TENDÈNCIES

Educació Demà identifica les tendències de canvi amb més impacte en educació, et convida a debatre les seves implicacions reals sobre el terreny i a construir nous abordatges educatius a través d’espais de co-creació.
DESAFIAR L’AVALUACIÓ
Setembre - Octubre 2016
Mesurar per aprendre o la febre del test?

L’avaluació no és només una fase del procés d’aprenentatge, sinó que ha de ser un motor de l’aprenentatge en sí mateix.

Actualment s'estan dissenyant nous enfocaments d'avaluació que crearan oportunitats perquè les escoles treballin amb els seus alumnes de maneres molt diferents (portfolis, rúbriques, distintius, badges, sistemes d’analítiques, etc.), i perquè es contempli l'avaluació com a eina formativa de regulació i autoregulació gratificant i no només allò que es fa al final del trimestre o del curs acadèmic. 

Camp Base Desafiar l’avaluació – 27/09/2016

Coral Regí, directora de l'escola Virolai de Barcelona i membre del comitè científic d’Educació Demà, va donar a conèixer nous enfocaments d’avaluació  que, en tant que eina per orientar l’aprenentatge, ha de permetre millorar tant als alumnes, com als mestres com a la pròpia escola. Així mateix, en el seminari es van viure experiències d’avaluació pràctiques i capdavanteres que ja s'estan desenvolupant a Catalunya:

  • Aprendre per transformar, avaluar per créixer”, experiència d’integració de l’avaluació a tots els nivells de l’escola, amb Marta Segura, mestra de primària a l’Escola Sadako de Barcelona.
  • Coavaluant: entre mosquits i papallones”, experiència de coavaluació entre alumnes de 1r d’ESO a càrrec de Sílvia Zurita, professora de tecnologia i ciències, i cap d’estudis de l’Institut de Tordera.  
  • Com fer una bona truita?”, un tastet d’avaluació formadora de la mà de Mercè Mas, mestra de l'escola La Roureda de Sant Esteve Sesrovires, i membre del grup “Avaluar per Aprendre” de Rosa Sensat.

Podeu accedir a tot el contingut del Camp Base a través dels següents vídeos

Edulab: Laboratori de cocreació de rúbriques  – 04/10/2016

Saps què és una rúbrica? Saps com fer-la servir per avaluar de forma més competencial els aprenentatges que es fan a les aules o la forma com estem educant? A l’Edulab vam posar en pràctica un sistema per avaluar aprenentatges mitjançant tècniques de cocreació entre docents de qualsevol àmbit educatiu: infantil, primària, secundària, educació superior i altres.

 

 

 

Accediu al material de l'Edulab i a més continguts d’interès sobre la tendència d'avaluació a la secció esquerra de la pàgina!

Ponents

Coneix tots els innovadors educatius i les experiències educatives més capdavanteres que ens han acompanyat en aquesta tendència:

Emprenedor educatiu
Mestre - docent
Mestre - docent