Implicació de l'alumnat

INNOVADORS

  • Sóc una docent implicada en generar canvis (mindware). Per a mi la innovació educativa s'assoleix ensenyant amb emoció i en competències emocionals. Al llarg de la meva trajectòria professional he aconseguit una retroalimentació viva en noves iniciatives educatives.
  • Sóc una apassionada de la meva feina, m’agrada crear cada dia a l’aula per cercar amb l’alumnat les millors formes d’aprendre. Visc amb emoció cada pas endavant en aquest sentit i cada error com una oportunitat per aprendre. Sento que els que ens dediquem a l’educació som professionals de l’...
  • Sóc una persona inquieta, intuïtiva, perseverant. Actualment porto la direcció pedagògica de l’Escola Pia d’Olot. Sempre he pensat que l’educació és la clau per fer un món millor. És cert que el món canvia, però penso que aquest canvi el podem provocar i per això és clau la innovació. Considero que...
  • Sóc mestre de l’escola Nostra Llar (Sabadell), professor associat a la UAB on faig classes a la Facultat d’Educació i Eduhacker. Màster de recerca en educació a la UAB i actualment en faig un altre sobre les TAC i els entorns d’ensenyament-aprenentatge a la UB. M'encanta la tecnologia...
  • Sóc una persona que creu que sempre podem millorar les propostes que fem als alumnes per ajudar-los a aprendre. Actualment sóc cap del Dept. d'Ed. Infantil de Jesuïtes-Bellvitge. La meva visió de la innovació és que una cosa només és “IMPOSSIBLE” fins que algú troba la manera de fer-la “...
  • Enginyer i màster de direcció d’empreses de formació, em defineixo com una persona emprenedora amb una visió pràctica. Per mi, innovar és fer les coses de manera diferent perquè siguin més fàcils i accessibles per a la gent. En aquest sentit, la tecnologia és una eina que ens ha d’ajudar dins d’...
  • Apassionada de l'ensenyament i creient que l'èxit educatiu requereix la implicació de tots els agents de l'entorn. L'educació ha iniciat un canvi importantíssim per adaptar-se a la realitat del s. XXI, ens estàvem quedant enrere! He realitzat experiències de flipped classroom al...
  • Sóc mestra i psicopedagoga. Gaudeixo de la meva feina. Crec que hem de canviar la mirada al món educatiu. Sé que és difícil fer innovacions de fons a les escoles, cal molta feina de sensibilització als claustres i de treball en equip. Cal tenir il·lusió per a generar el canvi. A l'escola...
  • Docent reflexiva, curiosa, creativa, sistèmica, constant, 'out of the box', aprenent 360º, amb ganes de contribuir a un món millor... Innovació = El repte constant d'avaluar i reajustar la pràctica educativa en tots els àmbits per tal de millorar la qualitat de l'educació...
  • Sóc professora de ciències socials, música, teatre... i el què em demani! M'agrada treballar en la diversitat, tant de persones com de matèries. Des del meu perfil de “metodologies globalitzades” promoc microprojectes a l’Institut on treballo per tal de barrejar diferents aules, professors o...
  • Sóc una dona de dos mons: professora i escriptora, lingüista i educadora, creadora de projectes i formadora. Des de fa vint-cinc anys participo en projectes d'innovació educativa a Catalunya i l'Argentina. He coordinat la creació de continguts a l'Àrea de Comunicació del...
  • Mestre i pedagog. M'encanta la tecnologia educativa com a eina per transformar l'educació. Apassionat de la gamificació com a metodologia que pot revolucionar la docència. Videojugador. No entenc el debat entre si hem de parlar de centres d'educació o de centres d'ensenyament...
  • M'he passat força anys vivint a l'estranger, en diferents països, cercant el que aquí encara no existia, en art i en educació i recorrent tota Catalunya per conèixer, in situ, iniciatives de canvi educatives. Tot arriba... però jo no paro! Actriu professional, historiadora de l'art,...
  • Sóc coach, educador i formador. Ben mirat, un apassionat de l'ensenyament i el creixement personal des de la il·lusió i la passió però sense oblidar la seriositat, et rigor i el compromís amb tot allò que emprenc. Entenc la innovació com un viatge d'autoconeixement i connexió amb les...
  • Em considero alegre de mena, inquiet i una mica tossut. M’agrada pensar però sobretot m’agrada «fer». Enguany compleixo 30 anys en el món laboral com a mestre i com a psicòleg, treballant sempre en entorns amarats de diversitat, a l’EEE Xaloc. En els darrers 13 anys m'he centrat en la...
  • Sóc monitor de patis i migdia i president l'associació d'alumnes de l'institut Ferran Tallada, una persona dinàmica, amb ganes de experimentar amb nous projectes. Per mi la innovació és una nova forma de descobrir noves activitats i noves realitats, en diferents camps. Al llarg de...
  • Emprenedor que ha participat tant en projectes consolidats com en start-ups, sempre fent servir la innovació i la creativitat com a instruments per obtenir resultats excepcionals que portin a la transformació social.
  • Sóc Professora de Ciències Experimentals de Secundària i Batxillerat. Biòloga de formació, educadora de vocació. La pràctica en l’àmbit escolar és el que m’ha anat definint com a professora. Entenc l’educació com l’oportunitat de participar en el fantàstic procés de fer créixer persones. Amb un...
  • Em defineixo com a emprenedor cultural. Els últims anys he estat més orientat al món editorial digital. Ara estic liderant un projecte vinculat a la promoció de la lectura i hem creat una metodologia innovadora que li diem “Lectura Immersiva” que actualment utilitzen molts professors de forma...
  • D'aquelles persones que entenen l'escola com un veritable motor de transformació social. No tota innovació és positiva, només aquella que demostra científicament augmentar els aprenentatges i reduir les desigualtats socials. Juntament amb els companys del Grup SEDI (SADI en català)...
  • Persona lluitadora per l'equitat educativa. Crec que treballar compromesa amb l'educació és actuar conscientment en el món per col·laborar en la seva transformació. La meva visió de la innovació educativa passa per la investigació en la metodologia personalitzadora que genera compromís...
  • Tècnic de formació permanent (tutoria, orientació, convivència i inclusió) a l'ICE (UB) i professor associat de la Facultat d'Educació; m'encanta acompanyar en els processos de canvi, individuals o d'equip. La meva mirada està impregnada del model sistèmic. La innovació parteix...
  • Sóc mestra d'educació infantil, després d'uns anys a l'equip directiu com a secretària, actualment porto la direcció d'una GRAN escola: El Despujol. No es pot ser més afortunada: faig allò que crec. Crec en una educació activa, viva, en canvi constant, que avança i mai s'...
  • Faig Animació Sociocultural; integro forma i contingut. Edupunk, Dj i feminista. Com a edupunk, faig el que sigui per tal que l'aprenentatge succeeixi, integrant noves i velles tecnologies, dins i fora de l'aula. Com a DJ, remesclo, regenero, entenent la pràctica educativa com una forma...
  • Sóc terriblement curiosa. Llegeixo compulsivament. Aspiro a canviar la meva petita parcel·la de món. Crec que necessitem que l'emoció entri a les aules i que l'alumnat aprengui amb els ulls, amb les mans, amb les oïdes i amb el cor. Adoro els reptes, especialment si poden significar una...
  • Sóc emprenedor de l'educació, motivat per aconseguir que l’aprenentatge de l’alumnat es faci amb activitats properes al món real, contextualitzades i que afavoreixin la seva motivació. Considero la innovació com una manera de fomentar el treball cooperatiu del professorat que permeti un...
  • Intentant anar més enllà del camí senzill sempre i quan el destí sembli atractiu i l'aventura fins arribar-hi, per sí mateixa, ja valgui la pena. Afortunat guanyador del VII Premi Impuls a la innovació educativa, 3r premi del Mobile Learning Awards 2016, guanyador d'Espiral Edublogs al...
  • Sóc biòloga, professora de ciències i Cap d'Estudis d'ESO a FEDAC Sant Andreu. M'agradaria transmetre interès, curiositat i passió per aprendre sobre el món que ens envolta. Intento aplicar eines novedoses a les classes, fer pensar als alumnes, provocar dubtes, experimentar i...
  • Psicòloga i investigadora predoctoral. Sóc una persona inquieta pel coneixement. M'encanta la reflexió conjunta sobre temes d'aprenentatge i, especialment, sobre com les persones atribuïm sentit a les nostres experiències per aprendre al llarg de la nostra vida. M'interessen els...
  • Em considero un emprenedor nat. Als 18 anys vaig entrar a la universitat d'aviació i just després de graduar-me (22 anys) vaig començar a treballar de pilot (Austrian Airlines). Amb 25 anys, entre vol i vol, vaig posar-me a estudiar Multimèdia i em vaig graduar amb 28. Sóc una persona molt...
  • Apassionada, compromesa i activa, m'agrada i em commou ajudar persones a reflexionar, millorar, aprendre, créixer i somriure. La innovació educativa cerca respostes a les qüestions que ens plantegem durant els processos d’ensenyament-aprenentatge. Per tant, és plena de ganes de treballar,...
  • Professora d'informàtica, formadora del Departament d'Ensenyament i dinamitzadora del projecte Implica’t+. Em considero una persona lliure, responsable, activa, treballadora i inquieta. M’agrada estar al dia de les novetats per això intento formar-me contínuament. Dedico part del meu...
  • Sóc un buscador incansable de la innovació que té una repercussió social al món. Innovar per innovar no serveix per a res. Aquesta filosofia sempre m'ha acompanyat, sobretot en el meu pas per l'Arquebisbat de Barcelona on, sota la visió del delegat Ramón Ollé, vam renovar el departament...
  • Doctor en física teòrica i docent de matèries científiques (ed. Secundària). Realitzo formacions (eines web 2.0) i he desenvolupat recursos educatius digitals. Hi ha dos ingredients essencials per ser un bon docent: passió per allò que s'ensenya i respecte i estimació de alumnat. Crec que la...
  • Mestre, economista i Dr. en Ciències de l'Educació. He treballat com a professor, director i catedràtic (Primària i Secundària), així com a professor d'universitat (UOC, URL...) i coordinador dels Estudis de Tercer Cicle (UAB). Actualment sóc director del Grup de Recerca "Didàctica i...
  • Professor de Ciències Socials a l'ensenyament secundari i jugador de rol i jocs de taula. A vegades és difícil determinar on comença una faceta i acaba l'altra. Seguint aquesta línia podríem dir que sóc un personatge multiclasse, barreja de docent i explorador, sempre tractant d'...
  • Sóc una persona activa, entusiasta i apassionada de l'educació, la infància i la psicologia. Confio en el treball en equip, el tracte humà de les persones i, per sobre de tot, intento tenir una mirada comprensiva envers tot allò que m'envolta. M'agrada analitzar i intentar...
  • Amb ganes d'experimentar, d'innovar, de provar noves maneres d'apropar-nos als i les alumnes, a les seves famílies. Treballant, llegint, escrivint, escoltant per assolir fites, per aconseguir millores.
  • Sóc una persona apassionada i convençuda que la humanitat és capaç de millorar a través de l’educació. Totes les persones mereixem gaudir d’un desenvolupament ple. Sempre tenim dret a una altra oportunitat més. La innovació és una actitud permanent per observar la realitat, i cercar idees i...
  • Sóc una persona curiosa que li agrada aprendre. Veig la innovació com un tema de professionalitat, de reptes professionals viscuts i compartits. Al llarg de la meva trajectòria he aconseguit treballar a gust amb professionals amb els que comparteixo un projecte comú que m'il.lusiona. Em centro...
  • Aprenent constant i apassionada per la transformació educativa. Doctora en Educació i TIC (UOC). Màster en e-Learning (UOC). Professora a l'Institut Nàutica de Barcelona i formadora docent. Innovar suposa aportar valor, sortir de la zona de confort i acceptar l'error com a oportunitat d...
  • Sóc una persona inquieta, inconformista i buscadora. Crec en la formació permanent com a base de creixement personal i professional, necessito la tribu per avançar. Treballo des de fa 22 anys a la mateixa petita escola Sagrat Cor que pertany a la Fundació Escola Vicenciana. He treballat dotze anys...
  • Sóc mestra d’Educació Infantil i Primària, i porto més de trenta anys en el món de la docència. Durant tot aquest temps no m’he cansat de buscar nous reptes que em fessin créixer com a professional i que em permetessin aportar millores en l’àmbit educatiu. Per això, fa sis anys, vaig apostar per l...
  • Em considero una persona molt afortunada que ha pogut liderar un projecte educatiu a l'Escola Sadako en un dels moments més intensos d'innovació que ha viscut aquesta institució. Poder participar d'un moment tant profund de creació i reflexió pedagògica em sembla un regal per a tots...
  • Persona inquieta, amb ganes de repensar i reinventar l'escola creant una nova visió de l'educació. D'una educació que respecti els processos d’aprenentatge, ritmes i necessitats dels infants. D’una educació que s'adapti als nous reptes del segle XXI. Per mi la innovació és la...
  • Treballlo al Col·legi Immaculada Concepció de Lloret de Mar. Sóc un apassionat de la meva feina. Un aprenent, que intenta extreure el millor de cada idea i de cada situació. Innovar és descobrir el resultat de la suma de tots els elements que integren una persona, un alumne en aquest cas, per tal...
  • Em tinc per una persona curiosa, creativa i somiadora... i un xic inconstant, que "no sap" que moltes coses són impossibles d'aconseguir. Que pensa que "tothom" està preparat per a aprendre, i que està disposada a canviar el que calgui per a fer-ho possible. Crec que la...
  • Sóc un aprenent permanent, dels meus alumnes i dels meus companys. M'agrada fer les coses el millor que puc i em recordo sempre (i no prou) que hi ha diferents maneres de fer. Formar part del món de l'educació és formar part de les persones que creuen que un món millor és possible....
  • Persona preocupada per l'educació i l'aprenentatge dels alumnes. Innovador, emprenedor i amb ganes de canviar l'educació tradicional actual proposant noves metodologies centrades en l'alumne. La innovació, en educació, es una necessitat constant. Hem de ser capaços d'anar a...
  • Vital, compromesa, apassionada de l'aprenentatge i de l'educació, empàtica, honesta, clarament enfocada a l'acció, són algunes de les característiques confessables que em caracteritzen. Després de 15 anys exercint d'advocada i vivint literalment "del dret" la vida ho...
  • Psicòloga educativa i sanitària. Especialitzada en Educació Emocional, Intervenció Familiar i processos d'aprenentatge.
  • L'Educació té com objectiu preparar als nois i noies pel món en el que hauran de viure. El canvi de paradigma actual ens obliga a formar persones que sàpiguen interactuar en un món en contínua transformació. Ens cal formar nois i noies amb sòlids valors i capacitat de superació, destreses...
  • Treballo a l'equip de l'IME d'Olot. Estem al cas de tot el que es belluga per intentar millorar l'educació al municipi. Estem convençuts que la ciutat pot ser educativa però cal intencionalitat i creativitat. Cal implicar a tothom i per això el nostre lema és “Educar, un repte...
  • Sóc un professional provinent del món de la creació i innovació gràfica. Treballo en la cerca de noves idees i dur-les a la pràctica en varis àmbits, des de la comunicació fins a l'educació. M'agrada aprendre, compartir el que he aprés, donar les eines per arribar a noves solucions i...
  • M'agrada utilitzar la tecnologia a l'aula. Crec en la experimentació com a base en l'aprenentage de les ciències. Em preocupa la desmotivació dels alumnes i la desconnexió entre aula i vida quotidiana. Sóc enginyer de formació de la branca química. Al llarg de la meva trajectòria...
  • Sóc mestra i directora de l'Escola Josep Maria Jujol. Sóc una professional activa, conciliadora, entusiasta i amb sentit comú. La meva visió de la innovació és positiva però amb prudència, considero que s'han de fer els passos necessaris i anar avaluant l'assoliment dels objectius...
  • Docent que forma part de la Comunitat d'Aprenentatge que té com objectiu la formació i auto formació de persones, autònomes, responsables, respectuoses, dotades d'unes habilitats que els facilitin unes relacions humanes racionals sense violència de cap tipus, amb un grau d'implicació...
  • Professora de Socials, Ètica, Història i Història de l'Art. Defenso la innovació i el joc a secundària per dues raons: 1) he passat molts anys a l'ed. en el lleure i al terreny, on he après tot el què sé d'infinitat de persones amb talent i d'infants/joves de tot el món; 2)...
  • Pedagoga i psicomotricista, amant de l’educació que potencia la vida. A través del vincle fomento l'autoexigència, la curiositat i la professionalitat. Considero clau impartir des de la participació activa, la vivència i la reflexió. Dono importància a avaluar tant continguts, com...
  • Mestra i formadora de formadors. Aprenent constant. Per a mi, innovar en l’educació és transformar el sistema educatiu implicant la comunitat educativa i actius socials. S’ha de sortir de la zona de confort per a que sigui real. Aquesta transformació, en un inici, l’emmarcaria en: la diferència com...
  • Sóc Directora curricular d'ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), professora i Directora dels Departaments de Guió i Producció i Productora de Desenvolupament del Màster Oficial /Òpera prima. També sóc productora executiva d'ESCÁNDALO FILMS Desenvolupo i...
  • Em considero una persona emprenedora i entusiasta, i gaudeixo molt amb el treball amb adolescents. Tinc 16 anys d’experiència docent en l’àmbit de l’anglès, i un dels meus interessos principals en relació a la docència és la motivació de l’alumnat adolescent pel que fa a l’aprenentatge de llengües...
  • Si haguera de dir una dita seria "Compartir és Crèixer", per aprendre, per avançar en tots els àmbtis de la vida i la innovació és el camí per repensar allò que has fet i realitzar propostes de millora; sense innovació no hi ha avanç. Al llarg de la trajectòria professional hem...
  • Sóc professora de llengua, mare de dos adolescents i terrassenca. El curs 2018-2019 començo un repte nou: la direcció de l'Institut Jaume Cabré, de nova creació a Terrassa. Comencem un equip de set professors, amb molta il·lusió i un projecte innovador, fruit de l'experiència i de la...
  • Sóc una mestra apassionada per aprendre cada dia. També sóc una directora que considero que per gaudir del jardí cal primer llaurar el terra, enfonsar les mans a la sorra, protegir la llavor i tenir molta paciència. Per a mi innovar és trencar amb les inèrcies, amb les excuses, amb la passivitat...
  • Em semblo un “explorador” que va trobant regularitats; obert, flexible, senzill, empàtic. Penso que tinc algunes conviccions sòlides difícils de ser modificades i, alhora, la vida m’ensenya que fins i tot allò més profund pot variar. Una innovació seria situar una idea, una acció, un comportament...
  • Mestre i Educador. Cap de l'àrea de projecte educatiu de l'Escola Pia de Catalunya. Penso que l'escola i l'educació, en el sentit global de la paraula, poden ajudar a canviar el món, fer-lo millor. Entenc que el canvi depèn de les persones, penso que una escola millor i més...
  • Sóc mestra de Primària, interessada en l'Aprenetatge Basat en Projectes, en la gamificació i l'aplicació de la tecnologia a l'aula. Alhora també em fascina l'educació viva, en especial a les etapes d'Infantil i primer cicle de Primària. Crec que una escola diferent és...
  • Em defineixo com una persona amb una gran passió per aprendre i per a la que és un repte el dia a dia a l'aula. Per a mi la innovació és sinònim d'experimentació contínua per la millora de l'ensenyament i les condicions d'aprenentatge. Les investigacions sobre neurociència i la...
  • Em defineixo com un persona apassionada de l'educació, creativa, compromesa i amb un gran interès per generar projectes transformadors amb l'objectiu de millorar les nostres escoles i la nostra societat. Per a mi la innovació és l'adaptació constant als alumnes i a aquest món...

EXPERIÈNCIES

  • #avuixdemà és un procés per canviar el paradigma educatiu de les escoles, és un camí per buscar respostes a 24 reptes que ja estan canviat a les persones de les escoles i que les han de consolidar avui per demà. 1 És una reflexió multi-sistèmica amb la participació de tota la comunitat. 2 És un...
  • Conjunt d'activitats extra-curriculars, que impregnen de contingut literari no només les assignatures de llengua sinó també altres àrees i disciplines, afavorint i fomentant la coordinació i treball en equip entre el professorat de diversos departaments i cicles. Es tracta d'organitzar...
  • Projecte de gamificació per a les Ciències Socials a 3rESO sobre el Renaixement. La proposta didàctica consisteix en transformar l'aula en el taller de Miquel Àngel durant la decoració de la Capella Sixtina, per encàrrec del Papa Juli II. L'alumnat són els aprenents del gran mestre, però...
  • El Catàleg d'Experiències Lúdiques (CEL) és un recull d'experiències reals d'ús de jocs de taula a les aules per part de mestres i/o professorat. Contempla les etapes d'Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat. Permet la cerca filtrant segons els interessos, la qual...
  • Cine Base és un programa creat per ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) que vol implantar la Narrativa Audiovisual a les aules de secundària. La Narrativa Audiovisual és una eina transversal i interdisciplinària, útil per qualsevol assginatura o departament, que reforça el...
  • Matèria: tecnologia 4t d'ESO Amb el suport d'un expert els alumnes han construït dos drones a partir d'indicacions. S'han adquirit materials i eines. Han hagut de seguir tutorials (en anglès alguns), posar-se en contacte amb algun fabricant i analitzar manuals de funcionament (...
  • Plataforma on-line on es plantegen reptes reals als alumnes de primària perquè hi donin resposta mitjançant el treball per projectes. Els reptes estan apadrinats per organitzacions reals i aquestes seleccionen les millors propostes per dur-les a la realitat. Els mestres i els alumnes es...
  • El CURRICULUM BIMODAL suposa aplicar 2 metodologies didàctiques i 2 formes d’avaluació diferents segons les activitats d’aprenentatge dels estudiants: 1) Activitats per a aprendre a fer coses: adquirir competències. Aquí els alumnes podran usar els seus apunts (inclús en els exàmens) i, si el...
  • Donar veu a la memòria és un projecte d’aprenentatge i servei que recupera, a través del teatre, la memòria dels nens i nenes que visqueren en primera persona els grans conflictes del segle XX. A partir de les fonts primàries, es creen textos teatrals, que s’endinsen en situacions d’injustícia,...
  • Els escacs, com a eina educativa, presenten moltes avantatges: des de treball amb totes les intel·ligències múltiples, fins avantatges des del punt de vista de la intel·ligència emocional o igualtat entre les persones, tractament de la diversitat, etc. Des de fa uns anys estem treballant en aquest...
  • L'escola ha emprès una transformació educativa integral amb la voluntat de portar als seus alumnes al centre del procés d'aprenentatge, fomentant la creativitat, la motivació, l'actitud emprenedora i el treball col·laboratiu entre molts altres objectius finals de l'aprenentatge...
  • Projecte desenvolupat amb alumnes de 5è de primària de l'Escola Pia de Mataró a l'àrea de socials. Re-disseny de la unitat didàctica "La Hidrografia de Catalunya" amb sessions "Flipped Classroom", eines online com el Kahoot, treball grupal a través d'un Google...
  • Formació de formadors i formadores a través de sessions formatives distribuïdes al llarg del curs escolar en les quals es treballa tot allò que un/a formador/a de persones joves i adultes migrades ha de conèixer per desenvolupar amb èxit la seva tasca. Així, treballem algunes de les diferents...
  • "Un món per explorar" és la gamificació del temari de Ciències Socials de 3r ESO dedicat a la geografia. La proposta és fer del grup aula de 3r ESO un conjunt d'equips d'exploració organtzat per un comandament interestel·lar preocupat per la situació del Planeta. Així, cada...
  • Conjunt d'activitats fetes amb eines tecnològiques que giren al voltant del grafit. L'alumnat, motivat en fer i crear per aprendre eines i tècniques noves, ha explicat en diferents vídeos cada experiència. Aquesta iniciativa ha estat premiada per SIMO Educació 2016, com a Millor...
  • Projecte col·laboratiu intercentres d'Educació Física, dissenyat per Meritxell Monguillot, Lluís Almirall, Carles Zurita, Dr. Carles González i la Dra. Montse Guitert. S'ha implementat en 4 centres educatius de Barcelona. El fil conductor del projecte ha estat fomentar els hàbits de vida...
  • Activitat portada a terme per la professora d'art Isabel Pinart, amb la col·laboració de la professora de física Montserrat Estivill. El tema plantejat per a treballar és la teoria ondulatòria relacionada amb la llum ( en particular als aspectes físics del color ) i l’aigua amb l'...
  • Els alumnes de 2n d'ESO es converteixen en personatges de la saga de fantasia Joc de Trons per a conèixer l'Edat Mitjana, aquesta és la narrativa d’aquesta experiència de gamificació. L'objectiu consisteix en convertir una simple activitat de classe en una cosa significativa....
  • Junior Report és un diari d’actualitat per a joves impulsat per un equip de periodistes i educadors a través del projecte Blue Globe Media. El seu objectiu és fomentar el pensament crític dels estudiants de secundària, educant-los en l'ús dels mitjans de comunicació –específicament sobre les...
  • Junts/es fins l'Everest és un projecte colaboratiu d'Educació Física dissenyat per Meritxell Monguillot, Carles Zurita, el Dr. Carles González i la Dra. Montse Guitert. S'ha implementat de forma cooperativa sobre l’alumnat de 2n d’ESO de dos centres educatius: l’Institut Vall d’...
  • Les propostes educatives d’aprenentatge servei, en contextos de treball amb nois i noies amb discapacitat, ofereixen un marc immillorable per promoure la seva formació com a persones i com a ciutadans, i per deixar enrere la visió més assistencial o passiva que es té d’ells (assumits com a persones...
  • Al col·legi Sant Ramon Nonat hem transformat de manera democràtica i participativa l'escola. Som conscients que l'escola ha de ser el motor transformador de la societat i és per això que a través a través d'assemblees verdes i comissions dinamitzadores impulsem accions...
  • La nostra proposta vol afavorir en l'alumnat un desenvolupament del seu "currículum" partint des d'on són i tenint en compte els seus interessos. L'estructura per assolir-ho conjuga propostes de treball i repte personals (Habilitats), que desdibuixen els grups classe d...
  • Aula de treball fotogràfic per a adolescents de qualsevol Institut de la ciutat, per realitzar fora de l’horari lectiu, per mantenir una continuïtat en la formació i el seguiment, i confeccionar un projecte personal fotogràfic. Treballarem amb la tècnica fotogràfica i les imatges com a elements d’...
  • Play The Game és una unitat didàctica col·laborativa dissenyada entre 4 centres educatius: INS Vall d'Hebron,Escola Virolai, Escola Pérez Iborra i Escola Mare del Diví Pastor. L'experiència utilitza la gamificació com estratègia d’aprenentatge per al desenvolupament dels hàbits de vida...
  • Conèixer les tècniques i habilitats en coaching i, sobretot, disposar de recursos, materials i activitats inspirades en la metodologia dels processos de coaching facilitarà: 1) Als docents-tutors, l’adquisició d’un nou rol a l’aula per tal que puguin esdevenir veritables potenciadors del talent...
  • Aquest projecte inclou la participació dels tres Cicles Formatius que oferia l'escola fins el curs anterior: Laboratori Clínic i Biomèdic, Cures Auxiliars d'Infermeria i Animació 3D i Entorns Interactius. A partir d'un experiment biomèdic on hem mesurat el metabolisme de la glucosa...
  • Implica't+ és un projecte cooperatiu i transversal que té com a objectiu principal treballar a les aules els valors, la solidaritat i els principis de la Carta de la Terra. Està adreçat a l’alumnat de totes les etapes educatives i conté un ampli ventall de propostes didàctiques elaborades amb...
  • El projecte Xerpa és un programa d'acompanyament i suport entre alumnes per tal que l'adaptació al centre educatiu, per part dels qui hi entren de nou, sigui el millor possible, tant pel que fa als aspectes acadèmics així com també els emocionals i relacionals. El projecte promou que es...
  • La Revista Escolar Digital (RED) proposa la creació d’un mitjà de comunicació gestionat per alumnes, dinamitzat per professors i coordinat per periodistes. Es crea un sistema en xarxa que permet que les diverses redaccions d'alumnes comparteixin continguts i experiències amb estudiants d'...
  • Aquest projecte ha estat dissenyat per tres professors de Tecnologia de tres centres d'educació Secundària, membres de "Equip Robolot". L'alumnat de tecnologia de 4rt d'ESO dels tres instituts va realitzar el disseny, la construcció i decoració dels estadis i dels robots,...
  • Projecte de mentoria entre estudiantat universitari voluntari i nois i noies preadolescents , en l’àmbit del lleure. Cada universitari/a és emparellat amb un noi/a entre 11 i 14 anys d’edat. Les parelles es troben durant el curs escolar una vegada a la setmana, fora de l’escola. Realitzen...
  • Smart-Hort cerca l'aplicació de les noves tecnologies en la creació i manteniment d'un hort urbà escolar. L'objectiu és apropar a l'alumnat les possibilitats que els dispositius mòbils tenen en l'àmbit didàctic. S'articula en dos eixos: el treball pràctic de conreu i...
  • Un petit poble situat en un país en vies de desenvolupament s’enfronta a temps difícils. Alta desocupació, augment de la mortalitat infantil, baixa esperança de vida... Un dia, un inversor procedent d’un país desenvolupat hi arriba amb una proposta per construir-hi un hotel. Què és el millor per a...
  • ¿I si uséssim el mòbil com a tutor virtual, com un recurs complementari, addicional a la tasca tutorial “tradicional”, com a instrument ràpid per centralitzar la informació, per facilitar la comunicació, per donar suport, promoure l’auto-coneixement, comprendre i clarificar el seu entorn, ajudar en...
  • Activitat realitzada per alumnes de 1r. d'ESO durant el segon quatrimestre del curs. Sóm 15 persones disposades a passar-ho bé, cercant i recopilant informació sobre còmics, mirant còmics, fent còmics…, i mostrant tota la feina que farem.
  • Per a nosaltres, treballar per projectes és una manera d’afrontar l’aprenentatge que permet: a) interrelacionar diferents àmbits (comprensió del món a través de diferents mirades; b) partir de les idees prèvies dels infants i construir coneixement; c) potenciar l’autonomia personal; d) estimular l...
  • «Una visió científica del món» és el Pla de Centre per al Treball de les Ciències que vam dissenyar per a l'escola Pere Calders de Polinyà: un projecte global per tal que tots els cursos del centre treballessin la ciència d'una manera vivencial i creativa.
  • WhatsEp és el nou English Project de l'ESO que pretén implantar progressivament l'anglès com a llengua vehicular en els aprenentatges a l'ESO. Els percentatges del currículum impartits en anglès són: 1r d'ESO, 40%; 2n d'ESO, 50%; 3r d'ESO, 65%; i 4t d'ESO, 80%.
  • XAPLEC és la Xarxa d'Aprenentatge entre iguals d'escoles a Les Corts, que té com objectiu explorar estratègies i metodologies que posin en valor la dimensió humanística de les Noves Tecnologies, amb l'aportació de creativitat i rigor pedagògic en els projectes escolars....
  • Un territori intel·ligent, que genera coneixement i aporta informació. Un lloc on els mestres participen personalment des de la dimensió de l’equip educatiu. Unes trobades en les que es fa evident l’heterogeneïtat, base de les interaccions i la riquesa del coneixement que es construeix. Un context...

INSTITUCIONS

  • Activitum és un projecte impulsat per professionals de l’educació des del convenciment que, per tal d’adaptar l’educació als canvis del nostre temps, és imprescindible implicar-hi tots els agents de l’entorn. El portal activitum.cat és un recurs per expandir els límits de l’aula a un món més global...
  • APAC és una associació sense ànim de lucre que des del 1986 treballa pel professorat que ensenya anglès en diferents tipus d'institucions (escoles de primària, secundària, EOI, escoles d'idiomes). Els nostres més de 500 socis reben dos cops l'any una revista en línia amb articles...
  • A Blue Globe Media som periodistes i educadors. Investiguem i impulsem nous llenguatges, canals i continguts per explicar l’actualitat de forma simple, pedagògica i entretinguda. El nostre principal objectiu és despertar l’interès dels joves per la realitat que els rodeja i que es converteixin en...
  • Clickart és una empresa que treballa per posar a disposició de les escoles del món, en un desplegament concèntric amb epicentre a Barcelona, Clickedu com a eina de gestió integral per, d’una banda, simplificar processos ja consolidats gràcies a l’ajut de la tecnologia i, de l’altra, desplegar-ne de...
  • L'escola Sant Ramon Nonat, de la Fundació Escoles Parroquials, és una escola acollidora i oberta, que fomenta l'equitat i la formació intel·lectualment sòlida, tot potenciant processos d'innovació educativa. L'escola Sant Ramon Nonat vol ser una veritable escola que aprèn,...
  • La Comissió de Formació és un grup de 4 entitats –EICA, Probens, MigraStudium i Servei Solidari– nascuda el 2011, dins del marc de la Coordinadora de la Llengua de l’Ajuntament de Barcelona, una plataforma d’entitats d’acollida sociolingüística que aplega més de 70 entitats. Treballem per...
  • Edpuzzle es una plataforma de video per a professors i alumnes. En quatre clicks, el profesor pot transformar qualsevol video public a YouTube en una lliçó educativa. Amb Edpuzzle pots tallar el video, afagir la teva veu o incloure preguntes durant el video per fer un seguiment dels teus alumnes....
  • Desenvolupem un projecte educatiu, cultural i social que promou, a través de la participació, el dret a l’educació que tenen totes les persones al llarg de la seva vida, prioritzant els sectors més susceptibles d'exclusió social. Les activitats de l’Escola es basen en les capacitats de les...
  • Escola d'educació infantil i primària pública de les Masies de Voltregà (Osona). Treballem per projectes interdisciplinars de P3 a 6è fent que els nostres alumnes siguin els protagonistes dels seus aprenentatges. Som comunitat d'aprenentatge, ja que per a nosaltres l'educació no pot...
  • L’escola GEM és un centre concertat amb una oferta pedagògica de 0 a 18 anys. Va ser fundada l'any 1966 a partir de la col·laboració de famílies i de persones expertes en pedagogia amb l'objectiu de fer front a les noves inquietuds educatives. És una escola amb voluntat d’innovació...
  • Som una escola d'Educació Infantil i Primària arrelada al poble, gestionada pels pares i mares constituïts en fundació, que educa en valors cristians. Treballem perquè els nens i les nenes esdevinguin persones ben formades, sensibles i respectuoses envers els altres i amb conviccions i esperit...
  • L’organització del centre com a comunitat d’aprenentatge, la implicació en l’entorn, i en xarxes vinculades a la renovació pedagògica i la innovació, afavoreixen interaccions bidireccionals d’enriquiment mutu. Les pràctiques pedagògiques contemplen espais d’itinerari personalitzat i projectes...
  • A l'escola Montseny estem ara mateix en un dels processos més excitants que existeixen: transformar una escola tradicional en un centre d'aprenentatge modern i adaptat a les necessitats dels alumnes actuals. La nostra visió és educar per la societat de l'avui: mitjançant...
  • L'Escola Proa és un centre educatiu, d'iniciativa social, que va ser creada el 1966 per un grup de famílies del barri de La Bordeta que volien per al seus fills una educació activa, en català i arrelada al país.
  • L'Escola Rel és un centre d'Educació Especial que ha fet una forta aposta per la introducció de les noves tecnologies com a eina d'aprenentatge. En concret, s'estan desenvolupant projectes relacionats amb la utilització de la tecnologia mòbil dins les aules. Així mateix, hem...
  • A l’escola Riera de Ribes es concreta un model educatiu que proposa ensenyar i aprendre des de la lògica del funcionament de les persones, en com es resolen els reptes de la vida utilitzant els sabers com a eina per comprendre i per resoldre les situacions del món real. S’aprèn més i millor perquè...
  • L'escola ha engegat un procés profund d'innovació educativa a diferents nivells: metodològic, tecnològic, d'organització i rol del professorat, d’educació no formal i participació de l'alumnat i les famílies. Les tres etapes d'infantil, primària i secundària han engegat una...
  • Com a Escola, a Virolai hem assumit el repte de transformar el model educatiu i l’organització escolar per donar una resposta més eficaç, per avançar en una millor educació. Ens cal transformar el model educatiu, que ha de ser innovador, perquè ha de donar cada dia una millor resposta als nous...
  • eXplorium pretén fomentar el coneixement de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques. Oferim un ampli ventall d’activitats formatives dirigides a totes les edats, per a nens, joves i adults i de temàtiques diverses d’acord amb les diverses inquietuds dels nostres estudiants....
  • A la Fundació Escoles Garbí formem els homes del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible. Els nostres alumnes, acompanyats per uns educadors, que són referents en tot moment i, en un entorn d’atenció personalitzada...
  • Jesuïtes Educació té una estructura de xarxa, constituïda per les vuits escoles de Jesuïtes de Catalunya (1.500 educadors i 13.250 alumnes). La nostra missió és ajudar a les persones al seu desenvolupament personal i social per col·laborar en la construcció d'un món millor. Per això, entenem...
  • Servei Solidari som una entitat formada per persones atentes i sensibles a la realitat de les persones amb situacions d’exclusió social, que treballem des de la proximitat. Volem generar un canvi cap a una societat més justa, més igualitària i més lliure fomentant l’emprenedoria, la formació i la...
  • El grup de recerca DIM-EDU (Didàctica, Innovació, Multimèdia) és una comunitat d'aprenentatge de professors, gestors educatius i especialistes d'empreses que fan servir les TIC per millorar ensenyament i aprenentatge, per investigar i compartir materials, coneixement, iniciatives,...
  • Som un equip global i multidisciplinar que acompanya a centres educatius, professors, alumnes i famílies en el desenvolupament de tot el seu potencial a través de metodologies pedagògiques d'Alt Rendiment Educatiu (HPE-High Performance Education), des de l'educació infantil a la superior...
  • Institut de nova creació. Hem començat el curs 2015-2016 amb dos grups de primer d'ESO. A l’institut Salas i Xandri pensem que el protagonista de l’aprenentatge és l’alumne i no el professor. Per això, impulsem i prioritzem metodologies actives, on l’alumne no sigui un espectador, sinó que s’...
  • A l’Institut Vall d’Hebron ens plantegem aconseguir l’excel·lència operacional educativa i convertir-nos en un centre de referència que serveixi d’exemple i guia. Volem crear una comunitat educativa formada pel professorat, l’alumnat, les famílies i els agents socials, que centrin la seva tasca en...
  • Grup auto-organitzat i horitzontal de professors, mestres i famílies per la renovació pedagògica a secundària. Volem que l’adolescent pugui fer de la seva secundària una experiència que l'ajudi a atendre les seves necessitats de creixement, vinculació i exploració, i a seguir desenvolupant...
  • L’eix central del nostre projecte educatiu és l’atenció a la diversitat. L’ESO al nostre institut comença amb el Projecte Ponts (1r i 2n d’ESO), que vam iniciar el curs 2013-14 per afavorir que la secundària sigui una continuïtat de la primària. El projecte es caracteritza per la reducció de...
  • Assumim les diferències individuals de capacitats i de maduresa i les seves repercussions en el procés d’aprenentatge. Així s’afavoreix la igualtat d’oportunitats, tot mirant de compensar les dificultats o mancances individuals per l’assoliment d’una formació bàsica comuna i estimulant les diverses...
  • Kapnus és assessorament in situ! És un projecte creat per dos professionals inquiets amb intencions de provocar canvis reals en qualsevol dels àmbits de l’educació. Kap: assessorament no-convencional completament a dues bandes, sortint totalment del clàssic assessorament “ teòric de despatx”, estem...
  • La Sastreria és un espai d'assessorament educatiu, coaching i mentoria adreçat especialment a adolescents, joves, famílies i docents. Acompanyem els processos de canvi i millora de les persones ja sigui a nivell individual o de grup: famílies , claustres i equips docents. Des de La Sastreria...
  • L’objectiu de Lu2 és oferir solucions als educadors. Som especialistes en Aprenentatge Basat en el Joc i utilitzem jocs de taula, especialment escollits, com un recurs educatiu amb el qual poder desenvolupar, reforçar i millorar habilitats, coneixements i capacitats d’una manera diferent, dinàmica...
  • Des de MakeIt! Education formem a mestres i docents amb la finalitat que puguin fomentar i generar processos de canvi educatiu i pedagògic. Impulsem, dinamitzem, co-dissenyem i implementem formacions i projectes educatius basats en metodologies d’aprenentatge innovadores i centrades en els alumnes...
  • Som una empresa especialitzada en el joc com a element provocador d’innovació i transformació, que des del 1995 ajudem a tot tipus d’organitzacions a assolir els seus objectius. Ho fem mitjançant el disseny i la realització de projectes i propostes de comunicació, educació, dinamització i formació...
  • MATHEUTIKOS és una eina TIC desenvolupada per MATGRAN i dissenyada per a l'ensenyament de les matemàtiques que presenta molts nivells d'adaptabilitat, facilitant l'avaluació continuada tant del coneixement com del treball o esforç realitzats per part de l'alumne, i facilitant l...
  • Moviment Lantana és una Associació Cultural Sense ànim de Lucre. Les àrees de treball de l'Associació són la investigació, la producció i l’exhibició. La nostra raó de ser se centra en la cooperació entre l’art i la ciència, en la formació de nous públics i en la creació i socialització de...
  • Sharing Academy és la primera plataforma col·laborativa de profes particulars del país en garantir la seguretat a alumnes i pares. El nostre projecte educatiu, que en un principi es dirigia només a estudiants universitaris, ha ampliat el seu catàleg per oferir el servei a alumnes d'ESO i...
  • Vailets HackLab és una comunitat de persones l’objectiu principal de les quals és potenciar el desenvolupament de les distintes intel·ligències dels nens a través de la tecnologia. Per aquesta raó, organitzem de forma altruista, independent i auto-organitzada, tota mena de tallers de programació,...
  • És una xarxa de treball estable entre el professorat interessat en millorar determinats aspectes de la seva docència promoguda per l'ICE de la UdG. Incorpora una dinàmica de reflexió continuada i compartida sobre la seva pràctica docent: planificar-actuar-observar-reflexionar de manera acurada...