Sobre el projecte

Els debats del #XaTac5 (primer debat setmanal en Català al Twitter) tenen lloc tots els dimecres de 20:00 a 21:00h al Twitter i proposen un tema educatiu setmanal a debat, sobre innovació i canvi educatiu. El resum de la sessió es documenta setmanalment a l'Storify, a l'adreça: https://storify.com/XaTac_5. És una experiència emergent de transmèdia i participació social, promoguda per professionals docents (Àngels Soriano, Neus Lorenzo, Elena Ojando, Olga Bonet).

Estàs interessat en l'experiència? Contacta amb els promotors:

Destinataris
Mestres - Docents / Assessors-consultors educatius / Equips directius
Àmbit
Educació No formal / Educació Informal
Fase
Rèplica

El repte

El #Xatac5 proposa i aconsegueix generar debat i actituds proactives vers l'experimentació docent i la formació entre iguals; vol estimular la reflexió temàtica i acompanyar la participació plural, el canvi educatiu i l'autoformació.

La solució

El #Xatac5 proposa i aconsegueix generar debat i actituds proactives vers l'experimentació docent i la formació entre iguals; vol estimular la reflexió temàtica i acompanyar la participació plural, el canvi educatiu i l'autoformació.

La innovació

El #Xatac5 és el primer Xat setmanal a l'estat espanyol d'educació, autogestionat pels participants, amb un model de construcció col·lectiva, voluntària i autoregulada a les xarxes socials.

L'impacte

La documentació del #Xatac5 esdevé informació temàtica organitzada, i ofereix un repositori de recursos, fonts i exemples de bona pràctica. La pràctica setmanal està explorant l'autoformació en espais informals, la formació entre iguals i els PLN.

Per saber-ne més

La Vanguardia Digital, 21 de Maig 2015: Les experiències d'autogestió. Actualment es troba en fase de consolidació i explora diferents funcions i possibilitats: sos dels registres temàtics anteriors; difusió de les estadístiques recollides amb les enquestes durant els debats; possibilitats de futur en la formació entre iguals i el mentoratge; identificació d'estratègies comunicatives i estudis dels discursos fragmentats; utilització de les converses per a la formació inicial del professorat; presentació i difusió de l'experiència per a la seva transferència i adaptació; exploració d'altres models autogestionats de participació virtual i proacció social en grups debat sincrònics i asincrònics; gestió dels debats en entorns interprofessionals i multilingües... Les experiències autogestionades de participació social tenen un ample camp de desenvolupament que cal explorar des de l'àmbit educatiu, per tal de vectoritzar solucions, idees i accions organitzades.

Altres innovadors, organitzacions i experiències

Contacta amb el talent innovador

Connecta amb els protagonistes del canvi educatiu

Descobreix, inspira't i aprèn amb les noves pràctiques educatives