
Coavaluació amb rúbriques
Solucions que aporta i paraules clau

Sobre el projecte
La utilització de rúbriques facilita l'avaluació d'activitats competencials. Els alumnes poden conèixer els criteris amb que seran avaluats i, per tant, poden autoavaluar-se.
Si aquestes rúbriques les apliquem a la coavaluació, el procés s'enriqueix.
En aquesta experiència es presenta una plantilla per poder fer aquesta coavaluació de forma senzilla.
Estàs interessat en l'experiència? Contacta amb els promotors:

Destinataris
Mestres - Docents

Àmbit
Educació Formal

Fase
Consolidació
El repte
Utilitzar rúbriques per tal que els alumnes s'avaluïn entre ells és un procés molt feixuc.
La solució
Crear una plantilla feta amb Google Drive que automatitzi el procés. Els alumnes valoren a altres companys a través de l'ordinador i, automàticament, es fan tots els càlculs i s'envien els resultats per correu electrònic.
La innovació
Perquè s'avaluen productes finals, normalment sortits de projectes. I perquè són els alumnes mateixos que s'avaluen, a través d'una rúbrica.
L'impacte
Els alumnes estan molt més motivats per veure els treballs dels altres companys i s'esforcen molt més en fer els seus productes.
A més, al treballar amb una rúbrica, tenen molt més clar com ha de ser el seu producte final.
Per saber-ne més
Podeu trobar més informació al web del projecte:
Enllaços
Altres innovadors, organitzacions i experiències
Contacta amb el talent innovador
Connecta amb els protagonistes del canvi educatiu
-
Entitat socioeducativa / Fundació sense ànim de lucre, / Promovem la creativitat i la innovació dels nens
-
Xarxa / Entitat socioeducativa / Associació sense ànim de lucre
-
Entitat socioeducativa / Xarxa / Associació sense ànim de lucre
-
Academia - Recerca / ICE (Institut de Ciències de l'Educació)