E-learning

INNOVADORS

  • Llicenciat en Filosofia, Director gerent de l’Escola Pia de Mataró, Màster en Educació en valors per la UB i Màster en Educació i TIC per la Universitat Oberta de Catalunya. Participo com a formador en cursos de formació continua i Màsters, sempre en relació a l’educació en valors, l’educació...
  • Estudiant del Màster Interuniversitari de Psicologia de l'Educació. Becari de la Senescyt - Equador. Practicant d'investigació en el grup GRINTIE de la Universitat de Barcelona. En la meva curta trajectòria en l'àmbit acadèmic he estat interessat en els temes relacionats amb les...
  • Em defineixo com una docent inquieta, creativa i col·laborativa. Per mi la innovació és cercar noves eines i mètodes quan els coneixements de sempre no em funcionen per donar respostes ajustades, sostenibles i justes ( al grup classe, a l'equip/organització, a les persones individualment)....
  • Sóc polièdrica, somniadora i amb molta sensibilitat social. Educar per a mi és un procés d’acompanyament, on aprendre i ensenyar van de la mà. Sóc doctora en Sociologia, investigadora social i docent a la universitat. Innovació sí, però des de calma. Generalment sobrevalorarem allò nou (sobretot si...
  • Sempre m'he considerat una persona innovadora en la mesura que he intentat portar noves maneres de pensar i de fer a les organitzacions i a la gent amb la que he treballat. Per a mi, portar la innovació a les organitzacions és fer que aquestes s’avancin als canvis constants de l'entorn....
  • Emprenedor en educació de pares. L'any 2000 vaig crear, juntament amb Elena Roger el portal Solohijos.com, que proporciona informació pràctica als pares i mares per millorar les seves experiències educatives i formatives amb els seus fills/es. Tinc experiència professional en els àmbits de l...
  • Doctor en pedagogia. Professor de la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya. Director del Màster de Formació del Professorat d'Educació Secundària i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes. Investigador de l'eLearn...
  • Aprenc constantment i ajudo a aprendre tant com puc. M'interessen les persones; processos i mecanismes que ens fan aprendre i superar-nos; l'educació com a estratègia transformadora de persones i societats; les tecnologies i les xarxes socials com a mecanismes impulsors de millora; els...
  • Em considero una persona apassionada per la meva feina: la docència. Actualment em dedico a la formació inicial dels futurs mestres a la Facultat de Ciències de l' Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. El meu àmbit de recerca és la Tecnologia Educativa. Al...
  • Pedagoga especialista en creació de continguts didàctics, disseny de metodologies educatives i gestió de projectes formatius. Em trobareu a la xarxa com @acanelma. També formo part d’All VR Education (@all_VR_edu), projecte centrat en la Realitat Virtual immersiva d'ús educatiu. Em defineixo...
  • Com a tècnic audiovisual, la meva experiència està darrere de professors i docents, amb interès en compartir el coneixement. Des del suport tècnic, so i projecció de continguts en esdeveniments i cursos presencials, a la digitalització i distribució virtual en plataformes privades de continguts i...
  • Mestre, llicenciat en Història de l'Art i formador de formadors. Actualment treballant a l'ICE de la Universitat de Barcelona com a responsable de formació. Des de fa molts anys, interessat en el canvi que les TIC, TAC i TEP (Tecnologies de l'Apoderament i la Participació) poden...
  • Sóc professor de Psicologia de l’Educació a la Universitat de Barcelona. He participat en treballs d’investigació i innovació sobre les implicacions pedagògiques de la psicologia i l’epistemologia genètica, la intervenció psicopedagògica, el disseny i el desplegament del currículum escolar, i la...
  • Co-fundadora i vicepresidenta de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional i directora de l'Institut d'Ecologia Emocional. Innovar és tenir els sentits, ment i cor oberts a allò que s'esdevé al nostre territori interior i al món exterior, donar a llum a les millors respostes emprant el...
  • Professor, biòleg, escriptor. Fa uns trenta anys que em dedico a la docència, aprenent dels meus alumnes i companys, i em podria definir com inquiet, curiós i inconformista. El meu camp és l'educació científica i he fet recerca sobre aquesta. Em motiva participar en projectes que integrin la...
  • Professora de català a l'IES La Melva, codirectora del Màster en Literatura en l'era digital i professora de Lectura, didàctica i TIC i Literatura digital. Membre d'1entretants. Sóc crítica, lluitadora i implicada: l'educació és un espai privilegiat des del qual s’ha de...
  • Em considero una persona dinàmica, disposada a intentar nous mètodes d'ensenyament i penso que els alumnes han de ser partíceps actius del seu aprenentatge. Sóc coordinador TAC - TIC a l'escola Montclar Mestral (Institució Familiar d'Educació) de Jorba (L'Anoia). Actualment...
  • Usuari administrador del portal Educació Demà
  • Sóc Doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona, Professora universitària a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona especialitzada en l’estudi i la investigació de les tecnologies aplicades a l’educació, i Coordinadora del Fòrum Internacional d'Educació i...
  • Em defineixo com una persona creativa, que vol aportar el seu granet de sorra al món educatiu. La meva visió de la innovació consisteix en posar en marxa idees i conceptes, tant nous com antics, sortint-se de les vies clàssiques o de tota la vida. Donar un nou enfocament per continuar avançant en...
  • Sóc pedagoga i doctora en educació per la Universitat de Barcelona, professora a la mateixa universitat als ensenyaments d'Educació i de Comunicació Audiovisual, i membre del Grup de Recerca Consolidat, Laboratori de Mitjans Interactius (LMI). Les meves línies de recerca i docència es centren...
  • Mestre. Antropòleg. Educació Digital. Autor de #LaFamíliaenDigital (EUMO), #ConnectatperAprendre (RosaSensat) & #AprendizajeSocialyPersonalizado (UOC). Innovar, a més d'aportar novetat, ha d'aportar valor. Cal aprofitar les oportunitats de les noves tecnologies i vèncer la...
  • Em defineixo com un persona curiosa, amb ganes de conèixer sempre més i vocació de servei. Crec que parlar d'innovació com a element diferencial ja és caduc. Simplement qui no innova va desapareixent del mapa. En la meva trajectòria professional he sabut fer de la meva passió la meva feina....
  • Em considero un emprenedor nat. Als 18 anys vaig entrar a la universitat d'aviació i just després de graduar-me (22 anys) vaig començar a treballar de pilot (Austrian Airlines). Amb 25 anys, entre vol i vol, vaig posar-me a estudiar Multimèdia i em vaig graduar amb 28. Sóc una persona molt...
  • La convivència amb vuit germans i les diferències lingüístiques i culturals dels meus pares m’han fet interessar en els reptes de la conciliació i la resolució de problemes per la construcció col·lectiva de coneixement. Estic interessada en la recerca com a font de millora social, i en la...
  • Sóc un buscador incansable de la innovació que té una repercussió social al món. Innovar per innovar no serveix per a res. Aquesta filosofia sempre m'ha acompanyat, sobretot en el meu pas per l'Arquebisbat de Barcelona on, sota la visió del delegat Ramón Ollé, vam renovar el departament...
  • Sóc una entusiasta de l'educació com a eina de transformació i millora social. Des de la classe de matemàtiques i ciències, l'equip psicopedagògic i directiu, la docència universitària, la formació al professorat i l'acompanyament a centres, he procurat posar sempre passió en la...
  • Sóc investigador en e-learning i innovació docent a l’eLearn Center de la UOC. M’interessen l’ús de la tecnologia digital a l’ample i al llarg de la vida i el seu impacte en l’aprenentatge, els PLE, les tendències educatives del segle XXI i la creació de noves modalitats formatives i pedagogies...
  • Des de sempre m'ha agradat la tecnologia i des de fa uns anys l'educació, degut en part al fet d'acabar com a Coordinador de Sistemes a la Fundació Escoles Garbí i l'altre part comprovant quan és de gratificant poder ajudar als altres a entendre molts aspectes, tant tècnics, com...
  • Responsable de l’àrea de Recerca Aplicada de l’eLearn Center. Interessat en l'ús de recursos educatius en obert i la desaparició de les barreres entre l'educació formal i la informal, en el context de l'educació superior a distància i mediada per la tecnologia. Tot això utilitzant...
  • Sembla que hi ha consens en la creença de que un país sense una bona educació és un país sense futur. Igualment, en el món empresarial, és un fet demostrat que les empreses que més inverteixen en innovació són les que tenen més èxit i perduren en el temps. En aquesta mateixa línia de pensament,...
  • Sóc investigadora i professora universitària especialitzada en l'àmbit de la psicologia de l'educació i la instrucció. Des de sempre m'han preocupat els temes relacionats amb la inclusió educativa i l'atenció a la diversitat lingüística i cultural de l'alumnat. Crec que...
  • Professor dels Estudis de Dret i Ciència Política (UOC), director del projecte d’Innovació Oberta de la Fundació Jaume Bofill i investigador a l'Internet Interdisciplinary Institute i l'eLearn Center (UOC). Principals interessos de recerca: l'impacte de les TIC a la societat (e-...
  • Persona apassionada per l'educació i l'aprenentatge. Emprenedor, dinàmic, disruptiu, innovador i creatiu. Entenc que la innovació ha de respondre a una manera d'entedre la vida i de viure, de canviar i cercar sempre el millor per les persones. Per tant, crec en una innovació que...
  • Professor de formació d'adults apassionat per les noves tecnologies. Crec que les TIC poden aportar moltes coses a l'aprenentatge de les persones adultes i que han d'utilitzar-les en el seu aprenentatge. Sóc bastant tossut i quan una idea se'm fica al cap intento trobar la...
  • Em defineixo com a psicòloga social, docent i tecnoutòpica. Per mi la innovació és un procés complex que sorgeix des de la perifèria de les institucions i dels sistemes i que després es pot traslladar a l'interior del sistema i iniciar la transformació des de dintre. El que he aconseguit...
  • Sóc el responsable del procés d'innovació i redisseny d'una empresa que tradicionalment s'ha dedicat a la confecció de recursos educatius (tradicionalment llibres de text i actualment recursos també digitals): l'Editorial Teide. La nostra intenció és esdevenir un node de...
  • Sóc una barreja d'inquiet, amb ganes immenses d'aprendre i de jugar. Aquests tres elements m'ajuden a intentar provar coses noves, assajar i equivocar-me i tornar a començar. Per això he aprofitat totes les oportunitats que m'han passat per davant per obrir camins i explorar...
  • Mestra, filla i neta de mestres. Vaig cursar la carrera de Magisteri (la meva vocació), Filosofia i Lletres, Psicologia i Filologia Catalana a Barcelona. Sempre en la meva docència he complementat teoria i pràctica, donada la meva vessant didàctica. La innovació és producte d’una actitud de...
  • Persona interessada en la innovació tecnopedagògica i noves eines d'aprenentatge, que proporcionin a la ciutadania elements per desenvolpar una personalitat plena, creativa, crítica i conscient de les seves potencialitats. Noves eines educatives per formar persones en els valors de sempre.
  • Professora de secundària immersa en les TIC i secretària general de l'Associació Espiral: Educació i Tecnologia. Reconec la necessitat d'un canvi profund a l'educació on la tecnologia ajudi a una metodologia activa i innovadora que permeti a l'alumne ser protagonista del seu...
  • Em defineixo com una persona tranquil·la i treballadora. M'agrada fer esport, cuinar i compartir una tarda amb amics jugant a jocs de taula. Per a mi, la innovació consisteix en buscar o trobar (moltes vegades per accident) i executar una alternativa (no sempre millor). Pel que fa a la...
  • Viure amb passió, compartir emocions, conviure amb experiències memorables que facin a l’alumne extreure un aprenentatge que no oblidarà i que l’acompanyarà al llarg de la seva etapa de vida, d’infant, a adolescent i a adult. Aquest és el procés que em defineix com a mestre, intentant que cada dia...
  • Suposo que la meva formació ha marcat molt quin tipus de professora sóc. Vaig estudiar a l’escola Parc del Guinardó a Barcelona. Aquells aprenentatges i forma de viure la meva educació em van convertir en una persona curiosa, que gaudia del dibuix, la música,… de l’aprenentatge. Més endavant, els...
  • Periodista i educadora social. Màster Oficial en Educació i TIC, postgrau en mediació familiar, mediadora comunitària. Especialista en l'ús educatiu i social de les TIC, treballo com a consultora i formadora de formadors i docents. Per a mi, innovar és buscar noves solucions als problemes de...
  • Diplomat en magisteri d'ed. física. Mestre de l'escola pública. Formo part del grup formador de formadors d'Ed. física cooperativa de ICE (UAB) i també formo part del grup formador de formadors del CIFE de la UVic (Coop d'Efecte).La innovació és veure que hi ha problemes i posar...

EXPERIÈNCIES

  • Projecte que pretén potenciar el tàndem "Realitat Virtual immersiva i Educació" mitjançant l'organització de workshops i formacions (presencials i online), assessorament i creació de continguts en format VR (Realitat Virtual).
  • El nostre esperit és crear plataformes privades per a professionals, investigadors i estudiants, per l'ús, creació i administració de recursos digitals. Complementar el desenvolupament del treball en línia. No perdre els continguts i generar comunitats online especialitzades amb continguts...
  • És un material obert i gratuït (miniop) destinat a estudiants de secundària i adults. Té com a objectiu assolir criteris per diferenciar la ciència de la pseudociència i proposar exemples en tres àmbits: l'endevinació del futur (els horòscops), la salut (les vacunes) i les teories...
  • Concurs escolar de disseny de videojocs científics per a alumnes de 5è i 6è de Primària de la Generalitat de Catalunya
  • L'experiència va ser proposar una activitat col·lectiva als estudiants que, enlloc de fer treball en equip, contemplava uns objectius de tot el grup-aula i cadascú escollia la tasca a fer segons el moment en què s'incorporava a la feina i les pròpies possibilitats de contribuir-hi. Es va...
  • Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET). Es busca posar en valor el coneixement i l’experiència de Catalunya en Educació, Cultura i Tecnologia i contrastar-la amb la millor del món amb la finalitat de generar escenaris de futur en aquest àmbit.
  • La nostra Fundació té com a marc un model que compta ja amb dotze anys d’aplicació i èxit: l’Ecologia Emocional i que vincula EMOCIONS I VALORS amb les àrees d’actuació. Això permet solidesa en l'orientació de les accions que s’emprenen tenint una exquisita cura del món emocional de la persona...
  • Dissenyar un laboratori virtual que s’insereixi en els plans de formació dels futurs mestres encaminat a garantir l’adquisició de la seva competència digital docent

INSTITUCIONS

  • Va néixer com a projecte territorial del Campus d'Excel·lència Internacional Barcelona Knowledge Campus (UPC-UB) i l'Ajuntament de Berga. La innovació que s'aplica consisteix en tractar tots els temes des d'un punt de vista transversal i interdisciplinari (mètode STEM)....
  • La fundació Ersília rep el nom d’una de les Ciutats Invisibles descrites per l’escriptor Italo Calvino. És la ciutat virtual, d’adreces d’internet i telèfons mòbils, la ciutat hiperconnectada a totes les xarxes de transmissió d’energia, informació i recursos. Potser per això, a la Fundació Ersília...
  • Fundació Tr@ms és una entitat sense ànim de lucre, declarada d'utilitat docent que proposa un projecte col·laboratiu que agrupa escoles sensibilitzades a convertir la innovació com a element identitari de centre. S'han aconseguit nivells d'excel·lència en la implementació de...
  • A Costa i Llobera parlem d’innovació com la capacitat de treballar els reptes que com a comunitat educativa ens plantegem. Innovar, pensem que és la possibilitat i la oportunitat de treballar des dels dubtes i les incerteses per construir recorreguts de recerca i investigació que ens permetin noves...
  • L'Institut Químic de Sarrià (URL), centre de la Companyia de Jesús, és un dels centres universitaris amb més prestigi dins del panorama acadèmic i científic nacional i internacional. Inaugurada com a institució docent el 1905, l'IQS és una institució de referència compromesa a donar...
  • El Laboratori d'Aplicacions Telemàtiques a l'Educació (L@te) té el seu origen en un grup de Recerca sobre Hipermèdia Distribuïda que va sorgir del Departament de Pedagogia l'any 1994 finançat per l'ICE (Institut de Ciències de l'Educació) de la Universitat Rovira i Virgili...
  • Des de MakeIt! Education formem a mestres i docents amb la finalitat que puguin fomentar i generar processos de canvi educatiu i pedagògic. Impulsem, dinamitzem, co-dissenyem i implementem formacions i projectes educatius basats en metodologies d’aprenentatge innovadores i centrades en els alumnes...
  • Sharing Academy és la primera plataforma col·laborativa de profes particulars del país en garantir la seguretat a alumnes i pares. El nostre projecte educatiu, que en un principi es dirigia només a estudiants universitaris, ha ampliat el seu catàleg per oferir el servei a alumnes d'ESO i...
  • La UOC és una universitat innovadora, arrelada a Catalunya i oberta al món, que forma les persones al llarg de la vida contribuint al seu progrés i al de la societat, alhora que duu a terme recerca sobre la societat del coneixement. El seu model educatiu es basa en la personalització i l'...