
Clan Adventure
Solucions que aporta i paraules clau

Sobre el projecte
El projecte es centra en la integració de les assignatures de Medi Social, Anglès i Plàstica de 5è de primària sota una mateixa gamificació: CLAN ADVENTURE.
Mitjançant un marc simbòlic i estètic basat en la Prehistòria i l’Edat Antiga els alumnes es convertiran en éssers del paleolític que han de sobreviure i avançar com a civilització, passant per diferents etapes de la història fins a arribar a l’Edat Antiga.
Estàs interessat en l'experiència? Contacta amb els promotors:

Destinataris
Mestres - Docents

Àmbit
Educació Formal

Fase
Consolidació
El repte
El motor fonamental d’aquest projecte és aconseguir canvis significatius en l’alumnat. Aprenentatges que els serveixin per a la seva formació integral (a nivell de coneixements, capacitats i actituds), des d’un punt de vista interdisciplinari.
La solució
Proposem una gamificació interdisciplinar que permet als alumnes gaudir d'un entorn d'aprenentatge molt atractiu per ells i, a la vegada, aconseguim assolir els objectius proposats a diferents matèries d'una manera interdisciplinar.
La innovació
A hores d'ara la gamificació a l'aula encara està en una fase molt inicial, l'aplicació en forma de treball interdisciplinar és el que dóna caràcter innovador a aquesta proposta.
L'impacte
Els resultats han estat molt bons a nivell de l'alumnat, la seva motivació ha augmentat i el seu retorn una vegada acabada l'experiència va ser altament positiu.
Per saber-ne més
Gamificació (gamification en anglès) és l'ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs. (JUGO, 2015)
Per tot això, s’ha escollit portar a terme una gamificació integrada, amb la intenció d’aconseguir que els alumnes visquin les classes com un joc, aconseguint la seva implicació i el seu compromís. Aconseguint la mateixa motivació que tindria jugant al seu joc preferit. Posem a l’alumne al centre del procés educatiu i nosaltres guiem el seu camí, amb un entorn bonic, reptes atractius i uns sistemes de retroalimentació constants que li serveixen de marcador per ser conscient de la seva evolució i el seu aprenentatge.
Enllaços
Altres innovadors, organitzacions i experiències
Contacta amb el talent innovador
Connecta amb els protagonistes del canvi educatiu
-
Entitat socioeducativa / Fundació sense ànim de lucre, / Promovem la creativitat i la innovació dels nens
-
Xarxa / Entitat socioeducativa / Associació sense ànim de lucre
-
Entitat socioeducativa / Xarxa / Associació sense ànim de lucre
-
Academia - Recerca / ICE (Institut de Ciències de l'Educació)