Classe inversa

INNOVADORS

  • Llicenciat en Filosofia, Director gerent de l’Escola Pia de Mataró, Màster en Educació en valors per la UB i Màster en Educació i TIC per la Universitat Oberta de Catalunya. Participo com a formador en cursos de formació continua i Màsters, sempre en relació a l’educació en valors, l’educació...
  • Docent 3.0: Mestra gamificadora, TICnologica i Especialista en gestió i comunicació educativa. Amb habilitats de direcció, gestió i organització d’institucions educatives i inquietuds per la innovació educativa. Crec en la gamificació com a estratègia per a integrar i afavorir el treball...
  • Professor de plàstica vocacional, defensor de la escola pública i creador d'aplicacions multimèdia, cursos telemàtics i diversos materials. Preocupat per la inclusió. La innovació, tecnològica o no, no s'ha de contemplar com l'objectiu final de la nostra feina. Aquest no ha de ser “...
  • Mestre a una escola d'adults pública a Mollerusa. M'interesso per la innovació, penso que encara puc aportar idees noves en un camp com la formació d'adults que, si més no al meu voltant, s'està estancant. Des de l’experiència de gairebé 20 anys en l’àmbit, crec que puc...
  • Diuen que sóc de cul inquiet i molt curiós. Un entusiasta de l'educació i de la tecnologia, tenint molt clar que el docent és la peça clau a l’hora d'implicar els alumnes com a veritables protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Més amic dels docents que de la rigidesa del...
  • Docent reflexiva, inquieta, curiosa, motivada, disposada a sortir de la zona de confort i a investigar, aprenent permanent al llarg de la vida, amb ganes de co-crear... In+nova+acció = Un repte constant d'adaptar la pràctica educativa i l'educació a l'entorn glocal, de manera que...
  • Em considero creatiu, educador i professor d'Art i Vida. Les meves passions són els audiovisuals, les instal·lacions i educar tot entregant-me als altres. En tots els sis centres (tres dels quals amb batxillerat artístic) on he treballat, sempre he demanat que l'organització sigui...
  • Com a tècnic audiovisual, la meva experiència està darrere de professors i docents, amb interès en compartir el coneixement. Des del suport tècnic, so i projecció de continguts en esdeveniments i cursos presencials, a la digitalització i distribució virtual en plataformes privades de continguts i...
  • Al cap de la Direcció Pedagògica durant temps i actual professora d’anglès (Secundària). Acompanyo els alumnes en la tasca de poder trobar respostes a les qüestions que han i hauran de saber respondre més enllà de l'escola. L’“aula” esdevé avui un entorn flexible i amb accés directe a tot el...
  • Llicenciada en Pedagogia i Psicologia. Professora de l'àrea de tecnologia educativa i coordinadora del Màster Universitari en Innovació Pedagògica i Lideratge educatiu en el segle XXI de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport (Blanquerna-URL). Per a mi,...
  • Mestre de primària, psicòleg, amb fòbia a la monotonia i molt afortunat amb la meva feina. Absolutament decidit a fer que cada dia a l’aula sigui diferent i a fer viure l’aprenentatge als meus alumnes amb la mateixa passió amb què jo ho faig. Disposat a fer de l’aula un laboratori on anar provant...
  • Em defineixo sempre com a “shaker”. Allà on estic, m'agrada engegar projectes amb persones de diferents àrees i treballar en equip. Cada projecte és un repte. La innovació és la creativitat feta realitat i a l'abast de les persones. Sense innovació les persones, la societat, els barris,...
  • Persona preocupada per l'educació i l'aprenentatge dels alumnes. Innovador, emprenedor i amb ganes de canviar l'educació tradicional actual proposant noves metodologies centrades en l'alumne. La innovació, en educació, es una necessitat constant. Hem de ser capaços d'anar a...
  • Persona apassionada per l'educació i l'aprenentatge. Emprenedor, dinàmic, disruptiu, innovador i creatiu. Entenc que la innovació ha de respondre a una manera d'entedre la vida i de viure, de canviar i cercar sempre el millor per les persones. Per tant, crec en una innovació que...
  • Sóc el responsable del procés d'innovació i redisseny d'una empresa que tradicionalment s'ha dedicat a la confecció de recursos educatius (tradicionalment llibres de text i actualment recursos també digitals): l'Editorial Teide. La nostra intenció és esdevenir un node de...
  • Professora de Socials, Ètica, Història i Història de l'Art. Defenso la innovació i el joc a secundària per dues raons: 1) he passat molts anys a l'ed. en el lleure i al terreny, on he après tot el què sé d'infinitat de persones amb talent i d'infants/joves de tot el món; 2)...
  • Docent des de 1979 i professor d'Informàtica (FP) amb destinació a l'Institut Vidal i Barraquer. Actualment treballo com a tècnic docent a la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona i a l'Àrea TAC del Departament....
  • Sóc professor d’Història de l’Art. M’encanta la natura i l’esport, principalment la bicicleta. L’educació i l’esport van molt relacionats. Per innovar, primer de tot, cal tenir ganes de sortir de la zona de comfort. M’agrada la frase “No pain no gain” (la combinació de l’esforç amb el plaer de les...
  • Diplomat en magisteri d'ed. física. Mestre de l'escola pública. Formo part del grup formador de formadors d'Ed. física cooperativa de ICE (UAB) i també formo part del grup formador de formadors del CIFE de la UVic (Coop d'Efecte).La innovació és veure que hi ha problemes i posar...

EXPERIÈNCIES

  • Els debats del #XaTac5 (primer debat setmanal en Català al Twitter) tenen lloc tots els dimecres de 20:00 a 21:00h al Twitter i proposen un tema educatiu setmanal a debat, sobre innovació i canvi educatiu. El resum de la sessió es documenta setmanalment a l'Storify, a l'adreça: https://...
  • El nostre esperit és crear plataformes privades per a professionals, investigadors i estudiants, per l'ús, creació i administració de recursos digitals. Complementar el desenvolupament del treball en línia. No perdre els continguts i generar comunitats online especialitzades amb continguts...
  • Experiència d'incorporació de la classe inversa a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Concretament, en els estudis de Grau en Educació Primària, a l'assignatura optativa de "Disseny de materials didàctics i...
  • La classe capgirada (flipped classroom) és una metodologia que consisteix en invertir la metodologia tradicional. Així, a l’hora de fer els deures es prepara la classe de l’endemà. En aquest cas, per a l’assignatura d’Història de l’art de Batxillerat, el professor ha preparat uns vídeos i algunes...
  • Departament exotèric és un projecte artístic inèdit i una plataforma educativa pilot adreçada als estudiants universitaris de Grau d’Arts Visuals i Disseny. El projecte es dedica a la reflexió i a l’intercanvi d’idees, experiències i coneixements en l’aprenentatge de l’art contemporani i la seva...
  • Explora i creaciència és una proposta de promoció de la ciència i de les vocacions científiques. La proposta es base en la presentació del marc teòric i l’aplicació metodològica amb l’objectiu d’incentivar les capacitats científiques a través del moviment. El projecte es va portar a terme al CEIP...
  • Projecte desenvolupat amb alumnes de 5è de primària de l'Escola Pia de Mataró a l'àrea de socials. Re-disseny de la unitat didàctica "La Hidrografia de Catalunya" amb sessions "Flipped Classroom", eines online com el Kahoot, treball grupal a través d'un Google...
  • El Grup de Treball MITIC (Metodología i Innovació TIC), creat al ICE de la Universitat de Barcelona, es proposa fer una recerca metodològica i didàctica al voltant de les eines 2.0 per tal que els formadors de formadors i els docents les incorporin en la seva formació permanent. Ens proposem fer...
  • El Projecte PICI és un dels projectes ARMIF2014 i neix amb un doble objectiu: implementar i avaluar el model de la classe inversa (flipped classroom) en la formació inicial dels futurs mestres en el Grau en Educació Primària i crear sinèrgies entre la universitat i l'escola. En aquest projecte...
  • La vida amb una mica d'humor és molt millor. I l'escola també! Com que a casa ens agrada molt BBTheory vam pensar que estaria bé poder fer ús a les aules (sobretot de Secundària) de tot el coneixement que es deixa entreveure a la sèrie de TV... que no és poc! El que fem és seleccionar...

INSTITUCIONS

  • Activitum és un projecte impulsat per professionals de l’educació des del convenciment que, per tal d’adaptar l’educació als canvis del nostre temps, és imprescindible implicar-hi tots els agents de l’entorn. El portal activitum.cat és un recurs per expandir els límits de l’aula a un món més global...
  • El Col·legi Turó pertany al grup educatiu d'Institució Familiar d'Educació, composat per 13 escoles arreu Catalunya i Balears. Són escoles concertades diferenciades, oferint aquesta opció a moltes famílies que volen aquest estil innovador -avui en dia- d'educació. A les nostres...
  • Edpuzzle es una plataforma de video per a professors i alumnes. En quatre clicks, el profesor pot transformar qualsevol video public a YouTube en una lliçó educativa. Amb Edpuzzle pots tallar el video, afagir la teva veu o incloure preguntes durant el video per fer un seguiment dels teus alumnes....
  • L'Escola Pia de Catalunya som una institució al servei de la societat, inspirada en l'esperit de l'evangeli, oberta a tothom i arrelada al país. Eduquem infants i joves per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes que, de manera crítica, puguin viure en comunitat i...
  • La nostra Facultat té una trajectòria de 65 anys d'història al servei de l'educació superior com a evolució de l'Escola de Mestres Blanquerna. Des d'aquesta tradició, en els inicis de la Universitat Ramon Llull, vàrem crear nous estudis en els àmbits de la Psicologia, l'...
  • Jesuïtes Educació té una estructura de xarxa, constituïda per les vuits escoles de Jesuïtes de Catalunya (1.500 educadors i 13.250 alumnes). La nostra missió és ajudar a les persones al seu desenvolupament personal i social per col·laborar en la construcció d'un món millor. Per això, entenem...
  • Grup motor xRP (per un institut públic de renovació pedagògica a Premià de Mar) vol ser un grup híbrid amb mares, pares, professorat i estudiants, per compartir, aprendre i impulsar canvis conjuntament. Es va crear ’ha creat l’any 2015 amb un conjunt de mares i pares amb fills i filles a primària i...
  • Des de MakeIt! Education formem a mestres i docents amb la finalitat que puguin fomentar i generar processos de canvi educatiu i pedagògic. Impulsem, dinamitzem, co-dissenyem i implementem formacions i projectes educatius basats en metodologies d’aprenentatge innovadores i centrades en els alumnes...
  • MATHEUTIKOS és una eina TIC desenvolupada per MATGRAN i dissenyada per a l'ensenyament de les matemàtiques que presenta molts nivells d'adaptabilitat, facilitant l'avaluació continuada tant del coneixement com del treball o esforç realitzats per part de l'alumne, i facilitant l...
  • L'Observatori d'Innovació Tecnològica i Educativa (Espiral-Didactalia) és un laboratori d'investigació i innovació educativa, centrat en l'observació, el descobriment i l'experimentació amb nous instruments per al disseny i implementació d'activitats educatives, així...
  • L'organització Sangakoo (marca de Sangaku S.L.) és un projecte social d'aprenentatge col·laboratiu. Es fonamenta en un equip interprofessional de provada motivació per a la reforma dels sistemes educatius. El primer gran repte ha estat assumir els progressius errors comesos: identificar-...