Connectivisme

INNOVADORS

  • Enginyer i màster de direcció d’empreses de formació, em defineixo com una persona emprenedora amb una visió pràctica. Per mi, innovar és fer les coses de manera diferent perquè siguin més fàcils i accessibles per a la gent. En aquest sentit, la tecnologia és una eina que ens ha d’ajudar dins d’...
  • Pedagoga especialista en creació de continguts didàctics, disseny de metodologies educatives i gestió de projectes formatius. Em trobareu a la xarxa com @acanelma. També formo part d’All VR Education (@all_VR_edu), projecte centrat en la Realitat Virtual immersiva d'ús educatiu. Em defineixo...
  • Com a tècnic audiovisual, la meva experiència està darrere de professors i docents, amb interès en compartir el coneixement. Des del suport tècnic, so i projecció de continguts en esdeveniments i cursos presencials, a la digitalització i distribució virtual en plataformes privades de continguts i...
  • Em defineixo com a "Humanist Nerd". La meva visió de la innovació és la de trobar o identificar connexions que ningú no ha notat encara, descobrir o obrir el camí a algú per descobrir, i identificar i afavorir les veritables emergències de les situacions complexes i caòtiques. Considero...
  • La convivència amb vuit germans i les diferències lingüístiques i culturals dels meus pares m’han fet interessar en els reptes de la conciliació i la resolució de problemes per la construcció col·lectiva de coneixement. Estic interessada en la recerca com a font de millora social, i en la...
  • Sóc un buscador incansable de la innovació que té una repercussió social al món. Innovar per innovar no serveix per a res. Aquesta filosofia sempre m'ha acompanyat, sobretot en el meu pas per l'Arquebisbat de Barcelona on, sota la visió del delegat Ramón Ollé, vam renovar el departament...
  • Sóc pedagoga de formació i mestra de biologia per vocació. Em considero activista 2.0 i m'apassiona la meva feina tot i que sóc massa exigent i rigorosa amb mi mateixa. El que és més important, però, són les ganes d'aprendre i de compartir coneixement. En el camp educatiu, innovació =...
  • Sóc investigador en e-learning i innovació docent a l’eLearn Center de la UOC. M’interessen l’ús de la tecnologia digital a l’ample i al llarg de la vida i el seu impacte en l’aprenentatge, els PLE, les tendències educatives del segle XXI i la creació de noves modalitats formatives i pedagogies...
  • Responsable de l’àrea de Recerca Aplicada de l’eLearn Center. Interessat en l'ús de recursos educatius en obert i la desaparició de les barreres entre l'educació formal i la informal, en el context de l'educació superior a distància i mediada per la tecnologia. Tot això utilitzant...
  • Sembla que hi ha consens en la creença de que un país sense una bona educació és un país sense futur. Igualment, en el món empresarial, és un fet demostrat que les empreses que més inverteixen en innovació són les que tenen més èxit i perduren en el temps. En aquesta mateixa línia de pensament,...
  • Em considero una persona molt afortunada que ha pogut liderar un projecte educatiu a l'Escola Sadako en un dels moments més intensos d'innovació que ha viscut aquesta institució. Poder participar d'un moment tant profund de creació i reflexió pedagògica em sembla un regal per a tots...
  • Professor dels Estudis de Dret i Ciència Política (UOC), director del projecte d’Innovació Oberta de la Fundació Jaume Bofill i investigador a l'Internet Interdisciplinary Institute i l'eLearn Center (UOC). Principals interessos de recerca: l'impacte de les TIC a la societat (e-...

EXPERIÈNCIES

  • #UOCeGov és una experiència dins l'assignatura Claus tecnològiques de l'Administració electrònica (antigament Fonaments tecnològics...) que pretén esborrar les barreres que separen l'aula del món "exterior" mitjançant Twitter. A través de l'ús del hashtag #UOCeGov...
  • Els debats del #XaTac5 (primer debat setmanal en Català al Twitter) tenen lloc tots els dimecres de 20:00 a 21:00h al Twitter i proposen un tema educatiu setmanal a debat, sobre innovació i canvi educatiu. El resum de la sessió es documenta setmanalment a l'Storify, a l'adreça: https://...
  • Inventors4Change proveeix els infants d'eines, tècniques i coneixements per tal que puguin inventar els canvis que volen veure al món. Consisteix en una xarxa d'escoles i centres educatius que fan servir tecnologies digitals innovadores per promoure un aprenentatge col·laboratiu...
  • XAPLEC és la Xarxa d'Aprenentatge entre iguals d'escoles a Les Corts, que té com objectiu explorar estratègies i metodologies que posin en valor la dimensió humanística de les Noves Tecnologies, amb l'aportació de creativitat i rigor pedagògic en els projectes escolars....
  • Un territori intel·ligent, que genera coneixement i aporta informació. Un lloc on els mestres participen personalment des de la dimensió de l’equip educatiu. Unes trobades en les que es fa evident l’heterogeneïtat, base de les interaccions i la riquesa del coneixement que es construeix. Un context...

INSTITUCIONS

  • La nostra acció es basa en l’anàlisi i gestió de la complexitat a través del pensament sistèmic. Les eines que fem servir per a plasmar-lo són gràfiques (mapes conceptuals, models mentals, diagrames causals) i operatives (models en dinàmica de sistemes). L’enfocament sistèmic considera tots els...
  • Som una empresa jove que es planteja millorar la comunicació entre les escoles i les famílies mitjançant l'ús de noves tecnologies amb un doble objectiu: millorar la implicació de les famílies vers l'escola i reduir les tasques administratives dels centres. Quan parlem d'escoles ens...
  • Fundació Tr@ms és una entitat sense ànim de lucre, declarada d'utilitat docent que proposa un projecte col·laboratiu que agrupa escoles sensibilitzades a convertir la innovació com a element identitari de centre. S'han aconseguit nivells d'excel·lència en la implementació de...
  • "The Transformation Society" és una organització virtual i deslocalitzada, orientada a la gestió de la complexitat en diferents entorns tecnològics i comunicatius digitals, des d'enfocaments estratègics i organitzatius. L'objectiu és compartir coneixement, proposar actuacions i...
  • La UOC és una universitat innovadora, arrelada a Catalunya i oberta al món, que forma les persones al llarg de la vida contribuint al seu progrés i al de la societat, alhora que duu a terme recerca sobre la societat del coneixement. El seu model educatiu es basa en la personalització i l'...