador de formadors. Actualment treballant a l'ICE de la Universitat de Barcelona com a responsable de formació. Des de fa molts anys, interessat en el canvi que les TIC, TAC i TEP (Tecnologies de l'Apoderament i la Participació) poden...
  • Sóc una emprenedora del sector educatiu que busca canviar la manera en que s'ensenyen la tecnologia i les competències digitals. La meva visió d'innovació es aquella en la qual els nens aprenen les competències més importants pel s.XXI, com comunicació, col·laboració, pensament crític i...
  • Professor de secundària capficat en millorar l'educació d'aquest país. Per mi, la innovació és poc útil si el mestre segueix sense veure l'infant que té al davant. Canviem la mirada del mestre perquè sinó caldrà innovar en el sistema de selecció de personal. Sens dubte hi ha dues...
  • Sóc professor de Psicologia de l’Educació a la Universitat de Barcelona. He participat en treballs d’investigació i innovació sobre les implicacions pedagògiques de la psicologia i l’epistemologia genètica, la intervenció psicopedagògica, el disseny i el desplegament del currículum escolar, i la...
  • Mestre i enginyer informàtic. M'interessen la programació i la robòtica com a eines per a l'aprenentatge. Treballo a l'Àrea TAC del Departament d'Ensenyament com a Assessor Tècnic Docent. Sóc ambaixador de la setmana europea de la programació (http://codeweek.eu) i coordinador...
  • Com et defineixes? Pare, Mestre i Apassionat per la Dimensió Europea de l'Educació. Investigador i Innovador en Estructures d'I+D d'Institucions Educatives. Quina és la teva visió de la innovació? La Innovació és un espai/entorn/sistema d'oportunitats de millora,...
  • Co-fundadora i vicepresidenta de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional i directora de l'Institut d'Ecologia Emocional. Innovar és tenir els sentits, ment i cor oberts a allò que s'esdevé al nostre territori interior i al món exterior, donar a llum a les millors respostes emprant el...
  • Sóc una persona que gaudeix fent el que fa, amb il·lusió i amb el convenciment de que una altra escola és possible. Em miro la innovació com una oportunitat de que l'escola s'adapti al perfil d'alumnes que tenim a les escoles i que no són més que el reflex del món actual, un món que...
  • Em considero una persona Curiosa, positiva, responsable, treballadora i compromesa socialment. La innovació, per mi, ha d'estar estretament lligada a la millora i al compromís social. Fer un món més just i amable per tot@s i amb tot@s! Sóc fundadora de l'empresa Projecte Ulisses, que...
  • Sóc mestra de fa molt temps, en procés d'aprendre, compartir i millorar cada dia. Gaudeixo amb la meva feina. M'agrada treballar en equip i formar part d'un canvi educatiu. Crec que la innovació és ara, cal implicació del professorat i de les institucions. Ja anem tard! Fa uns anys...
  • Sóc una jove emprenedora apassionada per la meva professió, la Psicologia, i amb il·lusió d’aportar el meu granet de sorra per millorar el món en el qual vivim. Aficionada a la pràctica del ioga i la meditació, i després de diversos anys treballant en l'àmbit clínic amb diferents trastorns...
  • M'he passat força anys vivint a l'estranger, en diferents països, cercant el que aquí encara no existia, en art i en educació i recorrent tota Catalunya per conèixer, in situ, iniciatives de canvi educatives. Tot arriba... però jo no paro! Actriu professional, historiadora de l'art,...
  • Sóc un entusiasta de les noves tecnologies aplicades a l’educació del segle XXI. Actualment emprenc la representació de Ninus, un recurs interactiu per a l’educació infantil. Crec que l’educació és un reflex de la societat i com a tal, la funció d’aquesta ha de ser proporcionar als alumnes...
  • Em considero una persona dinàmica, disposada a intentar nous mètodes d'ensenyament i penso que els alumnes han de ser partíceps actius del seu aprenentatge. Sóc coordinador TAC - TIC a l'escola Montclar Mestral (Institució Familiar d'Educació) de Jorba (L'Anoia). Actualment...
  • Mestre de primària a l'Escola Pia d'Olot. Entrenador de futbol femení, Em defineixo com un nouvingut a la gamificació dins l'aula, pescant de tot arreu per aconseguir coneixement a l'escola amb diversió, amb ganes d'aprendre i embolcallat d'un aprenentatge cooperatiu...
  • Sóc una apassionada de l'educació. En l'àmbit personal una gran optimista a qui li agrada veure el got mig ple. Em sento molt bé dirigint la cooperativa de mestres ESCOLA TECNOS, compartint amb els meus companys els reptes pedagògics actuals. Fujo del blanc i el negre, m'agrada...
  • Mestre especialista d'Educació Artística: Visual i Plàstica. Formador/Assessor en aprenentatge interdisciplinar. Membre de l'Equip ICE "Amb Sense. Art i Escola" de la UAB i membre de l'Equip de Formadors d'Aliances MAGNET de la Fundació Jaume Bofill. En la meva visió d...
  • Des de l’escola hem de proporcionar als nostres alumnes experiències prou diverses que els permeti esdevenir alumnes competents globalment compromesos amb la societat. Com a educador i director pedagògic d'Infantil i Primària a FEDAC Sant Andreu de Barcelona treballo per transformar el...
  • Sóc mestre d'educació física a una escola de Primària. Actualment estic cursant el màster d'educació i TIC de la UOC. M'agrada tot allò relacionat amb les noves tecnologies i les possibilitats que aquestes ofereixen en el món educatiu. Tracto de buscar sempre noves maneres de...
  • Amb vocació per l'educació, mestre i professor que desitja l'excel·lència en l'aprenentatge dels seus alumnes. Llarga trajectòria professional, vinculada a Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi (Jesuïtes Educació). En aquesta institució he exercit de tutor, mestre de primària, professor de FP...
  • Emprenedor que ha participat tant en projectes consolidats com en start-ups, sempre fent servir la innovació i la creativitat com a instruments per obtenir resultats excepcionals que portin a la transformació social.
  • Sóc emprenedor i estudiant de doble titulació en Grau d’Enginyeria Electrònica i Automàtica i Enginyeria Elèctrica a la Universitat Rovira i Virgili. He basat la meva trajectòria en la innovació, la investigació i les relacions humanes, buscant sempre una altra perspectiva per fomentar el canvi d’...
  • Em defineixo com a una persona interdisciplinar, ja que sóc llicenciada en Física, vaig cursar el màster interuniversitari d'Història de la Ciència i actualment estic cursant el doctorat en Didàctica de Ciències Experimentals. A nivell professional, actualment estic fent classes a la Facultat...
  • Actiu i inquiet, m'agrada estar atent a tot allò que passa al meu voltant i integrar-ho com a experiència d'aprenentatge vital a nivell personal i professional. Per a mi la innovació a l’escola és no posar límits en acceptar el que vindrà i els canvis que se'n deriven, entendre què...
  • D'aquelles persones que entenen l'escola com un veritable motor de transformació social. No tota innovació és positiva, només aquella que demostra científicament augmentar els aprenentatges i reduir les desigualtats socials. Juntament amb els companys del Grup SEDI (SADI en català)...
  • Tècnic de formació permanent (tutoria, orientació, convivència i inclusió) a l'ICE (UB) i professor associat de la Facultat d'Educació; m'encanta acompanyar en els processos de canvi, individuals o d'equip. La meva mirada està impregnada del model sistèmic. La innovació parteix...
  • Sóc mestra d'educació infantil, després d'uns anys a l'equip directiu com a secretària, actualment porto la direcció d'una GRAN escola: El Despujol. No es pot ser més afortunada: faig allò que crec. Crec en una educació activa, viva, en canvi constant, que avança i mai s'...
  • Em defineixo com una persona creativa, que vol aportar el seu granet de sorra al món educatiu. La meva visió de la innovació consisteix en posar en marxa idees i conceptes, tant nous com antics, sortint-se de les vies clàssiques o de tota la vida. Donar un nou enfocament per continuar avançant en...
  • Sempre m'ha agradat fer les coses d'una manera diferent: al llarg dels anys ha estat una constant la necessitat de dissenyar i desenvolupar projectes que emocionin, que inspirin i que transformin la societat. Ho he fet des de la docència, l'edició i la gestió de projectes, i...
  • Sóc terriblement curiosa. Llegeixo compulsivament. Aspiro a canviar la meva petita parcel·la de món. Crec que necessitem que l'emoció entri a les aules i que l'alumnat aprengui amb els ulls, amb les mans, amb les oïdes i amb el cor. Adoro els reptes, especialment si poden significar una...
  • Sóc pedagoga i doctora en educació per la Universitat de Barcelona, professora a la mateixa universitat als ensenyaments d'Educació i de Comunicació Audiovisual, i membre del Grup de Recerca Consolidat, Laboratori de Mitjans Interactius (LMI). Les meves línies de recerca i docència es centren...
  • Sóc mestra d'educació Primària. M'agrada reflexionar i treballar en la millora dels processos d’ensenyament aprenentatge que promouen la participació de la comunitat educativa. Crec en la importància de compartir inquietuds, propostes i processos d'aprenentatge amb altres...
  • Dra. en Ciències Químiques. Professora Titular d'Universitat (Enginyeria Química) de la Universitat Politècnica de Catalunya. Co-directora de l'EXPLORATORI dels recursos de la natura. Apassionada de les pràctiques STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques). La innovació...
  • Sóc una aprenent constant i, per pròpia experiència, sé que és difícil aprendre quan no tens un repte a resoldre. Quan millor aprens, és quan has de resoldre un problema i buscar o adquirir el coneixement necessari per trobar la solució. Moltes vegades, per adquirir aquest coneixement, integrem...
  • L'arquitectura m'ha moldejat com persona creativa, persistent i colaborativa. El magisteri m'ha accentuat la sensibilitat, l'empatia i el desig d'una societat més humana. Considero que la innovació pedagògica necessàriament ha d'anar de la mà d'una reflexió...
  • Em defineixo com una persona apassionada de l'educació i la innovació tecnològica a les aules, autodidàctica en el que es refereix a la implementació i ús d'eines TIC a les escoles. Amb ganes d'aprendre cada dia tan personalment com professionalment. La innovació per mi és canviar...
  • Em defineixo com una persona optimista, perseverant i proactiva La meva visió de la innovació és la de crear noves solucions per les dificultats educatives que em trobo en el dia a dia amb els infants Al llarg de la meva trajectòria he aconseguit crear el Mètode La Granja, basat en l'...
  • Entenc l'escola com una organització intel·ligent on el tot és més que la suma de les parts. Una organització que situa la finalitat més enllà de l'escola, vetllant per la formació integral i harmònica dels individus, respectuosa amb les necessitats de cada etapa i de cada infant en...
  • Pare que desitja que els seus fills siguin feliços a l'escola, que aprenguin en un ambient engrescador, divertit i proper a les demandes de la societat actual. El mateix intento aportar cada dia com a docent. Treball cooperatiu, gamificació, eines TIC. Innovar és intentar anar més enllà del...
  • Sóc una persona amb actitud d’aprendre de totes les coses de l’entorn i capacitat per repensar totes les coses. M’interessa molt el per què de les coses. Per mi la innovació és l’aplicació amb èxit d’una idea per senzilla que sigui. Una idea sense èxit de mercat es queda amb la idea. Estic...
  • Sóc una mestra apassionada per la meva feina, des de sempre cercadora de paradigmes innovadors que em facin sentir que, com a mestra, puc acompanyar als alumnes en els seus processos d'aprenentatge des d'un lloc de respecte, d'inclusió i de confiança en les seves potencialitats. Pel...
  • Analista programador. Des d'una consultoria treballo en la modelització i planificació de transports, administro els servidors de l'empresa i desenvolupo aplicacions web i per a dispositius mòbils. Des de la fundació Ersília canalitzo la transferència de coneixement entre empresa privada/...
  • Mestre, psicopedagog i emprenedor educatiu. Tastar experiències m'ha aportat experiència i ha alimentat la meva curiositat infantil. Penso que fent es construeix un projecte que et va modelant i definint, sent. Els companys em van portar a l'escola i em van ensenyar a ser mestre d'...
  • Mestre. Antropòleg. Educació Digital. Autor de #LaFamíliaenDigital (EUMO), #ConnectatperAprendre (RosaSensat) & #AprendizajeSocialyPersonalizado (UOC). Innovar, a més d'aportar novetat, ha d'aportar valor. Cal aprofitar les oportunitats de les noves tecnologies i vèncer la...
  • Sóc mare, escriptora, economista i emprenedora. Entenc la innovació en l'educació com una eina per a la transformació social. L'educació ha d'ajudar a desenvolupar el projecte vital de cada persona per sentir que el que som i el que fem estan alineats i, des d'aquí, contribuir...
  • De base Enginyera Industrial i doctorada en Ciències del Mar, he treballat 10 anys com a científica i docent al CSIC i Universitat de Utrecht. Després de cursar Màster de Formació de Professorat de Secundària especialitat en Tecnologia ara fa 4 anys, vaig ampliar els meus coneixements de...
  • Psicòloga i investigadora predoctoral. Sóc una persona inquieta pel coneixement. M'encanta la reflexió conjunta sobre temes d'aprenentatge i, especialment, sobre com les persones atribuïm sentit a les nostres experiències per aprendre al llarg de la nostra vida. M'interessen els...
  • Format en psicologia i logopèdia, he treballat a infantil, primària, secundària i com a professor associat i consultor d'universitat. Posteriorment em vaig especialitzar en direcció educativa com una oportunitat d'incidir més directament amb un projecte de direcció. Sense emoció no hi ha...
  • Apassionada, compromesa i activa, m'agrada i em commou el desig d’ajudar persones a reflexionar, aprendre, créixer i somriure. La innovació educativa cerca respostes a les qüestions que ens plantegem durant els processos d’ensenyament-aprenentatge. Per tant, és plena de ganes de treballar,...
  • Professor (FPCEE Blanquerna) i investigador (Grup d’Investigació Consolidat PSITIC-URL). Compromès amb l'educació i especialment interessat en la dimensió social/comunitària de l'escola. M'agraden els projectes col·lectius i participar d'experiències i projectes diferents....
  • Em considero una persona apassionada per l'ensenyament i aprenentatge, especialment de les ciències. Crec fermament en una alfabetització científica per a tothom, que ajudi a formar ciutadans crítics capaços de prendre decisions raonades. Crec, per tant, que l'aprenentatge de les ciències...
  • Sóc pare de dues criatures petites que creixen en consonància als temps que vivim avui dia: ràpidament. Em considero una persona inquieta i entusiasta, tant a nivell personal com professional. Quan era adolescent, vaig descobrir els infants en combinació amb l'esport. Aquella experiència vaig...
  • La convivència amb vuit germans i les diferències lingüístiques i culturals dels meus pares m’han fet interessar en els reptes de la conciliació i la resolució de problemes per la construcció col·lectiva de coneixement. Estic interessada en la recerca com a font de millora social, i en la...
  • Sóc una persona creativa, innovadora, reflexiva, perseverant i entusiasta. Innovar per mi és imprescindible. És la concretització de la capacitat creativa en canvi reals. He desenvolupat els conceptes de "ciutadania creativa" i "creativitat i innovació social" i els he...
  • Sóc dona, mare de família i emprenedora; especialitzada en el joc com element provacador d'innovació i transformació. De tot plegat n’he fet un compromís personal i vital que m’ha portat a fundar l’empresa MARINVA i a presidir l’Associació IPA a Espanya. Actualment el meu interés pel joc m...
  • Mestre, economista i Dr. en Ciències de l'Educació. He treballat com a professor, director i catedràtic (Primària i Secundària), així com a professor d'universitat (UOC, URL...) i coordinador dels Estudis de Tercer Cicle (UAB). Actualment sóc director del Grup de Recerca "Didàctica i...
  • Em defineixo com una persona a qui li agrada l'educació, ensenyar i ajudar a organitzar entitats educatives perquè desenvolupin la tasca de millorar les persones a través de l'educació. Innovar, al meu entendre, vol dir millorar per seguir avançant en la tasca de fer que cada alumne...
  • Sóc Mariana Martínez Carlevaro. Treballo a la Fundació Jesuïtes Educació i estic realitzant el Doctorat en Educació a la Universitat Ramon Llull. Sóc uruguaiana, màster en Innovació Educativa i TIC, llicenciada en Física i professora d'anglès. Actualment treballo com a especialista de disseny...
  • Des de sempre m'ha agradat la tecnologia i des de fa uns anys l'educació, degut en part al fet d'acabar com a Coordinador de Sistemes a la Fundació Escoles Garbí i l'altre part comprovant quan és de gratificant poder ajudar als altres a entendre molts aspectes, tant tècnics, com...
  • Sóc un mestre de primària. Actualment faig de tutor de 2n d'E.P. Penso que hem d'encaminar l'ensenyament cap a la globalització dels aprenentatges en contextos significatius pels alumnes. És bàsic gaudir amb el que fem. Actualment també estic realitzant una extraescolar d'...
  • Psicòleg, educador i investigador predoctoral en l'àmbit de la Psicologia de l'Educació. Faig recerca amb el grup GRINTIE de la Universitat de Barcelona i sóc monitor d'esplai els dissabtes. Em considero una persona apassionada i inconformista amb ganes de contribuir amb la meva...
  • Mestra d'educació primària, professora de música i estudiant de psicologia. Actualment estic desenvolupant la meva tesi doctoral en el grup d’investigació GRINTIE, on col·laboro en els projectes d’investigació que estan desenvolupant. Sóc una persona activa, reflexiva i crítica amb ganes d’...
  • Aspiro a ser individu social. Qüestiono el que és obvi, convençut que res perdura en el canvi d'època d'ara. Ens cal treballar en metamodels per construir nous paradigmes. 17 anys com a metge i especialista en oncologia mèdica de persones amb malalties. 17 anys de direcció estratègica en...
  • Sóc una persona que m'agrada dur a terme els processos educatius amb comprensió i sentit. El procés educatiu ha evolucionat molt, però els clàssics tenen una base fonamental, que serveix per als nostres dies. Com és que costa trobar-li l'ús i utilitat? En la meva trajectòria laboral he...
  • Bàsicament, sóc extremadament curiós i també crec en les possibilitats dels jocs de taula per ajudar els/les mestres a fer la seva tasca educativa i per motivar els alumnes a superar-se. Des del 2011 impulso l’Aprenentatge Basat en Jocs (Game-Based Learning) a través de l’empresa “LU2 Experts en...
  • Sóc una persona activa, entusiasta i convençuda en contribuir en la millora de l'educació. Considero la innovació com un procés d'apoderament professional necessari per la millora del sistema. Considero que vaig ser “empoderat” per la Direcció del centre per afavorir el canvi metodològic...
  • Sóc una persona inquieta, inconformista i buscadora. Crec en la formació permanent com a base de creixement personal i professional, necessito la tribu per avançar. Treballo des de fa 22 anys a la mateixa petita escola Sagrat Cor que pertany a la Fundació Escola Vicenciana. He treballat dotze anys...
  • Sembla que hi ha consens en la creença de que un país sense una bona educació és un país sense futur. Igualment, en el món empresarial, és un fet demostrat que les empreses que més inverteixen en innovació són les que tenen més èxit i perduren en el temps. En aquesta mateixa línia de pensament,...
  • Sóc mestra d’Educació Infantil i Primària, i porto més de trenta anys en el món de la docència. Durant tot aquest temps no m’he cansat de buscar nous reptes que em fessin créixer com a professional i que em permetessin aportar millores en l’àmbit educatiu. Per això, fa sis anys, vaig apostar per l...
  • Arquitecte d'experiències d'aprenentatge, enginyer informàtic, emprenedor social, innovador educatiu, blogger i cooperant voluntari a l'Índia. Investigo i desenvolupo projectes que sorgeixen de la intersecció entre l'Educació, la Tecnologia i la Cooperació. Treballo al grup...
  • Em considero una persona molt afortunada que ha pogut liderar un projecte educatiu a l'Escola Sadako en un dels moments més intensos d'innovació que ha viscut aquesta institució. Poder participar d'un moment tant profund de creació i reflexió pedagògica em sembla un regal per a tots...
  • Sóc mestra i psicopedagoga amb més de vint-i-cinc anys d’experiència en la docència, tant a Educació Infantil, Primària i Secundària. M’entusiasma la meva professió i sobretot m’encanta aprendre. Després d’uns anys com a membre de l’equip directiu del Centre d’Estudis Mollet, aquest curs inicio el...
  • Amb quinze anys d’experiència docent, darrerament a Primària i Secundària, però amb parades a Batxillerat, Cicles Formatius i Universitats (UB, UPF-IDEC i UV), crec que podem seguir millorant el futur dels nostres estudiants. Sóc un apassionat de la Gamificació i l’Aprenentatge Basat en Problemes o...
  • Persona inquieta, amb ganes de repensar i reinventar l'escola creant una nova visió de l'educació. D'una educació que respecti els processos d’aprenentatge, ritmes i necessitats dels infants. D’una educació que s'adapti als nous reptes del segle XXI. Per mi la innovació és la...
  • Treballlo al Col·legi Immaculada Concepció de Lloret de Mar. Sóc un apassionat de la meva feina. Un aprenent, que intenta extreure el millor de cada idea i de cada situació. Innovar és descobrir el resultat de la suma de tots els elements que integren una persona, un alumne en aquest cas, per tal...
  • Sóc mestre a l'escola Sagrat Cor Sarrià i dinamitzador del portal ScratchCatalà, espai de divulgació de la programació educativa i en especial de Scratch. M'agrada compartir amb altres docents les possibilitats de la programació i la robòtica educativa com a recurs motivador de l'...
  • Em tinc per una persona curiosa, creativa i somiadora... i un xic inconstant, que "no sap" que moltes coses són impossibles d'aconseguir. Que pensa que "tothom" està preparat per a aprendre, i que està disposada a canviar el que calgui per a fer-ho possible. Crec que la...
  • Sóc una persona compromesa amb el futur de la nostra societat. Penso que l'educació és la clau per solucionar la majoria de problemes actuals i reptes que ens depara el futur. Concretament estic centrat en intentar convèncer a la comunitat educativa de la necessitat de treballar la creativitat...
  • Sóc investigadora i professora universitària especialitzada en l'àmbit de la psicologia de l'educació i la instrucció. Des de sempre m'han preocupat els temes relacionats amb la inclusió educativa i l'atenció a la diversitat lingüística i cultural de l'alumnat. Crec que...
  • Mestre de primària, psicòleg, amb fòbia a la monotonia i molt afortunat amb la meva feina. Absolutament decidit a fer que cada dia a l’aula sigui diferent i a fer viure l’aprenentatge als meus alumnes amb la mateixa passió amb què jo ho faig. Disposat a fer de l’aula un laboratori on anar provant...
  • Em defineixo com un apassionat de l'educació que creu en la persona i el seu magnífic potencial. Em sento mestre tot i que actualment no estic a l'aula perquè em dedico a temes de gestió escolar i institucional dins la congregació en la que treballo, la Companyia de Maria. No obstant visc...
  • Mestre i Cap d’Estudis de l’Escola l’Arenal de Llevant de Barcelona. Em defineixo com una persona entusiasta i amb ganes de fer canvis constants. Pel que fa a la meva visió de la innovació, considero que innovar és estar obert a noves maneres de fer i de mirar el món. Al llarg dels anys he vist que...
  • Mestra i Cap del Departament d'Innovació de l'Escola Sant Gervasi Cooperativa. Sóc buscadora de projectes. Interessada en trobar solucions als nous reptes educatius i reflexionar sobre cap a on hem d'anar és un del meus objectius actuals. Aquesta recerca m'ha permès experimentar...
  • Artesà del vincles entre persones, fugitiu de la zona de confort i aspirant a líder col·laboratiu. Treballo a la Federació d'Associacions de Pares i Alumnes de Catalunya per a l'èxit educatiu de les nenes, els nens i els joves. Crec en la innovació com una drecera eficaç, sostenible i...
  • Tot i que fa uns anys que no estic a l'aula, el meu pas per l'escola va deixar-me un impacte tan important que em sento mestre allà on vaig, faci el que faci. Innovar forma part d'un procés permanent de reflexió sobre la pròpia pràctica, ha d'estar molt ben contextualitzat, i ha...
  • Sóc una apassionada de la tecnologia, la innovació, la creativitat i el joc! També sóc afortunada i gràcies a la meva feina com a professora de la UIC puc donar forma a aquestes passions. També sóc membre de l’equip Imathings. A les meves assignatures aplico la gamificació i intento endinsar als...
  • Sóc oberta i apassionada de les converses educatives, on sempre hi trobo una nova mirada que contribueix a la pregunta que em faig contínuament: quina es la finalitat de l’educació? També sóc molt de preguntar als alumnes què volen aprendre per a construir un currículum comú. M’agrada pensar que...
  • Arquitecte, docent i investigador. Procuro generar innovació educativa des de la conjugació d'aquestes 3 mirades. Entenc l'educació des d'aprenentatges dialògics i a partir de l'oferiment d'eines i capacitat crítica als/a les alumnes per tal que disposin de la llibertat...
  • Sóc una persona dinàmica, implicada i atenta a les innovacions en el camp de l'educació. Malgrat la meva joventut, tinc experiència en la docència com a mestra en una escola d'Ed. Especial. M'agrada poder compartir amb els meus alumnes aspectes que van més enllà de l'eduació...
  • M'agrada aprendre coses noves, si pot ser un parell o tres cada dia, i per això faig de periodista. Treballo Catalunya Ràdio i estic especialitzada en temes educatius. La innovació és tot allò que permet adequar el que s'ensenya a les escoles a la realitat que viuen els nens. Des de...
  • Persona preocupada per l'educació i l'aprenentatge dels alumnes. Innovador, emprenedor i amb ganes de canviar l'educació tradicional actual proposant noves metodologies centrades en l'alumne. La innovació, en educació, es una necessitat constant. Hem de ser capaços d'anar a...
  • Em defineixo com una persona apassionada, amb ganes d'aprendre, curiosa, inquieta, que li agrada treballar en equip i explorar noves idees. Per a mi, la innovació suposa detectar i fer emergir talent amb la finalitat de millorar processos, productes o serveis. Crec que en la meva trajectòria...
  • Persona apassionada per l'educació i l'aprenentatge. Emprenedor, dinàmic, disruptiu, innovador i creatiu. Entenc que la innovació ha de respondre a una manera d'entedre la vida i de viure, de canviar i cercar sempre el millor per les persones. Per tant, crec en una innovació que...
  • Llicenciada en Psicologia Educativa per la Universitat Complutense de Madrid i amb màster en Psicologia de l'Educació a la Universitat de Barcelona, María ha combinat sempre la seva formació acadèmica amb l'artística. Va estudiar Art Dramàtic a l'Escola Internacional de l'Actor...
  • L'Educació té com objectiu preparar als nois i noies pel món en el que hauran de viure. El canvi de paradigma actual ens obliga a formar persones que sàpiguen interactuar en un món en contínua transformació. Ens cal formar nois i noies amb sòlids valors i capacitat de superació, destreses...
  • Treballo a l'equip de l'IME d'Olot. Estem al cas de tot el que es belluga per intentar millorar l'educació al municipi. Estem convençuts que la ciutat pot ser educativa però cal intencionalitat i creativitat. Cal implicar a tothom i per això el nostre lema és “Educar, un repte...
  • Sóc arquitecte de formació i he iniciat el projecte l'Heura del Pati, un col·lectiu d'arquitectes dedicades a l'educació ambiental i a l'acompanyament de processos participatius en gestió de patis. La meva visió de la innovació és que s'aprèn experimentant, tocant,...
  • Sóc el responsable del procés d'innovació i redisseny d'una empresa que tradicionalment s'ha dedicat a la confecció de recursos educatius (tradicionalment llibres de text i actualment recursos també digitals): l'Editorial Teide. La nostra intenció és esdevenir un node de...
  • Sóc una barreja d'inquiet, amb ganes immenses d'aprendre i de jugar. Aquests tres elements m'ajuden a intentar provar coses noves, assajar i equivocar-me i tornar a començar. Per això he aprofitat totes les oportunitats que m'han passat per davant per obrir camins i explorar...
  • Sóc una persona, per vocació i professió, dedicada a l'educació i a la seva innovació. Això m'ha portat a conèixer i participar en la majoria d'etapes educatives i institucions públiques i privades. Treballo per aquest objectiu tant a la Facultat de Ciències de l'Educació a la...
  • Persona interessada en la innovació tecnopedagògica i noves eines d'aprenentatge, que proporcionin a la ciutadania elements per desenvolpar una personalitat plena, creativa, crítica i conscient de les seves potencialitats. Noves eines educatives per formar persones en els valors de sempre.
  • Sóc mestra d’educació primària i coordinadora TAC de l’Escola Enric Casassas de Sabadell. Tinc molt interès per la innovació educativa i la tecnologia. Juntament amb el companys impulso un canvi metodològic que passa en gran part per les tecnologies. Tinc interessos i treballo amb realitat...
  • Sóc mestra i directora de l'Escola Josep Maria Jujol. Sóc una professional activa, conciliadora, entusiasta i amb sentit comú. La meva visió de la innovació és positiva però amb prudència, considero que s'han de fer els passos necessaris i anar avaluant l'assoliment dels objectius...
  • Docent que forma part de la Comunitat d'Aprenentatge que té com objectiu la formació i auto formació de persones, autònomes, responsables, respectuoses, dotades d'unes habilitats que els facilitin unes relacions humanes racionals sense violència de cap tipus, amb un grau d'implicació...
  • Sóc mestre a l’Escola Projecte de Barcelona. M'agrada la programació d'ordinadors a l'aula i la robòtica educativa. Quan tenia 10 anys un mestre em va descobrir el LOGO de Seymour Papert. Ara, uns quants anys més tard, m'agrada compartir les meves experiències i el què he après...
  • Em defineixo com una persona tranquil·la i treballadora. M'agrada fer esport, cuinar i compartir una tarda amb amics jugant a jocs de taula. Per a mi, la innovació consisteix en buscar o trobar (moltes vegades per accident) i executar una alternativa (no sempre millor). Pel que fa a la...
  • Em defineixo com una persona que valora el creixement en el sentit més ampli i la cooperació. Entenc la innovació com l'eina per anar descobrint les habilitats humanes individuals, socials i culturals. I l'estimo com a procés de descobriment de les facultats, en cadascun d'aquests...
  • Acompanyo els nois i les noies en l'apassionant camí d'aprendre i créixer. També sóc facilitador en l'aprenentatge de les ciències, la tecnologia i les matemàtiques a l'ESO i una mica de teatre en les estones lliures. Però també, i sobretot, un apassionat dels processos...
  • Mestra i formadora de formadors. Aprenent constant. Per a mi, innovar en l’educació és transformar el sistema educatiu implicant la comunitat educativa i actius socials. S’ha de sortir de la zona de confort per a que sigui real. Aquesta transformació, en un inici, l’emmarcaria en: la diferència com...
  • Em considero una persona activa, dinàmica, polifacètica i lluitadora. M'agrada crear, innovar, i seguir el meu instint per aconseguir els meus somnis. Tot és possible si lluites i treballes per aconseguir-ho! Aquest és el meu lema. Per a mi la innovació ha de ser un canvi amb sentit; progrés...
  • Viure amb passió, compartir emocions, conviure amb experiències memorables que facin a l’alumne extreure un aprenentatge que no oblidarà i que l’acompanyarà al llarg de la seva etapa de vida, d’infant, a adolescent i a adult. Aquest és el procés que em defineix com a mestre, intentant que cada dia...
  • Arquitecta apassionada per la creativitat i la innovació. Com a innovadora educativa a PINTTUPI, aspiro a transformar els espais educatius per permetre el desenvolupament ple de les persones a nivell emocional, social i cognitiu. Les escoles poden ser molt més que aules i passadissos. Es pot...
  • Sóc co-tutora de primària a l'Escola Sadako de Barcelona, i una apassionada de la tasca d'educar, implicada en la meva feina i amant dels reptes. La meva visió de la innovació és: "Tot està per fer i tot és possible". Al llarg de la meva trajectòria professional he treballat...
  • M'agrada treballar en innovació educativa. M'agrada apreciar, veure, comprovar el funcionament de les innovacions educatives i com professos entusiastes són capaços d'aportar valor a la seva feina. Crec que les innovacions són el motor de la millora en els centres educatius. Però la...
  • Apassionada de l'educació i la innovació, lluitadora incansable i emprenedadora. A part de mestra de primària i formadora de docents, sóc instructora de Being Energy, programa educatiu innovador per augmentar la salut i el benestar a través del moviment. Innovació és la transformació de l...
  • Docent des de 1979 i professor d'Informàtica (FP) amb destinació a l'Institut Vidal i Barraquer. Actualment treballo com a tècnic docent a la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona i a l'Àrea TAC del Departament....
  • Sóc inquieta! Una jove emprenedora plena d'energia, ganes i idees per fer del món un lloc millor. M'agrada envoltar-me de gent genuina, creativa, curiosa i amb talent. Gaudeixo guiant les persones a descobrir el món de possibilitats que les envolten. Crec en la capacitat de cadascú per a...
  • Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport (URL), llicenciada en Psicopedagogia per la UOC i graduada en Magisteri d'Educació Infantil per la Universitat Internacional de la Rioja. Des dels inicis de la meva formació em vaig...
  • Sóc una mestra apassionada per aprendre cada dia. També sóc una directora que considero que per gaudir del jardí cal primer llaurar el terra, enfonsar les mans a la sorra, protegir la llavor i tenir molta paciència. Per a mi innovar és trencar amb les inèrcies, amb les excuses, amb la passivitat...
  • Sóc un analista social que he esdevingut expert en gestió del canvi, i que estic treballant en la millora del sistema educatiu. En educació, entenc la innovació com la dinàmica d'actualització del coneixement que els agents educatius tenen de com organitzar l'aprenentatge. En les meves...
  • Apassionat en l'educació i amb ganes de girar el mitjó. M'he endinsat fa poc en aquest en aquest món, descobreixo i comparteixo, amb ganes d'escoltar i aprendre. Crec en els petits canvis per engranar grans transformacions. Per mi, innovar és arriscar, trencar o desdibuixar per...
  • Sóc Director de l'Escola Sant Ramon Nonat, Historiador, antropòleg i Postgraduat en Direcció de Centres Escolars. La innovació ha de permetre crear escoles concebudes com a organitzacions que aprenen, això és, que desenvolupen les persones, i que garanteixen la institucionalització i la...
  • Sóc una persona entusiasta, amb ganes d'avançar cada dia i millorar l'entorn en el que visc. La innovació educativa és un canvi pensat i planificat per a la millora del procés d'ensenyament-aprenentatge, que involucra de manera novadora i creativa els recursos humans i materials,...
  • Diplomat en magisteri d'ed. física. Mestre de l'escola pública. Formo part del grup formador de formadors d'Ed. física cooperativa de ICE (UAB) i també formo part del grup formador de formadors del CIFE de la UVic (Coop d'Efecte).La innovació és veure que hi ha problemes i posar...
  • Em semblo un “explorador” que va trobant regularitats; obert, flexible, senzill, empàtic. Penso que tinc algunes conviccions sòlides difícils de ser modificades i, alhora, la vida m’ensenya que fins i tot allò més profund pot variar. Una innovació seria situar una idea, una acció, un comportament...
  • Mestre i Educador. Cap de l'àrea de projecte educatiu de l'Escola Pia de Catalunya. Penso que l'escola i l'educació, en el sentit global de la paraula, poden ajudar a canviar el món, fer-lo millor. Entenc que el canvi depèn de les persones, penso que una escola millor i més...
  • Aferrissat creient i practicant de la innovació oberta, per intercanviar idees, connexions, col·laborar en noves iniciatives i contribuir a accelerar l'adopció de noves formes d'aprendre i ensenyar que millorin l'experiència educativa utilitzant els recursos de l'era digital....
  • Sóc mestra de Primària, interessada en l'Aprenetatge Basat en Projectes, en la gamificació i l'aplicació de la tecnologia a l'aula. Alhora també em fascina l'educació viva, en especial a les etapes d'Infantil i primer cicle de Primària. Crec que una escola diferent és...
  • Em defineixo com un persona apassionada de l'educació, creativa, compromesa i amb un gran interès per generar projectes transformadors amb l'objectiu de millorar les nostres escoles i la nostra societat. Per a mi la innovació és l'adaptació constant als alumnes i a aquest món...

EXPERIÈNCIES

  • #avuixdemà és un procés per canviar el paradigma educatiu de les escoles, és un camí per buscar respostes a 24 reptes que ja estan canviat a les persones de les escoles i que les han de consolidar avui per demà. 1 És una reflexió multi-sistèmica amb la participació de tota la comunitat. 2 És un...
  • Els debats del #XaTac5 (primer debat setmanal en Català al Twitter) tenen lloc tots els dimecres de 20:00 a 21:00h al Twitter i proposen un tema educatiu setmanal a debat, sobre innovació i canvi educatiu. El resum de la sessió es documenta setmanalment a l'Storify, a l'adreça: https://...
  • Hem constatat que la situació dels joves a l'escola no és una que els motivi i animi a descobrir tot el seu potencial. Proposem a aquest efecte la figura de l'acompanyant, que mitjançant eines com les que facilita la Programació Neuro-Lingüística, guia al jove a un major autoconeixement,...
  • L'Escola Pia de Catalunya ha aprovat posar en marxa progressivament un nou model pedagògic que introdueix la interdisciplinarietat i el treball cooperatiu a l'aula, que comportarà canvis substancials en la cultura i l'organització dels 20 centres de l'institució. El procés de...
  • Lectura de clàssics adaptats a Primaria.
  • Dos recursos que serveixen per complementar el treball de les emocions que es fa a l’aula, i que ajuden als infants a comprendre millor les seves emocions i les dels altres. L’agenda de les emocions està adreçada a infants de 3r a 6è i la llibreta viatgera està adreçada a infants de cicle inicial...
  • Conjunt d'activitats extra-curriculars, que impregnen de contingut literari no només les assignatures de llengua sinó també altres àrees i disciplines, afavorint i fomentant la coordinació i treball en equip entre el professorat de diversos departaments i cicles. Es tracta d'organitzar...
  • Els Instituts i Escoles públiques de Sant Martí-Poblenou inicien un treball conjunt innovador per compartir i fer emergir les fortaleses de tots els projectes educatius. L'objectiu és crear sinèrgies de canvi i renovació pedagògica entre iguals.
  • Projecte de transformació, realitzat durant 2 anys amb CS de Primària, en el qual l'alumnat ha estat analitzant un espai problemàtic de la pròpia escola per tal de capacitar-se i dissenyar-ne una millora. La proposta pretén una transformació física (de l'espai) i de comportament (de la...
  • Latest mainstream leaders in education and sociology highlight the need of developing creativity strategies/competences to fulfill constant changes in future citizens. ARTS: plàstica... in English! is a CLIL project in started in 2007 and has been focusing in creativity skills. It’s currently held...
  • El nostre esperit és crear plataformes privades per a professionals, investigadors i estudiants, per l'ús, creació i administració de recursos digitals. Complementar el desenvolupament del treball en línia. No perdre els continguts i generar comunitats online especialitzades amb continguts...
  • FINALITAT DEL PROJECTE: Impulsar la innovació eficaç, eficient i continuada en els centres docents, amb l'objectiu de millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge i l'organització dels centres, per millorar els aprenentatges i el desenvolupament integral de tots els...
  • Concurs escolar de disseny de videojocs científics per a alumnes de 5è i 6è de Primària de la Generalitat de Catalunya
  • El projecte se centra en la integració de les assignatures de Medi Social, Anglès i Plàstica de 5è de primària sota una mateixa gamificació: CLAN ADVENTURE. Mitjançant un marc simbòlic i estètic basat en la Prehistòria i l’Edat Antiga els alumnes es convertiran en éssers del paleolític que han de...
  • La utilització de rúbriques facilita l'avaluació d'activitats competencials. Els alumnes poden conèixer els criteris amb que seran avaluats i, per tant, poden autoavaluar-se. Si aquestes rúbriques les apliquem a la coavaluació, el procés s'enriqueix. En aquesta experiència es...
  • La formació dels futurs mestres ha de trobar l’equilibri entre la formació teòrica i la pràctica, intentant que aquesta darrera sigui el més propera possible a la realitat que trobaran als centres educatius, un cop comenci la seva trajectòria professional. Aquesta realitat l’entenem com un context...
  • Canal de Youtube de la iniciativa MindingMinds, on compartim contingut relacionat amb les Altes Capacitats, per a desmitificar i acostar la realitat d'aquest col·lectiu a la societat. Quan parlem d'Altes Capacitats, ens trobem amb 2 grans obstacles: per una banda, l'estereotip està...
  • El CURRICULUM BIMODAL suposa aplicar 2 metodologies didàctiques i 2 formes d’avaluació diferents segons les activitats d’aprenentatge dels estudiants: 1) Activitats per a aprendre a fer coses: adquirir competències. Aquí els alumnes podran usar els seus apunts (inclús en els exàmens) i, si el...
  • Promovem la creativitat i el talent dels nens i nenes per preparar-los per afrontar el seu futur. Ho fem mitjançant material i formació al professorat per les escoles i materials i tallers per les famílies.
  • El Bosc de Lem és una nova manera de treballar les emocions i els valors a l’escola. Un recurs amb 180 sessions a punt per treballar a l'hora d'educació en valors. El projecte neix per donar resposta a la necessitat creixent de treballar la vessant emocional i afectiva en els infants....
  • Els escacs, com a eina educativa, presenten moltes avantatges: des de treball amb totes les intel·ligències múltiples, fins avantatges des del punt de vista de la intel·ligència emocional o igualtat entre les persones, tractament de la diversitat, etc. Des de fa uns anys estem treballant en aquest...
  • És la nostra visió, el nostre somni... una escola: personalitzada segons les intel·ligències múltiples i en especial l'emocional, que fomenta l'imaginació i la creativitat, que treballa per projectes relacionats amb la teva realitat, i cooperativament, que integra les noves tecnologies,...
  • L'escola ha emprès una transformació educativa integral amb la voluntat de portar als seus alumnes al centre del procés d'aprenentatge, fomentant la creativitat, la motivació, l'actitud emprenedora i el treball col·laboratiu entre molts altres objectius finals de l'aprenentatge...
  • Explora i creaciència és una proposta de promoció de la ciència i de les vocacions científiques. La proposta es base en la presentació del marc teòric i l’aplicació metodològica amb l’objectiu d’incentivar les capacitats científiques a través del moviment. El projecte es va portar a terme al CEIP...
  • Un programa que propicia la descoberta del cinema com a art i desenvolupa potències pedagògiques en el context escolar. A partir de processos de visionat, creació i reflexió el projecte s’articula amb un cinema que ajuda a comprendre, gaudir, comprometre’s i habitar millor el món. Desenvolupem el...
  • Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET). Es busca posar en valor el coneixement i l’experiència de Catalunya en Educació, Cultura i Tecnologia i contrastar-la amb la millor del món amb la finalitat de generar escenaris de futur en aquest àmbit.
  • Projecte desenvolupat amb alumnes de 5è de primària de l'Escola Pia de Mataró a l'àrea de socials. Re-disseny de la unitat didàctica "La Hidrografia de Catalunya" amb sessions "Flipped Classroom", eines online com el Kahoot, treball grupal a través d'un Google...
  • Projecte telemàtic cooperatiu des de l'educació física, per compartir reptes físics cooperatius, on els alumnes inventen reptes, els pengen al web, proven reptes de les altres escoles i finalment els valoren. L'objectiu principal és fomentar la relació entre mestres d'escoles...
  • El programa de matemàtiques dinàmiques GeoGebra permet visualitzar, representar i experimentar les matemàtiques. Es pot fer servir en qualsevol nivell educatiu i com a eina per a l'alumnat. És bàsic per a ajudar a l'alumnat a relacionar els conceptes i les idees de les matemàtiques amb el...
  • El Grup de Treball MITIC (Metodología i Innovació TIC), creat al ICE de la Universitat de Barcelona, es proposa fer una recerca metodològica i didàctica al voltant de les eines 2.0 per tal que els formadors de formadors i els docents les incorporin en la seva formació permanent. Ens proposem fer...
  • Xarxa de grups que, sota el paraigües de Rosa Sensat, estan repartits per Catalunya. L'objectiu és innovar la metodologia general de les aules i les escoles des de la didàctica de les matemàtiques. Es treballa sota una metodologia activa amb un enfocament crític que didàcticament evoluciona...
  • PROJECTE És una metodologia de treball i aprenentatge en què els infants d’un grup classe plantegen, implementen i avaluen una situació o problema significatiu investigable de manera interdisciplinar, d’acord amb les seves habilitats i interessos, amb la qual volem fomentar l’interès i motivació...
  • CANVI REUNIÓ DE PARES: El professorat va veure la necessitat d’un canvi per a millorar la participació de les famílies i la metodologia de la segona reunió de pares. Es va realitzar una reunió on hi va participar el professorat de totes les etapes educatives, des de llar d’infants fins a...
  • Activitat portada a terme per la professora d'art Isabel Pinart, amb la col·laboració de la professora de física Montserrat Estivill. El tema plantejat per a treballar és la teoria ondulatòria relacionada amb la llum ( en particular als aspectes físics del color ) i l’aigua amb l'...
  • En l'estudi s'ha fet un seguiment a 3 centres, en nivells de Secundària, concretament a 306 alumnes de 13 a 16 anys, que han treballat amb Sangakoo durant l'any escolar 2014-2015. L'objectiu és avaluar els efectes i l'evolució d'aquests grups d'alumnes, i els...
  • Inventors4Change proveeix els infants d'eines, tècniques i coneixements per tal que puguin inventar els canvis que volen veure al món. Consisteix en una xarxa d'escoles i centres educatius que fan servir tecnologies digitals innovadores per promoure un aprenentatge col·laboratiu...
  • Citilab i ENTI-UB hem experimentat amb el format de les Jam com una poderosa metodologia d'aprenentatge i de desenvolupament d'idees innovadores. Tenen una durada de 48h i es desenvolupen de forma simultània a diversos llocs; ofereixen la possibilitat de desenvolupar una idea en una...
  • "La Caja Misteriosa" és una experiència educativa dissenyada pel projecte breakoutedu. En el joc, els alumnes han d'aconseguir obrir caixes tancades amb diverses claus, combinacions numèriques i candaus a partir de diversos enigmes i trencaclosques. En el vídeo mostrem un resum de l...
  • De la mà de vuit experts, explorarem algunes propostes disruptives que convidaran a la reflexió entorn a la transformació educativa. Amb tallers d'aprenentatge, experimentals i d'aportació d'idees, pretenem confeccionar un document / recull de conclusions dels participants que doni...
  • Es un projecte d'acompanyament als centres educatius, oferint recursos que facilitin el creixement de les persones i també dels centres. El Projecte Gaia s’enmarca dins en el procés de canvi social que vivint: la població demana una renovació a nivell polític, econòmic, mediambiental. El...
  • La reunió de tancament és la manera com l’Escola Nostra Llar de Sabadell s’acomiada el curs escolar amb les famílies. En el cas de la reunió de sisè de Primària permet fer una valoració global del curs, així com entregar els documents de competències bàsiques. Però volíem que anés més enllà. Per...
  • Al col·legi Sant Ramon Nonat hem transformat de manera democràtica i participativa l'escola. Som conscients que l'escola ha de ser el motor transformador de la societat i és per això que a través a través d'assemblees verdes i comissions dinamitzadores impulsem accions...
  • L'Escola Sant Gervasi Cooperativa ha apostat per implantar la Robòtica Educativa al seu Projecte Educatiu de Centre. Des d'Educació Infantil fins a Batxillerat els alumnes utilitzen la Robòtica com un sistema d'aprenentatge que utilitza els robots com a fil conductor transversal per...
  • Projecte d'educació mediàtica orientat a la incidència de la publicitat en la imatge corporal dels nens i nenes.
  • El web Més Recursos Educatius té com a objectiu oferir recursos educatius a punt per imprimir (en format PDF), de manera que totes aquelles persones relacionades o interessades en l'àmbit educatiu se'n puguin beneficiar. Pretén ser un espai comú per a compartir materials educatius i...
  • Mobile History Map és un projecte de georeferenciació col·laborativa del patrimoni cultural (material i immaterial) recollit per les escoles de Catalunya, amb la finalitat que la ciutadania el pugui consultar a través d'una app específica. L'app potencia el treball col·laboratiu amb...
  • Jornada de cocreació d’experiències didàctiques innovadores que es realitzarà el dia 20 de febrer de 2016 a Barcelona, amb un centenar d’equips formats per docents i experts que seguiran la metodologia de treball cocreatiu de mSchools Edu_Hack amb la intenció d'elaborar noves propostes...
  • mSchools Toolbox és un aparador en línia d'apps educatives i experiències didàctiques associades al seu ús a l'aula. Inspira i facilita l'accés a un contingut mòbil d'alt valor educatiu per a professors, estudiants i pares. La comunitat docent pot avaluar, classificar i...
  • Nausica és un projecte de la Fundació Escoles Garbí que vol adaptar el projecte pedagògic de les seves escoles d'Esplugues i Badalona a la realitat social del moment incorporant els nous coneixements de les diferents disciplines de les ciències de l'aprenentatge i l'educació. A...
  • Conèixer les tècniques i habilitats en coaching i, sobretot, disposar de recursos, materials i activitats inspirades en la metodologia dels processos de coaching facilitarà: 1) Als docents-tutors, l’adquisició d’un nou rol a l’aula per tal que puguin esdevenir veritables potenciadors del talent...
  • “Parelles Informàtiques” crea a partir de tres eixos principals. Per una banda, l’ús de les tecnologies i la tecnología mòbil com a recurs educatiu dins i fora l’aula. Per l’altra, l’apropament a la programació amb Scratch. Per últim, potenciar l’accés a les TIC per part dels alumnes més petits...
  • El Projecte PICI és un dels projectes ARMIF2014 i neix amb un doble objectiu: implementar i avaluar el model de la classe inversa (flipped classroom) en la formació inicial dels futurs mestres en el Grau en Educació Primària i crear sinèrgies entre la universitat i l'escola. En aquest projecte...
  • Escoltar-nos és la base de la proposta de tutoria personalitzada que presentem, basada en el desig d’escoltar, de comprendre, de no jutjar, i poder transmetre a cadascun dels nostres alumnes: “tu m’importes”. Un projecte ordinari on l'alumnat pren el protagonisme en la conversa en petit grup i...
  • És un projecte col·laboratiu escola-museu com a motor d'un canvi profund. Aquest canvi respon a la necessitat d'adaptar l'escola als nous temps pel que fa el sentit de l'educació, a les pràctiques d'aprenentatge i a l'organització del centre.
  • La nostra concepció de treball amb les famílies va més enllà d'una col·laboració compartimentada. Compartim el mateix objectiu i treballem com un equip cooperatiu. Des de fa 4 cursos hem iniciat experiències a tots els cursos d'Infantil a ESO per fer reunions de pares més actives i...
  • Robotseny és un projecte a nivell comarcal (Baix Montseny) que desenvolupa les competències científiques i creatives dels alumnes tot treballant de forma cooperativa. També té l’objectiu de crear una xarxa de professorat implicat en aquesta temàtica per tal de crear lligams i compartir experiències...
  • Projecte de mentoria entre estudiantat universitari voluntari i nois i noies preadolescents , en l’àmbit del lleure. Cada universitari/a és emparellat amb un noi/a entre 11 i 14 anys d’edat. Les parelles es troben durant el curs escolar una vegada a la setmana, fora de l’escola. Realitzen...
  • Dissenyar un laboratori virtual que s’insereixi en els plans de formació dels futurs mestres encaminat a garantir l’adquisició de la seva competència digital docent
  • Smart-Hort cerca l'aplicació de les noves tecnologies en la creació i manteniment d'un hort urbà escolar. L'objectiu és apropar a l'alumnat les possibilitats que els dispositius mòbils tenen en l'àmbit didàctic. S'articula en dos eixos: el treball pràctic de conreu i...
  • És un nou camí, un nou projecte pedagògic que ens permet, des de la coherència amb la nostra Missió i Valors, seguir donant respostes educatives reals als reptes que hauran de viure els infants i joves, en una societat en canvi constant. Les tres potes que el defineixen són: Aprenentatge...
  • TeideProjectes - aprenentatge per tasques és una proposta de recursos didàctics i serveis de consultoria i assessorament didàctics per als centres que tenen intenció d'iniciar un procés d'innovació pedagògica tendent a empoderar els alumnes, a proposar-los de viure experiències d'...
  • L'escola El Despujol som una escola d'EI i Primària que treballa per projectes des de P3 fins a 6è. Som també comunitat d'aprenentatge. Ja fa dos cursos que plantegem les reunions amb les famílies d'una manera diferent: generem reptes que els sorprenen per aconseguir més...
  • Per a nosaltres, treballar per projectes és una manera d’afrontar l’aprenentatge que permet: a) interrelacionar diferents àmbits (comprensió del món a través de diferents mirades; b) partir de les idees prèvies dels infants i construir coneixement; c) potenciar l’autonomia personal; d) estimular l...
  • Hem identificat que no hi ha res millor com compartir amb gent com tu, que funciona diferent, sigui quin sigui l'ambient, mentre es pugui curiosejar, compartir interessos i inquietuds. Per això organitzem les trobades gratuïtes de gent altament curiosa, creativa, sensible i/o amb Altes...
  • «Una visió científica del món» és el Pla de Centre per al Treball de les Ciències que vam dissenyar per a l'escola Pere Calders de Polinyà: un projecte global per tal que tots els cursos del centre treballessin la ciència d'una manera vivencial i creativa.
  • XAPLEC és la Xarxa d'Aprenentatge entre iguals d'escoles a Les Corts, que té com objectiu explorar estratègies i metodologies que posin en valor la dimensió humanística de les Noves Tecnologies, amb l'aportació de creativitat i rigor pedagògic en els projectes escolars....
  • Un territori intel·ligent, que genera coneixement i aporta informació. Un lloc on els mestres participen personalment des de la dimensió de l’equip educatiu. Unes trobades en les que es fa evident l’heterogeneïtat, base de les interaccions i la riquesa del coneixement que es construeix. Un context...
  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...
  • Mystery Location és un joc on dues classes de procedència desconeguda es connecten per vídeo conferència i alternativament, plantegen preguntes que només poden contestar-se amb un si o un no. Objectiu: descobrir a quina ciutat del món està cada grup classe.

INSTITUCIONS

  • L'Institut d'Ecologia Emocional forma part de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional, entitat referent en el sector del Creixement Personal i desenvolupament emocional humà. La nostra missió és donar a conèixer les propostes de l'Ecologia Emocional, desplegar-les i aplicar-les en les...
  • La nostra acció es basa en l’anàlisi i gestió de la complexitat a través del pensament sistèmic. Les eines que fem servir per a plasmar-lo són gràfiques (mapes conceptuals, models mentals, diagrames causals) i operatives (models en dinàmica de sistemes). L’enfocament sistèmic considera tots els...
  • Activitum és un projecte impulsat per professionals de l’educació des del convenciment que, per tal d’adaptar l’educació als canvis del nostre temps, és imprescindible implicar-hi tots els agents de l’entorn. El portal activitum.cat és un recurs per expandir els límits de l’aula a un món més global...
  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...
  • El futur d’una societat es troba en l’educació dels seus infants i joves. Som molts els que, d’una manera o altra, ens hi dediquem. Tanmateix, a vegades tot això es converteix en una tasca en solitari, plena d’obstacles que hem de superar. Nous temps requereixen noves formes d’ensenyament i d’...
  • Clickart és una empresa que treballa per posar a disposició de les escoles del món, en un desplegament concèntric amb epicentre a Barcelona, Clickedu com a eina de gestió integral per, d’una banda, simplificar processos ja consolidats gràcies a l’ajut de la tecnologia i, de l’altra, desplegar-ne de...
  • LA INICIATIVA ÉS DE LES FAMÍLIES: La família és l’àmbit natural per a l’educació i, per tant, els pares són els protagonistes i els primers responsables de l’educació dels fills. COMPRÈN TOTES LES DIMENSIONS DE LA PERSONA: L’educació de l’afectivitat, la intel·ligència, les dimensions social i...
  • L'escola Sant Ramon Nonat, de la Fundació Escoles Parroquials, és una escola acollidora i oberta, que fomenta l'equitat i la formació intel·lectualment sòlida, tot potenciant processos d'innovació educativa. L'escola Sant Ramon Nonat vol ser una veritable escola que aprèn,...
  • El Col·legi Turó pertany al grup educatiu d'Institució Familiar d'Educació, composat per 13 escoles arreu Catalunya i Balears. Són escoles concertades diferenciades, oferint aquesta opció a moltes famílies que volen aquest estil innovador -avui en dia- d'educació. A les nostres...
  • Creator Street va ser fundat al 2013 per Innova amb la missió de guiar a joves i adults en el desenvolupament del seu talent creatiu. Partint d’una àmplia experiència en el camp de la innovació, Creator Street aporta una nova perspectiva sobre la creativitat utilitzant eines digitals, design...
  • Som una empresa jove que es planteja millorar la comunicació entre les escoles i les famílies mitjançant l'ús de noves tecnologies amb un doble objectiu: millorar la implicació de les famílies vers l'escola i reduir les tasques administratives dels centres. Quan parlem d'escoles ens...
  • [ED] BUILDING CÀPSULES EDUCATIVES és una plataforma independent d'experts en educació, no adscrita a cap doctrina, i oberta a totes les propostes pedagògiques. Organitzem Escoles de Pares i Mares, xerrades, tallers i assessorament pedagògic a demanda dels nostres usuaris. Tenim l'honor...
  • Educar x Transformar vol col·laborar amb els mestres i centres educatius per educar en la sostenibilitat. La nostra visió de la sostenibilitat la desenvolupem des de l'economia ètica i responsable. Per a nosaltres, la innovació és pensar les coses de forma diferent per crear noves maneres d...
  • EDUKEM-NOS és una iniciativa per afrontar els reptes que ens presenta l’actual societat: “Els nadius digitals i l’era de la informació”. Les TIC són una eina més al servei de l’àmbit educatiu i familiar, i com a tal poden contribuir eficaçment en qualsevol procés educatiu i social. Com a eina...
  • Ningú sap com serà l’educació del futur, però a eduscopi estem convençuts que la tecnologia, la innovació i la creativitat hi tindran un paper fonamental. I aquestes són les nostres raons de ser. Eduscopi neix de l'experiència acumulada en educació i divulgació dels seus fundadors, Salvador...
  • Som un grup de professors de tecnologia apassionats per la robòtica i la seva aplicació didàctica. Volem que els nostres alumnes es diverteixin aprenent tecnologia. A les nostres classes als Instituts de secundària els nostres alumnes construeixen robots i es diverteixen d'allò més aprenent a...
  • Tot i no ser una escola pública, des de Xaloc ens agrada definir-nos com una escola concertada d’iniciativa social i amb voluntat de formar part del servei públic. L’espai que ocupem és una cessió de l’Ajuntament de Sabadell que compartim amb altres entitats del sector. En el seu moment, el centre...
  • Antiga escola del CEPEPC (Col·lectiu d'Escoles per l'Escola Pública Catalana). De tradició innovadora, oberta, inclusiva, que pretén l'educació integral del nen i la nena en totes les seves vessants (emocional, física, intel·lectual i social). Actualment en un procés de reflexió i...
  • Escola d'educació infantil i primària pública de les Masies de Voltregà (Osona). Treballem per projectes interdisciplinars de P3 a 6è fent que els nostres alumnes siguin els protagonistes dels seus aprenentatges. Som comunitat d'aprenentatge, ja que per a nosaltres l'educació no pot...
  • L’escola GEM és un centre concertat amb una oferta pedagògica de 0 a 18 anys. Va ser fundada l'any 1966 a partir de la col·laboració de famílies i de persones expertes en pedagogia amb l'objectiu de fer front a les noves inquietuds educatives. És una escola amb voluntat d’innovació...
  • L’Escola Joan Pelegrí és un centre concertat que ofereix les etapes d’Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mig i Superior. Emplaçada a Hostafrancs, prop de la Plaça Espanya i l’estació de Sants de Barcelona, deu el seu nom al metge i pedagog Joan Pelegrí. El...
  • Som una escola concertada del barri de sants. Eduquem des dels valors cristians. El curs 2013/14 vam iniciar un procés d'innovació al nostre centre. A partir de la definició de les nostres finalitats educatives amb el claustre vam implementar un procés, que consta de diferents fases, a partir...
  • Som una escola d'Educació Infantil i Primària arrelada al poble, gestionada pels pares i mares constituïts en fundació, que educa en valors cristians. Treballem perquè els nens i les nenes esdevinguin persones ben formades, sensibles i respectuoses envers els altres i amb conviccions i esperit...
  • L’organització del centre com a comunitat d’aprenentatge, la implicació en l’entorn, i en xarxes vinculades a la renovació pedagògica i la innovació, afavoreixen interaccions bidireccionals d’enriquiment mutu. Les pràctiques pedagògiques contemplen espais d’itinerari personalitzat i projectes...
  • A l'escola Montseny estem ara mateix en un dels processos més excitants que existeixen: transformar una escola tradicional en un centre d'aprenentatge modern i adaptat a les necessitats dels alumnes actuals. La nostra visió és educar per la societat de l'avui: mitjançant...
  • El nostre projecte es fonamenta, per damunt de tot, en el treball. Treballem per aconseguir persones lliures i autònomes perquè, d’una manera crítica, puguin viure en comunitat i intervenir, de manera compromesa, en la construcció del món que volem, La nostra feina gira al voltant d’uns eixos...
  • L’Escola Pia de Catalunya és una entitat conformada per dones i homes, laics i religiosos que compartim valors i actituds. Arrelada al nostre país, és integradora i compromesa amb el canvi social a partir dels valors de l’Evangeli. Les persones són el centre de la nostra acció. Hi som per...
  • L'Escola Pia de Catalunya som una institució al servei de la societat, inspirada en l'esperit de l'evangeli, oberta a tothom i arrelada al país. Eduquem infants i joves per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes que, de manera crítica, puguin viure en comunitat i...
  • L'Escola Proa és un centre educatiu, d'iniciativa social, que va ser creada el 1966 per un grup de famílies del barri de La Bordeta que volien per al seus fills una educació activa, en català i arrelada al país.
  • Projecte som una escola catalana, concertada i laica. Som un centre d’una línia, que imparteix els nivells d’educació infantil, primària i ESO. Una de les característiques essencials de Projecte és que, en ser una escola d’una sola línia, permet una sèrie de dinàmiques i relacions entre els membres...
  • A l’escola Riera de Ribes es concreta un model educatiu que proposa ensenyar i aprendre des de la lògica del funcionament de les persones, en com es resolen els reptes de la vida utilitzant els sabers com a eina per comprendre i per resoldre les situacions del món real. S’aprèn més i millor perquè...
  • L'escola ha engegat un procés profund d'innovació educativa a diferents nivells: metodològic, tecnològic, d'organització i rol del professorat, d’educació no formal i participació de l'alumnat i les famílies. Les tres etapes d'infantil, primària i secundària han engegat una...
  • Sant Gervasi és, sobretot, un col·lectiu de professionals de l’educació que viu i dóna forma a un projecte educatiu del qual tots en som corresponsables. El nostre règim de cooperativa de treball associat garanteix estabilitat al projecte pedagògic d’una escola catalana, plural i oberta a tothom...
  • Com a Escola, a Virolai hem assumit el repte de transformar el model educatiu i l’organització escolar per donar una resposta més eficaç, per avançar en una millor educació. Ens cal transformar el model educatiu, que ha de ser innovador, perquè ha de donar cada dia una millor resposta als nous...
  • Som una escola concertada de dues línies de P3 fins a 4t d'ESO situada al centre de Figueres. Va ser fundada fa més 185 anys per Santa Paula Montal. Formem part de la Fundació Escolàpies. La nostra pedagogia s'ha caracteritzat sempre per ser oberta, flexible, propera a l'entorn,...
  • Va néixer com a projecte territorial del Campus d'Excel·lència Internacional Barcelona Knowledge Campus (UPC-UB) i l'Ajuntament de Berga. La innovació que s'aplica consisteix en tractar tots els temes des d'un punt de vista transversal i interdisciplinari (mètode STEM)....
  • Fundació Educativa Privada de les Dominiques de l'Anunciata creada el 2009 per traspassar la titularitat, cedir els edificis i traspassar la gestió de les 24 escoles a Catalunya als laics de les comunitats educatives. Una fundació, sense afany de lucre, que assumeix el repte de donar...
  • La fundació Ersília rep el nom d’una de les Ciutats Invisibles descrites per l’escriptor Italo Calvino. És la ciutat virtual, d’adreces d’internet i telèfons mòbils, la ciutat hiperconnectada a totes les xarxes de transmissió d’energia, informació i recursos. Potser per això, a la Fundació Ersília...
  • A la Fundació Escoles Garbí formem els homes del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible. Els nostres alumnes, acompanyats per uns educadors, que són referents en tot moment i, en un entorn d’atenció personalitzada...
  • Jesuïtes Educació té una estructura de xarxa, constituïda per les vuits escoles de Jesuïtes de Catalunya (1.500 educadors i 13.250 alumnes). La nostra missió és ajudar a les persones al seu desenvolupament personal i social per col·laborar en la construcció d'un món millor. Per això, entenem...
  • Promovem la creativitat i el talent dels nens i nenes per preparar-los per afrontar el seu futur.
  • Fundació Tr@ms és una entitat sense ànim de lucre, declarada d'utilitat docent que proposa un projecte col·laboratiu que agrupa escoles sensibilitzades a convertir la innovació com a element identitari de centre. S'han aconseguit nivells d'excel·lència en la implementació de...
  • GRINTIE-BLE és un subgrup que pertany al Grup de Recerca en Interacció i Influència Educativa (GRINTIE) de la Universitat de Barcelona. Sota la consideració que en les últimes dècades han canviat tots els paràmetres de l’aprenentatge humà, el grup aposta per una recerca que permeti innovar per...
  • El Grup de Treball SEDI (SADI en català) cerca un canvi de 180º del paradigma educatiu tradicional fent sevir un model sistèmic i sistematitzat d'avaluació dialògic i integrat com a eix vertebrador. Volem introduir-nos a les escoles tradicionals per demostrar científicament que una educació...
  • A Costa i Llobera parlem d’innovació com la capacitat de treballar els reptes que com a comunitat educativa ens plantegem. Innovar, pensem que és la possibilitat i la oportunitat de treballar des dels dubtes i les incerteses per construir recorreguts de recerca i investigació que ens permetin noves...
  • Induct és una empresa que promou la creació de comunitats innovadores. En el sector educatiu, acompanya processos de canvi i transformació de centres i institucions, utilitzant una metodologia participativa que implica a tota la comunitat educativa a detectar necessitats, generar idees i recollir...
  • L'institut de Ciències de l'Educació és una institució de dret públic que té per objecte d'estudi el desenvolupament i millora de la formació permanent del professorat en tots els nivell educatius, de l'estudi i recerca sobre els processos de transició a través de projectes i l...
  • Som una agència de creació de jocs, propostes gamificades per a projectes educatius, de comunicació i de desenvolupament de les organitzacions. Innovem usant el joc com a eina i busquem que els jocs i la forma com es comuniquen les persones mentre juguen siguin una eina transformadora. Hem creat...
  • Kapnus és assessorament in situ! És un projecte creat per dos professionals inquiets amb intencions de provocar canvis reals en qualsevol dels àmbits de l’educació. Kap: assessorament no-convencional completament a dues bandes, sortint totalment del clàssic assessorament “ teòric de despatx”, estem...
  • El Laboratori d'Aplicacions Telemàtiques a l'Educació (L@te) té el seu origen en un grup de Recerca sobre Hipermèdia Distribuïda que va sorgir del Departament de Pedagogia l'any 1994 finançat per l'ICE (Institut de Ciències de l'Educació) de la Universitat Rovira i Virgili...
  • Els temps estan canviant, igual que la vida a l'aula. És una realitat que la transformació que ha experimentat la nostra societat és enorme. El paradigma de l'economia del coneixement, un món amb una quantitat gairebé il·limitada d'informació o l'impacte de les tecnologies són...
  • El 1976 es va crear el col.legi Les Alzines. El nostre col.legi, forma part de la Institució Familiar d’Educació, constituïda l’any 1969 per iniciativa d’un grup de famílies amb la finalitat de promoure i gestionar col·legis arreu de Catalunya que oferissin un model educatiu de qualitat, on es...
  • L’objectiu de Lu2 és oferir solucions als educadors. Som especialistes en Aprenentatge Basat en el Joc i utilitzem jocs de taula, especialment escollits, com un recurs educatiu amb el qual poder desenvolupar, reforçar i millorar habilitats, coneixements i capacitats d’una manera diferent, dinàmica...
  • Som una empresa especialitzada en el joc com a element provocador d’innovació i transformació, que des del 1995 ajudem a tot tipus d’organitzacions a assolir els seus objectius. Ho fem mitjançant el disseny i la realització de projectes i propostes de comunicació, educació, dinamització i formació...
  • Projecte tancat definitivament - MindingMinds és una comunitat de voluntaris amb l'objectiu de connectar el talent creatiu, impulsar la integració, coneixement, comprensió, acceptació, confiança, seguretat, mobilització... i un llarg etc. de les persones amb altes capacitats, alta sensibilitat...
  • Moviment Lantana és una empresa de dansa amb seu a Banyoles. Les àrees de la institució són la investigació, la producció i l’exhibició. La nostra raó de ser se centra en la cooperació entre l’art i la ciència, en la formació de nous públics i en la creació i socialització de productes artístics al...
  • El programa mSchools és una iniciativa público-privada, impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA. Des de l’any 2012, mSchools ajuda els alumnes i els docents a integrar les tecnologies mòbils a...
  • Ninus és un recurs tecnològic per a l’educació infantil basat en la projecció d’activitats i dinàmiques al terra que són controlades mitjançant la interacció natural de l’alumne. Ninus proporciona 4 maneres de treballar a l’aula: - Contes interactius Ninus. - Activitats...
  • Creem i realitzem activitats de ciència i tecnologia per a escoles, instituts i entitats. Fem que petits i grans experimentin a partir de la pràctica manipulativa i que aprenguin divertint-se mentre resolen reptes i problemes adquirint d’aquesta manera coneixements d’àmbit tecnològic que els...
  • L'organització Sangakoo (marca de Sangaku S.L.) és un projecte social d'aprenentatge col·laboratiu. Es fonamenta en un equip interprofessional de provada motivació per a la reforma dels sistemes educatius. El primer gran repte ha estat assumir els progressius errors comesos: identificar-...
  • UdiGitalEdu és un grup de recerca emergent de la Universitat de Girona. El nostre equip desenvolupa projectes en els àmbits de l’Educació i la Tecnologia amb un enfocament marcadament multidisciplinar. Dissenyem activitats i tallers que barregen la Tecnologia, la Ciència i l’Art amb l’objectiu de...
  • Vailets HackLab és una comunitat de persones l’objectiu principal de les quals és potenciar el desenvolupament de les distintes intel·ligències dels nens a través de la tecnologia. Per aquesta raó, organitzem de forma altruista, independent i auto-organitzada, tota mena de tallers de programació,...