Treball per projectes

INNOVADORS

  • Emprenedora de projectes educatius a l'aula, m'agrada aprendre i compartir entre iguals i/o diferents per millorar la meva tasca docent i, en definitiva, l'educació. Per què crec que l'estudiant es mereix aprendre en les millors condicions. Per a mi, tot professor és innovador...
  • Mestre d’educació física i llicenciat en Humanitats, actualment sóc Director Pedagògic de les Escolàpies Figueres. M’agrada definir-me com a una persona que fa de mestre i em considero un cul inquiet. M’interessa tot el que està relacionat amb el món de l’educació, la seva innovació i les TIC. La...
  • Professora de ciències, no vocacional però si passional. Treballadora, exigent, i, segons els companys/es també eficient. Amant de la natura, dels animals i de la filosofia. M'agrada reflexionar i fer que els alumnes reflexionin, siguin crítics, amb sí mateixos, amb la societat i amb tot allò...
  • Sóc un pedagog, nascut a Barcelona, especialitzat en noves tecnologies aplicades a l'educació. Durant la meva trajectòria professional he treballat dissenyant i realitzant projectes i propostes formatives, de comunicació i dinamització integrant els avantatges de les noves tecnologies i...
  • Sóc una persona inquieta, intuïtiva, perseverant. Actualment porto la direcció pedagògica de l’Escola Pia d’Olot. Sempre he pensat que l’educació és la clau per fer un món millor. És cert que el món canvia, però penso que aquest canvi el podem provocar i per això és clau la innovació. Considero que...
  • Sempre m'he considerat una persona innovadora en la mesura que he intentat portar noves maneres de pensar i de fer a les organitzacions i a la gent amb la que he treballat. Per a mi, portar la innovació a les organitzacions és fer que aquestes s’avancin als canvis constants de l'entorn....
  • Sóc una persona que creu que sempre podem millorar les propostes que fem als alumnes per ajudar-los a aprendre. Actualment sóc cap del Dept. d'Ed. Infantil de Jesuïtes-Bellvitge. La meva visió de la innovació és que una cosa només és “IMPOSSIBLE” fins que algú troba la manera de fer-la “...
  • Em dic Nati Bergadà, sóc mestra d'educació especial, psicopedagoga i màster en Innovació en Didàctiques Específiques per la UVic. Fa 13 anys que treballo al departament d'ensenyament on he pogut treballar en escoles per projectes, escoles rurals, escoles ordinàries, escoles d'...
  • Sóc una persona essencialment creativa i amb una visió polièdrica del món de l’educació. Independent, lliure, compromesa, crítica i reflexiva. Treballo per propiciar canvis i millores educatives, convençuda que és possible fer-ho. M’importen les persones, i intento contribuir a fer emergir el...
  • Em defineixo com una persona curiosa, m'agrada provar coses noves, em canso de fer sempre el mateix a l'aula. Els alumnes canvien curs a curs i cada cop costa més mantenir la motivació delsinfants. També em defineixo com a prudent, abans de tirar-me a la piscina, n'he d'estar...
  • Sóc un pedagog que ha centrat la seva activitat en la direcció de centres, amb vocació per la innovació organitzativa i didàctica al servei de l'alumne i l'educador amb la voluntat de fer créixer persones que actuïn en el món a favor de la justícia i la pau. En diferents etapes he actuat...
  • Sóc treballador, actiu, inquiet, proactiu, amb facilitat per al treball en equip. La meva visió de la innovació passa per estar sempre amb els altres, crec que sols a partir del treball en equip i compartint entre iguals és possible innovar. Al llarg de la meva trajectòria he aconseguit...
  • Crec en l'autonomia dels centres educatius i l'exerceixo en el nostre centre. Treballem amb una planificació estratègica i amb indicadors. El nostre institut forma part de la Xarxa de centres innovadors de l'ICE des de fa cinc cursos (el centre en té 7 d'antiguitat) perquè...
  • Sóc una persona apassionada per l'educació i pels nois i noies que omplen les aules cada curs a les escoles. Si bé es cert que en els darrers anys he tingut responsabilitats més directives i de treball participatiu en xarxa dins del projecte de "Horitzó 2020" de Jesuïtes Educació,...
  • Apassionada de l'ensenyament i creient que l'èxit educatiu requereix la implicació de tots els agents de l'entorn. L'educació ha iniciat un canvi importantíssim per adaptar-se a la realitat del s. XXI, ens estàvem quedant enrere! He realitzat experiències de flipped classroom al...
  • Sóc professora de secundària, en l'àrea de matemàtiques i tecnologia a l'escola FEDAC Sant Andreu. Formo part d'un equip docent que estem portant a terme diferents projectes matemàtics per desenvolupar el pensament crític i la reflexió, tot relacionant-ho amb aspectes propers als...
  • Sóc mestra i psicopedagoga. Gaudeixo de la meva feina. Crec que hem de canviar la mirada al món educatiu. Sé que és difícil fer innovacions de fons a les escoles, cal molta feina de sensibilització als claustres i de treball en equip. Cal tenir il·lusió per a generar el canvi. A l'escola...
  • Economista i somiador que lluita per fer realitat els somnis propis i aliens. Porto més de 10 anys treballant al Tercer Sector (gestió, planificació estratègica, lideratge i innovació social, docència i conferenciant, captació de fons Fundraising público privada, màrqueting i comunicació)....
  • Faig de mestre des de fa temps i he tingut la sort de trobar en el meu camí grans mestres que m'han fet qui sóc. Inquiet, compromès, convençut que cal fer la feina que fem i que sovint cal anar a la contra Innovar per a què?, innovar per a qui? amb quina intenció? al servei de què?La...
  • Docent reflexiva, inquieta, curiosa, motivada, disposada a sortir de la zona de confort i a investigar, aprenent permanent al llarg de la vida, amb ganes de co-crear... In+nova+acció = Un repte constant d'adaptar la pràctica educativa i l'educació a l'entorn glocal, de manera que...
  • Directora pedagògica de la Fundació Escola Vicenciana. Directora de l'escola Solc Nou. Creativa, comunicadora i amb esperit emprenedor. Apassionada per l'educació i el món social. Destaco la importància d'unir l'èxit escolar amb el compromís social per ajudar a millorar l'...
  • Sóc una persona apassionada, perseverant i m'agrada la meva feina. Fa 35 anys que faig de mestre en escoles que han estat innovadores i pensades per i per als alumnes. He format part de la ja desapareguda escola Lumen, Súnion i Garbí Pere Vergés d’Esplugues, de la que avui sóc director....
  • Sóc algú que somia i fa realitat els seus somnis. Esforç, constància, molta actitud, treball en equip, intel·ligència emocional... són qualitats imprescindibles que m'acompanyen. Aprenc constantment dels altres i de l'entorn, m'agrada descobrir i gaudeixo molt de la professió....
  • Em considero creatiu, educador i professor d'Art i Vida. Les meves passions són els audiovisuals, les instal·lacions i educar tot entregant-me als altres. En tots els sis centres (tres dels quals amb batxillerat artístic) on he treballat, sempre he demanat que l'organització sigui...
  • Sóc una emprenedora del sector educatiu que busca canviar la manera en que s'ensenyen la tecnologia i les competències digitals. La meva visió d'innovació es aquella en la qual els nens aprenen les competències més importants pel s.XXI, com comunicació, col·laboració, pensament crític i...
  • Professor de secundària capficat en millorar l'educació d'aquest país. Per mi, la innovació és poc útil si el mestre segueix sense veure l'infant que té al davant. Canviem la mirada del mestre perquè sinó caldrà innovar en el sistema de selecció de personal. Sens dubte hi ha dues...
  • Sóc una dona de dos mons: professora i escriptora, lingüista i educadora, creadora de projectes i formadora. Des de fa vint-cinc anys participo en projectes d'innovació educativa a Catalunya i l'Argentina. He coordinat la creació de continguts a l'Àrea de Comunicació del...
  • Em defineixo com una persona amb inquietuds, activa, reflexiva i autocrítica. La innovació és una necessitat, no ens podem quedar amb que ja ho fem bé, sinó en com ho podem millorar i, per això, cal innovar. Bàsicament, la meva carrera és en el món del lleure i ara estic entrant en el món de l...
  • Professor, biòleg, escriptor. Fa uns trenta anys que em dedico a la docència, aprenent dels meus alumnes i companys, i em podria definir com inquiet, curiós i inconformista. El meu camp és l'educació científica i he fet recerca sobre aquesta. Em motiva participar en projectes que integrin la...
  • Sóc un entusiasta de les noves tecnologies aplicades a l’educació del segle XXI. Actualment emprenc la representació de Ninus, un recurs interactiu per a l’educació infantil. Crec que l’educació és un reflex de la societat i com a tal, la funció d’aquesta ha de ser proporcionar als alumnes...
  • Professor de ciències des del 2008. Aquest curs treballo a l’INS de Granollers i com a formador de professorat al Dept. d’Ensenyament. M’interessen la gestió d’aula, les estratègies col·laboratives i les dinàmiques d’ auto i co-correcció/avaluació/aprenentatge. M’intriguen les estratègies...
  • Sóc coach, educador i formador. Ben mirat, un apassionat de l'ensenyament i el creixement personal des de la il·lusió i la passió però sense oblidar la seriositat, et rigor i el compromís amb tot allò que emprenc. Entenc la innovació com un viatge d'autoconeixement i connexió amb les...
  • Sóc una apassionada de l'educació. En l'àmbit personal una gran optimista a qui li agrada veure el got mig ple. Em sento molt bé dirigint la cooperativa de mestres ESCOLA TECNOS, compartint amb els meus companys els reptes pedagògics actuals. Fujo del blanc i el negre, m'agrada...
  • Des de l’escola hem de proporcionar als nostres alumnes experiències prou diverses que els permeti esdevenir alumnes competents globalment compromesos amb la societat. Com a educador i director pedagògic d'Infantil i Primària a FEDAC Sant Andreu de Barcelona treballo per transformar el...
  • Professor de Tecnologia. Apassionat de l'educació i de formació tecnològica, intento aprofitar les TIC per millorar l'organització del centre i per facilitar les metodologies on l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge. En aquest sentit, he desenvolupat diverses plantilles (...
  • Sóc mestre d'educació física a una escola de Primària. Actualment estic cursant el màster d'educació i TIC de la UOC. M'agrada tot allò relacionat amb les noves tecnologies i les possibilitats que aquestes ofereixen en el món educatiu. Tracto de buscar sempre noves maneres de...
  • Biòleg hiperactiu amb un peu a la investigació, un altre a la divulgació científica, les dues mans a l’educació; i els ulls a la xarxa. Crec que la innovació educativa té dos grans vessants, una més «personal» (a nivell de persones, grups, aules, centres...) i una altra més institucional (a nivell...
  • Emprenedor que ha participat tant en projectes consolidats com en start-ups, sempre fent servir la innovació i la creativitat com a instruments per obtenir resultats excepcionals que portin a la transformació social.
  • Sóc professora d’Educació Visual i Plàstica (EVP) i promotora d’un Batxillerat Artístic a St. Paul’s School. Nascuda als EEUU, dono les classes d’art en anglès des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat. Imparteixo tant EVP com Tecnologia-Plàstica a l’ESO i Dibuix, Disseny i Volum a Batxillerat....
  • Sóc Professora de Ciències Experimentals de Secundària i Batxillerat. Biòloga de formació, educadora de vocació. La pràctica en l’àmbit escolar és el que m’ha anat definint com a professora. Entenc l’educació com l’oportunitat de participar en el fantàstic procés de fer créixer persones. Amb un...
  • Sóc directora del centre educatiu Pepa Colomer que s’inicia l’1 de setembre de 2014 després del tancament administratiu de l’escola Pompeu Fabra. Aquesta decisió es pren després d’analitzar els resultats d’una auditoria realitzada que plantegen una escola estigmatitzada, amb baix rendiment acadèmic...
  • Em defineixo com a una persona interdisciplinar, ja que sóc llicenciada en Física, vaig cursar el màster interuniversitari d'Història de la Ciència i actualment estic cursant el doctorat en Didàctica de Ciències Experimentals. A nivell professional, actualment estic fent classes a la Facultat...
  • Sóc professor de Ciències Naturals a Secundària amb experiència com a formador, tutor i en càrrecs de coordinació. La meva activitat docent està lligada a la curiositat del meu caràcter, el pensament holístic i l'experiència de ser pare. Per mi innovar no ha de ser inventar coses noves si no...
  • Sóc una persona amb moltes inquietuds i amb molts dubtes pel que fa al sistema educatiu actual. Innovar implica treure de nosaltres la part més creativa, treballar en equip per un objectiu comú i fer-ho amb unes pautes clares i consensuades. La innovació en l'àmbit de l'educació passa...
  • Mestre en àmbits escolars formals i educador en àmbits socioeducatius. Formador de formadors i investigador per a la millora de l'educació dels infants i adolescents i les seves famílies. La innovació l'entenc com un procés permanent de reflexió en els llocs de treball amb perfils...
  • Professor al Dept. d’Enginyeria Telemàtica de la UPC, doctor i Enginyer de Telecomunicació. He participat en activitats d’innovació com ara l'aprenentatge basat en projectes. Des de fa uns anys observo amb preocupació una davallada de l’interès pels estudis universitaris relacionats amb les...
  • Faig Animació Sociocultural; intento integrar forma i contingut. Professor d'edupunk i DJ. Com a edupunk, faig el que sigui per tal que l'aprenentatge succeeixi, integrant noves i velles tecnologies, dins i fora de l'aula. Com a DJ, remesclo, regenero, entenent la pràctica educativa...
  • Sóc terriblement curiosa. Llegeixo compulsivament. Aspiro a canviar la meva petita parcel·la de món. Crec que necessitem que l'emoció entri a les aules i que l'alumnat aprengui amb els ulls, amb les mans, amb les oïdes i amb el cor. Adoro els reptes, especialment si poden significar una...
  • Sóc mestra d'educació infantil, després d'uns anys a l'equip directiu com a secretària, actualment porto la direcció d'una GRAN escola: El Despujol. No es pot ser més afortunada: faig allò que crec. Crec en una educació activa, viva, en canvi constant, que avança i mai s'...
  • Sóc tutor de 1r d’ESO i professor d’educació en valors i de llengua castellana de 1r a 3r. Sóc músic, actor de doblatge i he estudiat guió i direcció de cine. Considero que innovar en educació és alguna cosa més que portar les noves tecnologies a l’aula, és canviar l’enfocament i les bases del que...
  • Mestre per vocació. Innovadora per convicció. Els treballs globalitzats de proposta externa del meu institut, són la meva passió en aquests moments: transformem els patis, millorem l'acústica del gimnàs, fem projectes de sostenibilitat, col.laborem en repensar el nostre barri amb els veïns...
  • Sóc una aprenent constant i, per pròpia experiència, sé que és difícil aprendre quan no tens un repte a resoldre. Quan millor aprens, és quan has de resoldre un problema i buscar o adquirir el coneixement necessari per trobar la solució. Moltes vegades, per adquirir aquest coneixement, integrem...
  • Em defineixo com a promotor, difusor de l’educació innovadora. La meva visió de la innovació consisteix en treballar projectes innovadors en grup, amb una gestió adient de les emocions. Pel que fa a la trajectòria personal/professional, he publicat un llibre sobre aquest tema: “Gente creativa,...
  • Entenc l'escola com una organització intel·ligent on el tot és més que la suma de les parts. Una organització que situa la finalitat més enllà de l'escola, vetllant per la formació integral i harmònica dels individus, respectuosa amb les necessitats de cada etapa i de cada infant en...
  • Sóc físic, lingüista i doctor en ciència cognitiva i llenguatge per la Universitat de Barcelona. Em considero un 'humanista' i una mica bitxo rar. Des de 1996 he estat docent a secundària obligatòria, batxillerat i FP, en àrees de ciències i tecnologia, principalment. Actualment sóc...
  • Pare que desitja que els seus fills siguin feliços a l'escola, que aprenguin en un ambient engrescador, divertit i proper a les demandes de la societat actual. El mateix intento aportar cada dia com a docent. Treball cooperatiu, gamificació, eines TIC. Innovar és intentar anar més enllà del...
  • Sóc una persona amb actitud d’aprendre de totes les coses de l’entorn i capacitat per repensar totes les coses. M’interessa molt el per què de les coses. Per mi la innovació és l’aplicació amb èxit d’una idea per senzilla que sigui. Una idea sense èxit de mercat es queda amb la idea. Estic...
  • Sóc professora de llengua castellana a secundària, i guionista de formació. Entusiasta de totes dues arts, que m'han ajudat a comprendre el món. Innovar és qüestionar i, després donar respostes que van més enllà del que és previsible, per tant, hauré de qüestionar, fins i tot, la pròpia...
  • Sóc una mestra apassionada per la meva feina, des de sempre cercadora de paradigmes innovadors que em facin sentir que, com a mestra, puc acompanyar als alumnes en els seus processos d'aprenentatge des d'un lloc de respecte, d'inclusió i de confiança en les seves potencialitats. Pel...
  • Em defineixo com una persona a la que li agrada la seva feina, emprenedora i activa i sempre disposada a provar maneres noves d'engrescar a l'alumnat. És per aquesta raó que, apart d'estar a l'aula envoltada d’alumnat, m'agrada compartir la feina amb els companys tant del...
  • Sóc biòloga, professora de ciències i Cap d'Estudis d'ESO a FEDAC Sant Andreu. M'agradaria transmetre interès, curiositat i passió per aprendre sobre el món que ens envolta. Intento aplicar eines novedoses a les classes, fer pensar als alumnes, provocar dubtes, experimentar i...
  • Al cap de la Direcció Pedagògica durant temps i actual professora d’anglès (Secundària). Acompanyo els alumnes en la tasca de poder trobar respostes a les qüestions que han i hauran de saber respondre més enllà de l'escola. L’“aula” esdevé avui un entorn flexible i amb accés directe a tot el...
  • Format en psicologia i logopèdia, he treballat a infantil, primària, secundària i com a professor associat i consultor d'universitat. Posteriorment em vaig especialitzar en direcció educativa com una oportunitat d'incidir més directament amb un projecte de direcció. Sense emoció no hi ha...
  • Professora d'informàtica, formadora del Departament d'Ensenyament i dinamitzadora del projecte Implica’t+. Em considero una persona lliure, responsable, activa, treballadora i inquieta. M’agrada estar al dia de les novetats per això intento formar-me contínuament. Dedico part del meu...
  • Sóc pare de dues criatures petites que creixen en consonància als temps que vivim avui dia: ràpidament. Em considero una persona inquieta i entusiasta, tant a nivell personal com professional. Quan era adolescent, vaig descobrir els infants en combinació amb l'esport. Aquella experiència vaig...
  • La convivència amb vuit germans i les diferències lingüístiques i culturals dels meus pares m’han fet interessar en els reptes de la conciliació i la resolució de problemes per la construcció col·lectiva de coneixement. Estic interessada en la recerca com a font de millora social, i en la...
  • Sóc dona, mare de família i emprenedora; especialitzada en el joc com element provacador d'innovació i transformació. De tot plegat n’he fet un compromís personal i vital que m’ha portat a fundar l’empresa MARINVA i a presidir l’Associació IPA a Espanya. Actualment el meu interés pel joc m...
  • Sóc una entusiasta de l'educació com a eina de transformació i millora social. Des de la classe de matemàtiques i ciències, l'equip psicopedagògic i directiu, la docència universitària, la formació al professorat i l'acompanyament a centres, he procurat posar sempre passió en la...
  • Sóc Mariana Martínez Carlevaro. Treballo a la Fundació Jesuïtes Educació i estic realitzant el Doctorat en Educació a la Universitat Ramon Llull. Sóc uruguaiana, màster en Innovació Educativa i TIC, llicenciada en Física i professora d'anglès. Actualment treballo com a especialista de disseny...
  • Mestra d'educació primària, professora de música i estudiant de psicologia. Actualment estic desenvolupant la meva tesi doctoral en el grup d’investigació GRINTIE, on col·laboro en els projectes d’investigació que estan desenvolupant. Sóc una persona activa, reflexiva i crítica amb ganes d’...
  • M’entusiasma la meva professió perquè cada dia em brinda l’oportunitat d’innovar, reflexionar, aprendre... Treballar amb persones no és fàcil però és el més enriquidor que et pot oferir una professió. Desitjo que els meus alumnes siguin feliços i, com a professora de secundària, lluito per a que...
  • Enginyer de sistemes de telecomunicacions. Em dedico a la docència i a la gestió pedagògica de centres educatius des de fa dotze anys. Surto constantment de la zona de confort per estudiar i explorar. La meva idea d'innovació ve marcada pel sentit comú. Una estructura departamental vertical,...
  • Amb formació tècnica i essència creativa, enginyer tècnic d’edificació especialitzat en espais interiors (UPC), amb experiència a la Xina, Emirats Àrabs Units i Alemanya. El 2011 començo a formar-me com a professor de secundària i cicles formatius, alemany i noves tecnologies. Professor de...
  • Amb quinze anys d’experiència docent, darrerament a Primària i Secundària, però amb parades a Batxillerat, Cicles Formatius i Universitats (UB, UPF-IDEC i UV), crec que podem seguir millorant el futur dels nostres estudiants. Sóc un apassionat de la Gamificació i l’Aprenentatge Basat en Problemes o...
  • Artesà del vincles entre persones, fugitiu de la zona de confort i aspirant a líder col·laboratiu. Treballo a la Federació d'Associacions de Pares i Alumnes de Catalunya per a l'èxit educatiu de les nenes, els nens i els joves. Crec en la innovació com una drecera eficaç, sostenible i...
  • Tot i que fa uns anys que no estic a l'aula, el meu pas per l'escola va deixar-me un impacte tan important que em sento mestre allà on vaig, faci el que faci. Innovar forma part d'un procés permanent de reflexió sobre la pròpia pràctica, ha d'estar molt ben contextualitzat, i ha...
  • Sóc professor de secundària a les Escolàpies Figueres, professor del PCCLIL a la Universitat Autònoma de Barcelona i formador GEP2 del Servei de Llengües del Departament d'Ensenyament. A les Escolàpies treballo per projectes a Anglès a (2n i 4t d'ESO) i a Emprenedoria (3r d'ESO). En...
  • Sóc oberta i apassionada de les converses educatives, on sempre hi trobo una nova mirada que contribueix a la pregunta que em faig contínuament: quina es la finalitat de l’educació? També sóc molt de preguntar als alumnes què volen aprendre per a construir un currículum comú. M’agrada pensar que...
  • Arquitecte, docent i investigador. Procuro generar innovació educativa des de la conjugació d'aquestes 3 mirades. Entenc l'educació des d'aprenentatges dialògics i a partir de l'oferiment d'eines i capacitat crítica als/a les alumnes per tal que disposin de la llibertat...
  • Sóc una persona dinàmica, implicada i atenta a les innovacions en el camp de l'educació. Malgrat la meva joventut, tinc experiència en la docència com a mestra en una escola d'Ed. Especial. M'agrada poder compartir amb els meus alumnes aspectes que van més enllà de l'eduació...
  • M'agrada aprendre coses noves, si pot ser un parell o tres cada dia, i per això faig de periodista. Treballo Catalunya Ràdio i estic especialitzada en temes educatius. La innovació és tot allò que permet adequar el que s'ensenya a les escoles a la realitat que viuen els nens. Des de...
  • Persona apassionada per l'educació i l'aprenentatge. Emprenedor, dinàmic, disruptiu, innovador i creatiu. Entenc que la innovació ha de respondre a una manera d'entedre la vida i de viure, de canviar i cercar sempre el millor per les persones. Per tant, crec en una innovació que...
  • Doctor enginyer de telecomunicació, professor del Dept. d'Enginyeria Electrònica de la UPC i ferm convençut del paper transversal de les TIC. Les TIC han esdevingut una eina present en la majoria de les nostres activitats, inclosos el lleure i l'ensenyament. S'han convertit en una...
  • L'Educació té com objectiu preparar als nois i noies pel món en el que hauran de viure. El canvi de paradigma actual ens obliga a formar persones que sàpiguen interactuar en un món en contínua transformació. Ens cal formar nois i noies amb sòlids valors i capacitat de superació, destreses...
  • Sóc arquitecte de formació i he iniciat el projecte l'Heura del Pati, un col·lectiu d'arquitectes dedicades a l'educació ambiental i a l'acompanyament de processos participatius en gestió de patis. La meva visió de la innovació és que s'aprèn experimentant, tocant,...
  • Sóc el responsable del procés d'innovació i redisseny d'una empresa que tradicionalment s'ha dedicat a la confecció de recursos educatius (tradicionalment llibres de text i actualment recursos també digitals): l'Editorial Teide. La nostra intenció és esdevenir un node de...
  • Bibliotecària infantil, especialitzada en la promoció de la lectura, i les biblioteques escolars. Creativa, sensible, rigorosa, idealista, treballadora, tossuda i apassionada de la meva feina. Entenc que la innovació en el meu àmbit passa per reconèixer: La infància com a font de totes les...
  • M'agrada utilitzar la tecnologia a l'aula. Crec en la experimentació com a base en l'aprenentage de les ciències. Em preocupa la desmotivació dels alumnes i la desconnexió entre aula i vida quotidiana. Sóc enginyer de formació de la branca química. Al llarg de la meva trajectòria...
  • Docent que forma part de la Comunitat d'Aprenentatge que té com objectiu la formació i auto formació de persones, autònomes, responsables, respectuoses, dotades d'unes habilitats que els facilitin unes relacions humanes racionals sense violència de cap tipus, amb un grau d'implicació...
  • Sóc mestre a l’Escola Projecte de Barcelona. M'agrada la programació d'ordinadors a l'aula i la robòtica educativa. Quan tenia 10 anys un mestre em va descobrir el LOGO de Seymour Papert. Ara, uns quants anys més tard, m'agrada compartir les meves experiències i el què he après...
  • Em defineixo com una persona que valora el creixement en el sentit més ampli i la cooperació. Entenc la innovació com l'eina per anar descobrint les habilitats humanes individuals, socials i culturals. I l'estimo com a procés de descobriment de les facultats, en cadascun d'aquests...
  • Mestra i formadora de formadors. Aprenent constant. Per a mi, innovar en l’educació és transformar el sistema educatiu implicant la comunitat educativa i actius socials. S’ha de sortir de la zona de confort per a que sigui real. Aquesta transformació, en un inici, l’emmarcaria en: la diferència com...
  • Habito a les interseccions entre les ciències, l’art, la tecnologia i la societat, on gaudeixo compartint coneixement i projectes a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i al Citilab, una antiga fàbrica tèxtil de Cornellà de Llobregat reconvertida en un Laboratori Ciutadà. Defenso que...
  • Suposo que la meva formació ha marcat molt quin tipus de professora sóc. Vaig estudiar a l’escola Parc del Guinardó a Barcelona. Aquells aprenentatges i forma de viure la meva educació em van convertir en una persona curiosa, que gaudia del dibuix, la música,… de l’aprenentatge. Més endavant, els...
  • Em defineixo com a mestre de Secundària i Batxillerat; intento orientar a nois i noies en la construcció del seu projecte vital. Entenc la innovació com un procés basat, sobretot, en l'acció; amb un mínim de disseny, es passa ràpidament a l’acció i posterior avaluació. Crec en les...
  • Arquitecta apassionada per la creativitat i la innovació. Com a innovadora educativa a PINTTUPI, aspiro a transformar els espais educatius per permetre el desenvolupament ple de les persones a nivell emocional, social i cognitiu. Les escoles poden ser molt més que aules i passadissos. Es pot...
  • Sóc co-tutora de primària a l'Escola Sadako de Barcelona, i una apassionada de la tasca d'educar, implicada en la meva feina i amant dels reptes. La meva visió de la innovació és: "Tot està per fer i tot és possible". Al llarg de la meva trajectòria professional he treballat...
  • Sóc Directora curricular d'ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), professora i Directora dels Departaments de Guió i Producció i Productora de Desenvolupament del Màster Oficial /Òpera prima. També sóc productora executiva d'ESCÁNDALO FILMS Desenvolupo i...
  • Sóc docent d'Educació Física, el món de l'educació física em permet un contacte més directe i proper amb els alumnes, un tret per a mi indispensable de la tasca docent. Aquesta proximitat acompanyada de l'experiència i la vivència és allò que considero més important per a que es...
  • Sóc professora de llengua, mare de dos adolescents i terrassenca. Treballo a l'Institut L'Estatut de Rubí des del 2005 i m'agradaria quedar-m'hi molt més temps. Des del curs passat formem part de la Xarxa d'Instituts Innovadors de l'ICE de la UAB. Tinc molta sort de...
  • Diplomada en Magisteri d'Educació Primària per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport (URL), llicenciada en Psicopedagogia per la UOC i graduada en Magisteri d'Educació Infantil per la Universitat Internacional de la Rioja. Des dels inicis de la meva formació em vaig...
  • Sóc un analista social que he esdevingut expert en gestió del canvi, i que estic treballant en la millora del sistema educatiu. En educació, entenc la innovació com la dinàmica d'actualització del coneixement que els agents educatius tenen de com organitzar l'aprenentatge. En les meves...
  • Em defineixo com una persona situada en el paradigma de la pedagogia crítica, entenc que l’educació representa sempre un compromís cap a la construcció d’una societat més justa. Estic implicada, per tant, en projectes que intenten articular els discursos de la crítica i la possibilitat amb els...
  • Professor al Dept. d’Enginyeria Telemàtica de la UPC, doctor i Enginyer de Telecomunicació. He participat en activitats d’innovació com ara l'aprenentatge basat en projectes. Des de fa uns anys observo amb preocupació una davallada de l’interès pels estudis universitaris relacionats amb les...
  • Diplomat en magisteri d'ed. física. Mestre de l'escola pública. Formo part del grup formador de formadors d'Ed. física cooperativa de ICE (UAB) i també formo part del grup formador de formadors del CIFE de la UVic (Coop d'Efecte).La innovació és veure que hi ha problemes i posar...
  • Em semblo un “explorador” que va trobant regularitats; obert, flexible, senzill, empàtic. Penso que tinc algunes conviccions sòlides difícils de ser modificades i, alhora, la vida m’ensenya que fins i tot allò més profund pot variar. Una innovació seria situar una idea, una acció, un comportament...
  • Mestre i Educador. Cap de l'àrea de projecte educatiu de l'Escola Pia de Catalunya. Penso que l'escola i l'educació, en el sentit global de la paraula, poden ajudar a canviar el món, fer-lo millor. Entenc que el canvi depèn de les persones, penso que una escola millor i més...
  • Aferrissat creient i practicant de la innovació oberta, per intercanviar idees, connexions, col·laborar en noves iniciatives i contribuir a accelerar l'adopció de noves formes d'aprendre i ensenyar que millorin l'experiència educativa utilitzant els recursos de l'era digital....
  • Em defineixo com una persona curiosa, inquieta, amb ganes d'aprendre i de conèixer realitats diferents a la meva, emprenendora, apassionada de l'educació i del que amb ella podem oferir al món, que li agrada treballar en equip i construir coneixement de forma cooperativa. Per mi, la...
  • Em defineixo com un persona apassionada de l'educació, creativa, compromesa i amb un gran interès per generar projectes transformadors amb l'objectiu de millorar les nostres escoles i la nostra societat. Per a mi la innovació és l'adaptació constant als alumnes i a aquest món...
  • Crec que definir-me com una persona altament curiosa i inquieta em serviria. Afegiria que m'apassionen els meus alumnes. I la ciència, i la tecnologia, i la matemàtica... No m'encanta la innovació per la innovació. Senzillament, em sento altament insatisfeta amb els resultats i la manera...

EXPERIÈNCIES

  • La idea va començar amb el propòsit de fer visible la renovació i innovació pedagògica a l' educació secundària. Ens van obrir les seves portes els següents instituts: Quatre Cantons, Viladomat, Montgrós i l'escola Tretze Vents. Vam gravar experiències i idees d'alumnes, professors,...
  • Hem constatat que la situació dels joves a l'escola no és una que els motivi i animi a descobrir tot el seu potencial. Proposem a aquest efecte la figura de l'acompanyant, que mitjançant eines com les que facilita la Programació Neuro-Lingüística, guia al jove a un major autoconeixement,...
  • Els Instituts i Escoles públiques de Sant Martí-Poblenou inicien un treball conjunt innovador per compartir i fer emergir les fortaleses de tots els projectes educatius. L'objectiu és crear sinèrgies de canvi i renovació pedagògica entre iguals.
  • Projecte de transformació, realitzat durant 2 anys amb CS de Primària, en el qual l'alumnat ha estat analitzant un espai problemàtic de la pròpia escola per tal de capacitar-se i dissenyar-ne una millora. La proposta pretén una transformació física (de l'espai) i de comportament (de la...
  • Latest mainstream leaders in education and sociology highlight the need of developing creativity strategies/competences to fulfill constant changes in future citizens. ARTS: plàstica... in English! is a CLIL project in started in 2007 and has been focusing in creativity skills. It’s currently held...
  • Pilots especialment dissenyats per introduir la Ciència Ciutadana a les escoles adaptant-se a l’ordenació curricular vigent. Els professors i alumnes participants formaran part d’un projecte de recerca científica real, estaran directament en contacte amb els investigadors implicats durant tot el...
  • Concurs escolar de disseny de videojocs científics per a alumnes de 5è i 6è de Primària de la Generalitat de Catalunya
  • Cine Base és un programa creat per ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) que vol implantar la Narrativa Audiovisual a les aules de secundària. La Narrativa Audiovisual és una eina transversal i interdisciplinària, útil per qualsevol assginatura o departament, que reforça el...
  • La utilització de rúbriques facilita l'avaluació d'activitats competencials. Els alumnes poden conèixer els criteris amb que seran avaluats i, per tant, poden autoavaluar-se. Si aquestes rúbriques les apliquem a la coavaluació, el procés s'enriqueix. En aquesta experiència es...
  • Un grup de mestres que treballem de fa anys a Formació d'Adults creiem que li hem de donar un tomb. I un tomb gran. A través de Twitter hem anat compartint experiències i idees, i les hem agrupat totes en un Sites de l'entorn Google.
  • Matèria: tecnologia 4t d'ESO Amb el suport d'un expert els alumnes han construït dos drones a partir d'indicacions. S'han adquirit materials i eines. Han hagut de seguir tutorials (en anglès alguns), posar-se en contacte amb algun fabricant i analitzar manuals de funcionament (...
  • Plataforma on-line on es plantegen reptes reals als alumnes de primària perquè hi donin resposta mitjançant el treball per projectes. Els reptes estan apadrinats per organitzacions reals i aquestes seleccionen les millors propostes per dur-les a la realitat. Els mestres i els alumnes es...
  • El que presentem és una activitat gamificada per treballar les matèries de 2n d'ESO al voltant del saber que es va donar a l'entorn del "Mare Nostrum" des del 1400 al 1789. Aquesta proposta combina totes les matèries del currículum de 2n ESO, però pot incloure altres aspectes i...
  • Descripció de la pràctica: El darrer projecte de tercer és “Geometry and environment”. El producte final d’aquest projecte és la realització per part de l’alumnat de tercer d’una exposició de geometria que hauran d’explicar a l’alumnat de primer de l’ESO. Dins de la exposició l’alumnat de tercer es...
  • És la nostra visió, el nostre somni... una escola: personalitzada segons les intel·ligències múltiples i en especial l'emocional, que fomenta l'imaginació i la creativitat, que treballa per projectes relacionats amb la teva realitat, i cooperativament, que integra les noves tecnologies,...
  • Un programa que propicia la descoberta del cinema com a art i desenvolupa potències pedagògiques en el context escolar. A partir de processos de visionat, creació i reflexió el projecte s’articula amb un cinema que ajuda a comprendre, gaudir, comprometre’s i habitar millor el món. Desenvolupem el...
  • Es tracta d'un treball transversal basat en el coneixement del llenguatge periodístic i també en la prevenció de drogues, amb el suport del programa de La Caixa "Aquí en parlem". Aquest projecte té una durada de dues setmanes i es presenta a l'alumnat en format web. Es...
  • Mitjançant la pràctica del pensament de disseny (design thinking) amb diversos docents de l'escola CIEDI a Bogotà, vaig coordinar la ideació de projectes interdisciplinaris STEAM. Se cercava generar projectes amb una visualització de les interaccions de les diferents matèries amb gràfics de...
  • Projecte interdisciplinari de ciència, literatura i divulgació. Consta de dos reptes: elaborar un poema o relat breu sobre la llum o respondre una pregunta sobre la llum amb un vídeo. Amb diverses activitats s'explora el potencial de la literatura i del vídeo per explicar conceptes...
  • illARgonauta és un blog de l'alumnat de Batxillerat de Clàssiques i d'Economia de l'empresa de l'INS Illa de Rodes. La innovació, a part d'implicar als alumnes, és crear recursos en Realitat Augmentada (RA), per mostrar el fort lligam entre aquestes matèries (llatí,...
  • La innovació educativa és clau des de la formació del professorat. Des del màster de formació de professorat de secundària que s'imparteix a la nostra Universitat (especialitats de tecnologia i formació professional), hi cerquem reunir tecnologia, creativitat i innovació tant en els treballs...
  • Activitat portada a terme per la professora d'art Isabel Pinart, amb la col·laboració de la professora de física Montserrat Estivill. El tema plantejat per a treballar és la teoria ondulatòria relacionada amb la llum ( en particular als aspectes físics del color ) i l’aigua amb l'...
  • Els alumnes de 2n d'ESO es converteixen en personatges de la saga de fantasia Joc de Trons per a conèixer l'Edat Mitjana, aquesta és la narrativa d’aquesta experiència de gamificació. L'objectiu consisteix en convertir una simple activitat de classe en una cosa significativa....
  • El nostre projecte va tenir lloc el curs 2015 - 2016 a 4t d'ESO i tenia com a objectius: Objectius específics 1- Saber situar geogràficament els Casals Catalans a l’exterior. 2- Conèixer la realitat actual dels Casals Catalans: objectius, estructura i activitats. 3- Conèixer les lleis de...
  • Projecte d'educació mediàtica orientat a la incidència de la publicitat en la imatge corporal dels nens i nenes.
  • Mobile History Map és un projecte de georeferenciació col·laborativa del patrimoni cultural (material i immaterial) recollit per les escoles de Catalunya, amb la finalitat que la ciutadania el pugui consultar a través d'una app específica. L'app potencia el treball col·laboratiu amb...
  • Jornada de cocreació d’experiències didàctiques innovadores que es realitzarà el dia 20 de febrer de 2016 a Barcelona, amb un centenar d’equips formats per docents i experts que seguiran la metodologia de treball cocreatiu de mSchools Edu_Hack amb la intenció d'elaborar noves propostes...
  • Nausica és un projecte de la Fundació Escoles Garbí que vol adaptar el projecte pedagògic de les seves escoles d'Esplugues i Badalona a la realitat social del moment incorporant els nous coneixements de les diferents disciplines de les ciències de l'aprenentatge i l'educació. A...
  • El projecte C3 (Creació del Coneixement Científic) pretén desenvolupar la competència científica; en particular, el coneixement sobre la naturalesa de la ciència i les habilitats de raonament científic mitjançant l'ús de bastides didàctiques lingüístique en activitats d'indagació...
  • Aquest projecte inclou la participació dels tres Cicles Formatius que oferia l'escola fins el curs anterior: Laboratori Clínic i Biomèdic, Cures Auxiliars d'Infermeria i Animació 3D i Entorns Interactius. A partir d'un experiment biomèdic on hem mesurat el metabolisme de la glucosa...
  • Implica't+ és un projecte cooperatiu i transversal que té com a objectiu principal treballar a les aules els valors, la solidaritat i els principis de la Carta de la Terra. Està adreçat a l’alumnat de totes les etapes educatives i conté un ampli ventall de propostes didàctiques elaborades amb...
  • És un projecte col·laboratiu escola-museu com a motor d'un canvi profund. Aquest canvi respon a la necessitat d'adaptar l'escola als nous temps pel que fa el sentit de l'educació, a les pràctiques d'aprenentatge i a l'organització del centre.
  • Aquests projectes es generen des del potencial que aporta l’art a l’àmbit educatiu. Per una banda hi ha el fet que l’art és una àrea de coneixement que afavoreix el treball interdisciplinar. Per l’altra, es busca explorar els múltiples punts de connexió que hi ha entre el procés de creació i el...
  • El mètode que emprem a Projects busca preparar l’alumnat per esdevenir adults competents i feliços en el futur. Per això, procurem posar-los problemes basats al màxim en la realitat. La metodologia per aconseguir-ho beu de diverses fonts teòriques: 1) l’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), 2) l’...
  • Relació d'activitats, tellers i intervencions sobre Realitat Virtual portades a terme amb alumnes de l'INS Vilatzara des del mes d'abril del 2016 fins a finals de gener del 2017. Des de la realització de tallers per alumnes d'intercanvis, per professors del nostre i d'...
  • El Projecte SESAME (Social Entreprise by Synergy and the Added value of youth Mentoring in Europe) és una aliança estratègica entre 7 organitzacions europees. Vol impulsar el coneixement de l'emprenedoria social entre l'estudiantat universitari i de formació professional a través de la...
  • Dissenyar un laboratori virtual que s’insereixi en els plans de formació dels futurs mestres encaminat a garantir l’adquisició de la seva competència digital docent
  • Activitat realitzada per alumnes de 1r. d'ESO durant el segon quatrimestre del curs. Sóm 15 persones disposades a passar-ho bé, cercant i recopilant informació sobre còmics, mirant còmics, fent còmics…, i mostrant tota la feina que farem.
  • TeideProjectes - aprenentatge per tasques és una proposta de recursos didàctics i serveis de consultoria i assessorament didàctics per als centres que tenen intenció d'iniciar un procés d'innovació pedagògica tendent a empoderar els alumnes, a proposar-los de viure experiències d'...
  • El treball globalitzat a partir de proposta externa (TGPE) porta a l’aula tasques autèntiques, posant en contacte l’alumnat amb el món real, a través d’institucions (museus, instituts de cultura, recerca, innovació tecnològica, servei a les persones, empreses ...) que fan una proposta de treball...
  • Per a nosaltres, treballar per projectes és una manera d’afrontar l’aprenentatge que permet: a) interrelacionar diferents àmbits (comprensió del món a través de diferents mirades; b) partir de les idees prèvies dels infants i construir coneixement; c) potenciar l’autonomia personal; d) estimular l...
  • En una societat en transformació contínua en què els coneixements els tenim tots al nostre abast, hem de trobar la millor fórmula d’arribar-hi. Volem formar ciutadans autònoms i emprenedors, d’esperit crític, responsables, que sàpiguen treballar en equip, dotant-los de capacitats d’aprenentatge a...
  • «Una visió científica del món» és el Pla de Centre per al Treball de les Ciències que vam dissenyar per a l'escola Pere Calders de Polinyà: un projecte global per tal que tots els cursos del centre treballessin la ciència d'una manera vivencial i creativa.
  • WhatsEp és el nou English Project de l'ESO que pretén implantar progressivament l'anglès com a llengua vehicular en els aprenentatges a l'ESO. Els percentatges del currículum impartits en anglès són: 1r d'ESO, 40%; 2n d'ESO, 50%; 3r d'ESO, 65%; i 4t d'ESO, 80%.
  • XAPLEC és la Xarxa d'Aprenentatge entre iguals d'escoles a Les Corts, que té com objectiu explorar estratègies i metodologies que posin en valor la dimensió humanística de les Noves Tecnologies, amb l'aportació de creativitat i rigor pedagògic en els projectes escolars....

INSTITUCIONS

  • La nostra acció es basa en l’anàlisi i gestió de la complexitat a través del pensament sistèmic. Les eines que fem servir per a plasmar-lo són gràfiques (mapes conceptuals, models mentals, diagrames causals) i operatives (models en dinàmica de sistemes). L’enfocament sistèmic considera tots els...
  • Activitum és un projecte impulsat per professionals de l’educació des del convenciment que, per tal d’adaptar l’educació als canvis del nostre temps, és imprescindible implicar-hi tots els agents de l’entorn. El portal activitum.cat és un recurs per expandir els límits de l’aula a un món més global...
  • El BES és un equip intergeneracional de professionals dels camps de la psicologia, l’educació i l’art que treballem des del 2005 per procurar espais de benestar en els àmbits de convivència de les famílies i els professionals que treballen amb elles. Els dispositius que utilitzem provenen de...
  • CETEI (Centre de Tecnologies Ituarte) és el centre d’innovació educativa de la xarxa d’escoles Jesuïtes Educació. La seva missió és ser i actuar com a node de reflexió i debat, promoció, transferència i difusió de les innovacions educatives, tecnopedagògiques i metodològiques de Jesuïtes Educació,...
  • LA INICIATIVA ÉS DE LES FAMÍLIES: La família és l’àmbit natural per a l’educació i, per tant, els pares són els protagonistes i els primers responsables de l’educació dels fills. COMPRÈN TOTES LES DIMENSIONS DE LA PERSONA: L’educació de l’afectivitat, la intel·ligència, les dimensions social i...
  • El Col·legi Turó pertany al grup educatiu d'Institució Familiar d'Educació, composat per 13 escoles arreu Catalunya i Balears. Són escoles concertades diferenciades, oferint aquesta opció a moltes famílies que volen aquest estil innovador -avui en dia- d'educació. A les nostres...
  • La Comissió de Formació és un grup de 4 entitats –EICA, Probens, MigraStudium i Servei Solidari– nascuda el 2011, dins del marc de la Coordinadora de la Llengua de l’Ajuntament de Barcelona, una plataforma d’entitats d’acollida sociolingüística que aplega més de 70 entitats. Treballem per...
  • La raó de ser de Coperfield for Social Good es ajudar a la generació d’impacte positiu a la societat mitjançant el disseny, facilitació i acompanyament de projectes i processos de canvi. Creiem que: les innovacions rellevants tenen més probabilitats de ser resultat d'un treball disciplinat de...
  • Edpuzzle es una plataforma de video per a professors i alumnes. En quatre clicks, el profesor pot transformar qualsevol video public a YouTube en una lliçó educativa. Amb Edpuzzle pots tallar el video, afagir la teva veu o incloure preguntes durant el video per fer un seguiment dels teus alumnes....
  • Ningú sap com serà l’educació del futur, però a eduscopi estem convençuts que la tecnologia, la innovació i la creativitat hi tindran un paper fonamental. I aquestes són les nostres raons de ser. Eduscopi neix de l'experiència acumulada en educació i divulgació dels seus fundadors, Salvador...
  • Comunitat de professorat de Ciències experimentals i aplicades. Pràctica i Innovació en l'ensenyament de les ciències. La comunitat EduWikiLab està formada per professors i mestres de diversos centres educatius, que s’han anat incorporant al llarg de diversos cursos. És una comunitat...
  • Escola d'educació infantil i primària pública de les Masies de Voltregà (Osona). Treballem per projectes interdisciplinars de P3 a 6è fent que els nostres alumnes siguin els protagonistes dels seus aprenentatges. Som comunitat d'aprenentatge, ja que per a nosaltres l'educació no pot...
  • Som una escola concertada del barri de sants. Eduquem des dels valors cristians. El curs 2013/14 vam iniciar un procés d'innovació al nostre centre. A partir de la definició de les nostres finalitats educatives amb el claustre vam implementar un procés, que consta de diferents fases, a partir...
  • L’organització del centre com a comunitat d’aprenentatge, la implicació en l’entorn, i en xarxes vinculades a la renovació pedagògica i la innovació, afavoreixen interaccions bidireccionals d’enriquiment mutu. Les pràctiques pedagògiques contemplen espais d’itinerari personalitzat i projectes...
  • El nostre projecte es fonamenta, per damunt de tot, en el treball. Treballem per aconseguir persones lliures i autònomes perquè, d’una manera crítica, puguin viure en comunitat i intervenir, de manera compromesa, en la construcció del món que volem, La nostra feina gira al voltant d’uns eixos...
  • L’Escola Pia de Catalunya és una entitat conformada per dones i homes, laics i religiosos que compartim valors i actituds. Arrelada al nostre país, és integradora i compromesa amb el canvi social a partir dels valors de l’Evangeli. Les persones són el centre de la nostra acció. Hi som per...
  • L'Escola Pia de Catalunya som una institució al servei de la societat, inspirada en l'esperit de l'evangeli, oberta a tothom i arrelada al país. Eduquem infants i joves per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes que, de manera crítica, puguin viure en comunitat i...
  • A l’escola Riera de Ribes es concreta un model educatiu que proposa ensenyar i aprendre des de la lògica del funcionament de les persones, en com es resolen els reptes de la vida utilitzant els sabers com a eina per comprendre i per resoldre les situacions del món real. S’aprèn més i millor perquè...
  • Com a Escola, a Virolai hem assumit el repte de transformar el model educatiu i l’organització escolar per donar una resposta més eficaç, per avançar en una millor educació. Ens cal transformar el model educatiu, que ha de ser innovador, perquè ha de donar cada dia una millor resposta als nous...
  • Som una escola concertada de dues línies de P3 fins a 4t d'ESO situada al centre de Figueres. Va ser fundada fa més 185 anys per Santa Paula Montal. Formem part de la Fundació Escolàpies. La nostra pedagogia s'ha caracteritzat sempre per ser oberta, flexible, propera a l'entorn,...
  • La fundació Ersília rep el nom d’una de les Ciutats Invisibles descrites per l’escriptor Italo Calvino. És la ciutat virtual, d’adreces d’internet i telèfons mòbils, la ciutat hiperconnectada a totes les xarxes de transmissió d’energia, informació i recursos. Potser per això, a la Fundació Ersília...
  • Promovem la creativitat i el talent dels nens i nenes per preparar-los per afrontar el seu futur.
  • Grup motor xRP (per un institut públic de renovació pedagògica a Premià de Mar) vol ser un grup híbrid amb mares, pares, professorat i estudiants, per compartir, aprendre i impulsar canvis conjuntament. Es va crear ’ha creat l’any 2015 amb un conjunt de mares i pares amb fills i filles a primària i...
  • Som un centre públic i laic, d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, obert i integrador, que proporciona una educació de qualitat, en un entorn pedagògic innovador i col·laboratiu, desenvolupant la cultura de la pau i l’esforç. És un centre que articula dues exigències: educació i aprenentatge....
  • L’Institut Mont Perdut de Terrassa pretén formar persones, donar eines perquè coneguin la realitat que els envolta i puguin desenvolupar-se com a ciutadans del segle XXI. Aquesta missió es concreta amb la definició d’una organització de centre que posa l'alumnat en el centre de l'...
  • Institut de nova creació. Hem començat el curs 2015-2016 amb dos grups de primer d'ESO. Estem ubicats a dins l'edifici de l'Escola Purificació Salas i Xandri.
  • Grup auto-organitzat i horitzontal de professors, mestres i famílies per la renovació pedagògica a secundària. Volem que l’adolescent pugui fer de la seva secundària una experiència que l'ajudi a atendre les seves necessitats de creixement, vinculació i exploració, i a seguir desenvolupant...
  • L’eix central del nostre projecte educatiu és l’atenció a la diversitat. L’ESO al nostre institut comença amb el Projecte Ponts (1r i 2n d’ESO), que vam iniciar el curs 2013-14 per afavorir que la secundària sigui una continuïtat de la primària. El projecte es caracteritza per la reducció de...
  • L'institut de Ciències de l'Educació és una institució de dret públic que té per objecte d'estudi el desenvolupament i millora de la formació permanent del professorat en tots els nivell educatius, de l'estudi i recerca sobre els processos de transició a través de projectes i l...
  • Els estatuts de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) defineixen l’ Institut de Ciències de l’Educació (ICE) com una unitat bàsica que contribueix a la millora de la qualitat docent mitjançant, entre altres, la promoció de la millora i la innovació de l’activitat docent i la formació de...
  • Som un centre que es va traslladar del centre de Rubí el 2005. Ara som en un institut nou, envoltat de zona verda, al costat del Bosc de Ca N'Oriol. A la ciutat ens defineixen com a centre acollidor i innovador. Partim de la idea que els alumnes han de ser els protagonistes del seu...
  • Institut d'Educació Secundaria Moisès Broggi. Impartim ESO, Batxillerats Científic-Tecnològic, Humanístico-Social, Artístic, Internacional i Cicles formatius de GM i GS de la branca sanitària. Som un centre Magnet en aliança amb el MACBA. Fem de l'art l'eix vertebrador del...
  • Assumim les diferències individuals de capacitats i de maduresa i les seves repercussions en el procés d’aprenentatge. Així s’afavoreix la igualtat d’oportunitats, tot mirant de compensar les dificultats o mancances individuals per l’assoliment d’una formació bàsica comuna i estimulant les diverses...
  • L'institut Quatre Cantons busca alternatives a l'educació dels ciutadans del segle XXI. Personalització en un context d'aprenentatge profund i competencial. A partir d'aquestes, bases posa l'organització escolar al servei del desplegament d'aquestes idees i promou la...
  • Des de MakeIt! Education formem a mestres i docents amb la finalitat que puguin fomentar i generar processos de canvi educatiu i pedagògic. Impulsem, dinamitzem, co-dissenyem i implementem formacions i projectes educatius basats en metodologies d’aprenentatge innovadores i centrades en els alumnes...
  • Som una empresa especialitzada en el joc com a element provocador d’innovació i transformació, que des del 1995 ajudem a tot tipus d’organitzacions a assolir els seus objectius. Ho fem mitjançant el disseny i la realització de projectes i propostes de comunicació, educació, dinamització i formació...
  • Projecte tancat definitivament - MindingMinds és una comunitat de voluntaris amb l'objectiu de connectar el talent creatiu, impulsar la integració, coneixement, comprensió, acceptació, confiança, seguretat, mobilització... i un llarg etc. de les persones amb altes capacitats, alta sensibilitat...
  • El programa mSchools és una iniciativa público-privada, impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA. Des de l’any 2012, mSchools ajuda els alumnes i els docents a integrar les tecnologies mòbils a...
  • Ninus és un recurs tecnològic per a l’educació infantil basat en la projecció d’activitats i dinàmiques al terra que són controlades mitjançant la interacció natural de l’alumne. Ninus proporciona 4 maneres de treballar a l’aula: - Contes interactius Ninus. - Activitats...
  • WÄRKS neix 4 anys enrere com a equip equilàter de creació de continguts i formació en noves tecnologies de personal docent amb un clar esperit innovador. Diverses constants defineixen el nostre estil pedagògic: una formació tècnica, la creativitat com a fet diferencial comú i 10 anys d'...